Tak to dopadne, keď vymyslí niekto "nepovolaný" poriadnu hlúposť. A potom sa zistí, že to nefunguje.
Mimochodom...
Pre istú skupinu áut sa hodí najlepšie diesel. Napr väčšie SUV na elektrinu sú nezmysel a s "benzínom" majú vysokú spotrebu.
Tak to dopadne, keď vymyslí niekto "nepovolaný" poriadnu hlúposť. A potom sa zistí, že to nefunguje.
Mimochodom...
Pre istú skupinu áut sa hodí najlepšie diesel. Napr väčšie SUV na elektrinu sú nezmysel a s "benzínom" majú vysokú spotrebu.
Doba sa mení. Máme XY pohlaví... Prečo by nemohla byť brzdná dráha na mokrom povrchu kratšia ako na suchom? ;) Dnes viacmenej platí staré známe - "Poručíme větru, dešti..." Tak prečo nie pneumatikám?
:)))
V každom prípade... Pri kúpe pneumatík pozerám najprv na priľnavosť. Zvyšné hodnoty sú druhoradé. Moderné "eko-gumy" strácajú práve na najdôležitejšom parametri.
Z 0 na 100 za menej ako 4s??? Načo je toto dobré u podobného auta... ? Okrem toho to nič nemá, v čom by to bolo lepšie ako spaľovacie auto.
Mali by sme to prestať podporovať, lebo skončíme ako Holanďania:
https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/nizoze…
Politici nemajú problém obrátiť svoje názory a "príkazy" o 180°. Nám ostáva len byť rozumný a nedať sa len tak "chytiť".
Že autoforum.cz píše nezmysly? Nemyslím si - doteraz mali pravdu a nenechali sa kúpiť.
Takže "This is the end..." (elektromobility samozrejme).
Dám Škodovke SKVELÚ radu zdarma...
"Vykašlite sa na elektrické nezmysly a začnite znova ponúkať cenovo dostupné autá pre ľudí"
Predstavte novú kombi Fabiu s motorom 1,0T / 70 kW, bez zbytočných nezmyslov vo výbave za cenu od 10 000€ a nebudete stíhať vyrábať... To je auto, ktoré chce zákazník Škody (vlastne väčšina Slovákov a Čechov...)
Ale keď chcete "krachnúť", tak veselo pracujte na nových "elektronezmyslo-Q-ch", ktoré zákazník nechce. Otvorte oči a pozrite sa, čo sa deje okolo vás. Aj VW už prehodnocuje plány... Elektromobilita mieri do "kopru" (ako hovoria bratia Česi)..
Minule som čítal (nie raz), že všetky tie systémy sú nanič a ich reálny prínos je nulový. Vodič sa na to spolieha a dáva menej pozor. A autá sú potom zbytočne drahé.
Zrušme emisné pokuty, zbytočné asistenčné systémy a znova budú malé autá na za cenu od 7000€...
Mimochodom.. PREČO je na obrázku k negatívnemu článku práve Mazda 3 BM? Veď práve Mazda sa stavia k všetkým moderným systémom veľmi rozumne. Navyše v danej generácii (BM) ako je na obrázku to auto ani neobsahuje nejaké extra zbytočné systémy !!!
Daný obrázok bol ISTO v inom pozitívnom článku, ktorý vyzdvihoval ovládanie bez nutnosti dotyku na obrazovku !!! Mazda sa dostala NEVINNE do negativného článku. Jazdím faceliftovanou Mazdou 3 (BN) a to auto je nádherne ovládateľné a všetko (ESP, systém núdzovího brzdenia...) je nastavené tak, že to vodiča zbytočne neotravuje - na rozdiel od iných značiek, ktoré robia totálne nezmysly (zbytočné brzdenie, chaotické reakcie...).
Od Mazdy by ma MNOHÍ mali učiť ako sa robia skvelé autá.
