Nedá sa nesúhlasiť (okrem černochov), len príspevok je v nesprávnej diskusii ;)
Nedá sa nesúhlasiť (okrem černochov), len príspevok je v nesprávnej diskusii ;)
25 000€ ? Veď to je pridrahé. Kto si kúpi podobné auto, ktoré zvládne pár km za cenu nižšej strednej triedy?
Škoda Kamiq stojí cca od 18 000€ - je to plnohodnotné auto. Kiu Stonic mám za cca 16 000€. Klasický Citroen C3 DOKONCA za 14 490€. Aj to sú pre bežného človeka obrovské peniaze.
V poslednom čase všetko zdraželo a platy veľmi nerástli.
Takže nech si svoje predražené elektrické hračky nechajú pre marketingové účely... Ak chcú predávať autá (a zarábať), potrebujú niečo pekné, cenovo dostupné a použiteľné ako jediné univerzálne auto.
Nato, aby sa také "hračky" predávali potrebujú novú "správne vychovanú" generáciu.
Parametre Citroën ë-C3 sú na smiech, keď si vezmeme, koľko to auto stojí. Možno za 8000€ by to človek prijal ako kompromis... Ale platiť za VÝRAZNE horšie auto o tisíce naviac? Skvelo je to viditeľné pri porovnaní so základnou C3. Máme tu rovnicu - lacné auto + elektrický pohon = drahé auto (podradný lacný elektromobil za vysokú cenu).
A čo sa robilo posledné roky? Kam išli peniaze? Vojny, ožobračovanie Afriky, využívanie ich zdrojov... Namiesto toho mali vedci pracovať na zalesňovaní púšti, zabraňovaniu jej rozširovania...
Ak sa aj niekto vyskytol, kto chcel zlepšiť daný región a spraviť niečo pre svoj ľud - bol eliminovaný (Libia + Kaddafi). Ale on bol samozrejme terorista, lebo sa chcel postaviť proti zlodejom, ktorí zbedačovali celý región...
Nech si všetkých utečencov prijímajú krajiny, ktoré ich kolonizovali = zneužívali, okrádali a z ich bohatstva si vybudovali svoj luxus a celé úspešné ekonomiky. Štáty ako - Anglicko, Španielsko, Portugalsko, Francúzko, Nemecko, Holandsko, Taliansko...
Nikdy by som podobným veciam nechcel uveriť.. Bohužiaľ moc peňazí je priveľká... Takže nebudem tvrdiť, že neverím podobným informáciám. Som pesimista a nemyslím si, že mnohí naozaj chcú niečo zlepšiť. Existujú Odborníci a "odborníci" - tí druhí napíšu všetko, čo im vyhovuje a prinesie výhody !
Zato "opačná" strana masíruje svojim obdivovateľom mozgy tým, že Rusko nás postupne obsadí... PREČO by to robili ???
Dnes je všade toľko "všeliakých" divných jedincov (kedysi rôzne nazývaných - dnes sa to už nepoužíva), že otepľovanie kľudne môže byť zavinené aj ich výskytom... ;)
Riešime doslova "blbosti", ale nikto nerieši zbytočnú prepravu tovaru z konca sveta na druhý koniec... zbytočné vojny, ktoré produkujú OBROVSKÉ emisie... Ešte šťastie, že sa doteraz nikto neodhodlal použiť jadrové zbrane !!!
Ani tisícročia ľudskej existencie človeka nepoučili a stále je rovnaký - túžba po moci, chamtivosť...
Toto tvrdím už pár rokov... Našťastie Maďarsko, Slovensko... sú stále málo multikulti, liberálne... Preto, lebo tu ešte stále máme isté tradície a sme "chudobní" (tak nás vnímajú mnohí)... Zachovajme si to, lebo raz naozaj môže byť na "západe" zle. Potom budeme stavať novú železnú oponu, len strany sa zmenia - dobrý východ a zlý západ...
My ľudia sme takí maličkí, že keď zem bude chcieť, tak za pár dní / týždňov je po ľudstve. Nie je to v našich rukách.
Na druhej strane netvrdím, že máme ničiť a znečisťovať naše životné prostredie.
Na rôznych "odborníkov" sme si už mohli zvyknúť. Vždy je ich "výskum" taký účelový, alebo poriadne nedokonalý... Len si vezmite nedávnu minulosť... Maslo bolo nezdravé a mali sme jesť rastlinno / ropné tuky.. Dnes je to naopak. A čo všetko sa pár rokov otočilo o 360° ? (=bolo to dobré - potom nebolo - dnes znova je)
Možno by sme sa mali zmieriť s tým, že človek má iba malý vplyv na ovládanie Zeme... Už v minulosti boli teplé obdobia, aj doby ľadové. Vyhynuli dinosaury... možno ani človek nie je trvalým obyvateľom zeme.
Stačí jeden meteorit a sme v "..." Nič podobné ako vo filme Armagedon nie je dnes možné...
Lebo pán redaktor je zrejme naklonený istým "teóriám", ktoré dnes plne vyhovujú GreenDealu... Šírenie paniky výrazne napomáha ochote ľudí podriadiť sa...
Príroda by dokázala podstatne zmeniť Zem za krátky čas. Stačí jedna obrovská erupcia sopky a následky sa dostavia...
Pridám ešte Porsche...
Najžiadanejšie Porsche je dnes klasická atmosféra bez "hybridizácie" a s manuálom... = čistý zážitok a radosť zo šoférovania...
Mali sa poradiť s pánom Mateom Rimacom, ktorý je dnes šéfom Bugatti... Sám založil a prevádzkoval značku Rimac, ktorá vyrábala hyperšportové elektromobily. Zistil, že to nefunguje a ani vyrobenú produkciu nedokázal predať. Dnes ako šéf Bugatti odmieta akýkoľvek elektromobil danej značky a presadzuje aj čisto spaľovacie verzie (= to, čo chce ich zákazník).