Zaujímaví je, ako sa v poslednom čase všetko otáča... Dlhšie čítam "autoforum.cz". Mnohí ich označovali všeliakými "menami". Ich články ale vyznievali rozumne. A keď sa na to pozriem z pohľadu dneška - mali pravdu. Zmýlili sa všetky iné média, ktoré sa zapredali a "velebili" elektromobilitu.
Povolenia dávali rovnakí "odborníci" ako všetci ostatní. Dnes svetu vládnu progresívni "polointeligenti" s divnými názormi. Vyžeňme ich a bude lepšie.
Radšej budú ticho... Nechali sa nachytať na nezmysel... V poslednom období toho bolo dosť, na čo sa človek mohol chytiť. Kúpou EV človek len nerozumne utratil svoje peniaze... Ale napr istou "procedúrou" si mnohí zničili zdravie - lebo uverili...
Píšem to už roky: "Nie je dobrí všetkému uveriť hneď. Je potrebné byť opatrný a zvažovať rôzne informácie. Nikto nám väčšinou nedá niečo dobré len tak, ZDARMA - pre naše pekné oči."
Ako hovoria Angličania... "...there you go !" (=a tu to máš!)
ABSOLÚTNE živo si spomínam, ako nás "hlupákov" ubezpečovali Fanúšikovia elektromobility, že elektriny bude DOSŤ... Že naše informácie o nedostatku "šťavy" sú "drísty", hoaxy, nezmysly... Že si nevieme spočítať 1 + 1...
A hľa !!! Priamo z "Mekky" elektromobilizmu prichádzajú negatívne správa - elektriny NIE je dosť !!! HROZNÉ !!! Došla šťava... A to majú stále pomerne málo EV (20 až 30%)
Priznajte si páni a dámy, že ste poniektorí naleteli PROPAGANDE a nechali sa oklamať (nie 1. krát). Elektromobilita v masovom meradle je nezmysel. Automobilky dnes menia smer (preč od EV), politici tiež... Žiadny rok 2026 ani 2035 nebude. Jednoducho posledných pár rokov sa zapíše do histórie ako najväčší omyl, ktorý presadili politici a oslabili (takmer zničili) tým automobilový priemysel EU.
A Vám, ktorí ste nepodľahli nátlaku patrí zaslúžený obdiv - je nás väčšina. Proti väčšine nič nezmôžu. Nevzdávajme sa !
Takých bolo veľa, ktorí obhajovali neobhájiteľné. Jednoducho sú ľudia, ktorí sa rýchlo zapália pre nejakú vec - bez toho, aby študovali aj nedostatky.
Kto mal iný názor (=nechválil elektromobilitu), ten bol označovaný za zaostalého, pomaly hlupáka...
Rovnako aj automobilky - tie, ktoré nenabehli na elektromobilitu boli zrazu zlé. Z dnešného pohľadu boli rozumné. Pozrime na Toyotu - mali celý čas rozumný prístup a dnes sa ukázalo, že mali pravdu. Rovnako aj napr Mazda = žiadne malé turbomotorčeky, EV im tiež nevoňali... Zachovali si svoju tvár a hlboko sa zapísali do "sŕdc" istej skupiny vodičov / zákazníkov (ako malej automobilke im stačí "istá skupina").
Naproti tomu iné automobilky si spôsobili poriadne problémy tým, že "naleteli" propagande. Ford, VW, Mercedes... majú dnes celkom problém predávať svoje nechcené produkty. Doslova vyhodili z okna miliardy.
Čo by sme ale očakávali, keď EU šéfuje gynekologička a všade je samý liberál a progresivec. Zlyhanie?
Éra elektromobility viditeľne končí a my (Slovensko) ideme ten nezmysel teraz podporovať. Človek by si povedal, že sme "rozumní"... Ale "my" sa snažíme nastúpiť na vlak, ktorý nikam neide a všetci z neho postupne vystupujú.
Tak keby sme podporovali syntetické palivá...