Vidieť to aj u Ferrari, ktorého hybridné modely padajú na cene a elektromobily sú nežiadúce. Zato spaľovacie 12 valcové autá (ideálne bez hybridu) sú vysoko žiadané a rastú na cene. A keby to dnes ešte malo manuál...
Elektromobil je hračka, ktorá si nedrží cenu a časom degraduje + následná oprava je pridrahá, alebo nerentabilná. Také niečo bohatý (ani obyčajný) človek jednoducho nechce.
Jaguar sa rozhodol vyrábať bezpohlavné autá pre istú výraznú / minimálnu menšinu obyvateľstva. Zlé rozhodnutie... Komu bude chýbať Jaguar? Aj tak už nikdy nevyrobia ikonu ako bol kedysi E-Type...
Vyrobia pár áut... Niekoľko sa ich predá, "kopec" ich skončí na odstavnej ploche ako nepredajné... pozastavia výrobu a po krátkom čase zatvoria fabriku. NAČO nám tu bola taká automobilka? Zodpovední by mali načúvať zákazníkovi - ako napríklad:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/stacilo…
Ak ponúknem zákazníkovi auto aké chce za akceptovateľnú cenu, tak mám vyhraté. Stačí pozrieť, ako sa darí dnes napr Toyote... Elektrické Polestary nech si nechajú...
KTo si tu kúpi nejaké "Hongqi" ? Novinka bez zázemia, ceny sebavedomé... Človek nevie, kde bude značka o rok, dva, tri... prípadne, či mu nezostane nepredajné auto bez servisu na náhradných dielov. Nech si to nechajú - za podobné ceny si môžem vyberať u tradičných značiek, ktoré majú všetko, čo Hongqi nemá.
A že auto je za podobné peniaze oproti konkurencii viac vybavené, výkonnejšie, väčšie... ? Keď to niekto chce testovať, tak nech sa páči...
Stačí sa pozrieť na obrázok a človek si uvedomí, že radšej by jazdil Golfom 7 ako 8-čkou.
V práci máme Golf 8 a za mňa je to dosť "minimalistické" auto. Človeku tam chýbajú tlačidlá + niektoré prvky (vyhrievanie zadného okna, ofuk predného okna...) sú na neobvyklom mieste. Majiteľ si zvykne, ale ak to máte ako "referentské" vozidlo vo firme, tak je to OTRAVA, pretože 99% z ľudí, ktoré to používajú má iné auto s klasickým ovládaním na štandardnom mieste).
Vždy je pre mňa potešením, keď presadnem z firemného Golfu (ak už musím na ňom niekde ísť) do môjho auta. Či už ide o komfort, ovládanie, pohon...
Nie je nič lepšie ako podvedome siahnúť po hardwareovom tlačidle - trvá to oveľa menej ako zadať autu príkaz. Navyše príkazy sa človek musí naučiť a zapamätať si ich. Za mňa sú klasické ovládače najlepšou voľbou. Ako sa hovorí - "v jednoduchosti je krása"... Načo meniť to, čo 100% funguje? To už je niekto taký lenivý, aby stlačil tlačidlo, otočil ovládač... ?
Niekedy mi to príde, že sa vylepšujú veci len preto, aby sa niečo robilo... ALE !!!
Na rozdiel od napr EU - kde sa "vylepšujú" nezmysly = dotykové ovládanie, šetrenie tlačidiel... Sa napr v Japonsku zamerali na funkčnosť a vylepšovanie účinnosti pohonu.
To mi už tiež kedysi napadlo... v duchu porekadla "Keď vtáčka lapajú..." ;)
To bude EV, ktoré neprejdu STK - stanú sa z nich nakoniec nebezpečné elektrické zariadenia s mega drahou likvidáciou ;)
Koľko % z tej 1/2 má aj peniaze? Koľko z tých ľudí žije v polorozpadnutých domoch na chudobných dedinách? Koľko z nich má vôbec na aspoň 5 ročné jazdené auto? Neznamená to, že keď mám dom, mám aj peniaze (poznám pár takých ľudí, ktorí žijú z "ruky do úst" v dome)
A keď to spočítame, tak tu máme mizivé % ľudí, ktorí si môžu dovoliť moderný dom s fotovoltikou a elektrickým autom.
Nepredpokladám, že nás čaká v blízkej budúcnosti ekonomický zázrak, nárast príjmov, blahobyt... Skôr opak. A nezlepší to ani súčasna vláda, ani nikto iný... Na zozname sú len takí, ktorí to ešte zhoršia (progresívci...).
Takže radšej ako vyhadzovať prachy na EV a iné drahé autá by sme si mali už dnes utiahnúť opasky a naučiť sa žiť striedmejšie = platí hlavne pre mladú generáciu, ktorú rozmaznali rodičia...
Ibaže 3D telky nikto nikomu nevnucoval a ani nezvýhodňoval. Ja 3D telku mám - je to v podstate obyčajná telka, aké sa vtedy predávali. Dnes som už aj zabudol, že je 3D.
Elektrické auto je skôr ako "baterková" kosačka. Na isté účely je vhodná, ale nie je ideálna, ak má človek väčší pozemok, alebo kosí často. V každom prípade na daný účel je to dobré riešenie, hlavne ak je kosačka robotická, ktorá si riadi kosenie a dobíjanie sama a človek sa o ňu v "podstate nestará".
V každom prípade - dobré prirovnanie spaľovacie auto vs elektromobil mi v inej oblasti života nenapadá...
Odporúčame