NIČ nebude - žiadny zákaz. Už dnes vidia politici, že im prihára pod "zadkami". Takže zmiernili... Aby nakoniec nezistili, že EV sú škodlivejšie.
Nakoniec majiteľ EV dopadne tak, že bude vlastniť auto, ktoré nebude mať hodnotu a jeho likvidácia bude príšerne drahá a životnosť krátka.
Minule som kdesi čítal "prirovnanie" istých automobiliek k Nokii... Niečo v zmysle:
"Nokia skončila, lebo nevyrábala produkt, ktorý chcel zákazník (=smartphone)... Niektoré automobilky budú mať problém, pretože sa preorientovali na autá, ktoré zákazník NECHCE" (=elektromobily).
Už dnes je viditeľné, že budúcnosť bude pestrejšia. Ľudia sa ešte stále nedostali na úroveň, kedy by úplne prestali premýšľať a začali slepo poslúchať príkazy. Nátlakom sa zvyšuje odpor.
Jedinou šancou, ako sa môže niečo presadiť by bolo, keby bol ponúkaný produkt lepší. Ale nie je.
Niektorí hovoria:
A "Keď skúsiš EV, tak nebudeš už chcieť iné auto"
Naopak ďalší:
B "Skúsiš EV a viac ho nebudeš chcieť".
Pravda je pre každého inde.
Presne tak!!!
Dnes sme mali vo firme návštevu. Rozprávali sme o tom, že už nie sú ľudia, ktorí by pracovali v strojarine, a priemysle všeobecne (v celej Európe). Mladí chcú robiť kadečo, len nie "makať".
Dnes chce ísť na gymnázia väčšina žiakov, potom na humanitné školy a čo potom??? "Káblikareň"? Pokladňa v obchode?
Mali by sme reformovať školstvo, zvýšiť nároky, zaviesť prijímačky pre každého, vychovávať deti, aby boli manuálne zručnejšie a veľkú časť detí (ktoré nemajú na štúdia - ako kedysi) vyučiť v odboroch, ktoré potrebujeme (strojarina, stavbarina...). Zvýšiť záujem o štúdium techniky... Bez priemyslu to nepôjde. Kedysi ľudia študovali hlavne odbory, ktoré boli potrebné a vysoko špecializované.
Dnes platí, že kto vie robiť, ten slušne zarobí.
Ale chyba je aj napr v učiteľoch... Ako hovorí môj kamarát (učiteľ) = "Zvýšenie kvality školstva vedie cez zvyšovanie platov učiteľov". ISTO :)... Najprv práca, potom pláca... kedysi sa hovorilo.
A potom Čína ustúpila a zahraničné spoločnosti mohli vlastniť komplet svoje fabriky. Ale vtedy Číňanov poniektorí podozrievali, že je to začiatok "konca". A mali pravdu. Kde je dnes Škoda / VW v Číne? Oni majú dnes vlastné, lacné a dobré autá (=lepšie ako pred pár rokmi).
Na druhej strane - "naše" automobilky neišli do Číny za účelom, aby sme im pomohli... Jednoducho sme chceli zarobiť - aj na lacnej pracovnej sile. A lacná pracovná sila sa počas využívania kadečo naučila... a zrazu nás nepotrebujú.
"Západný svet" žije stáročia na úkor iných krajín - "ukradli" "sme" Ameriku, zortočili / skolonizovali Afriku, Áziu... a teraz sa svet mení.
Pesimista by povedal "dobre už bolo". Problém je, že je to dnes už veľmi dobre viditeľné.
Namiesto toho by malo "osekať" povinné výbavy, zrušiť emisné pokuty... = autá by boli lacnejšie. Práve dnes sme pri obede spomínali lacné autá z dôb šrotovného - Fiat Punto II, Renault Thalia... Stáli kedysi okolo od 5500€... To boli lacné a dostupné autá! (Niežeby som po takom túžil, ale zákazníkov by sa našlo viac než dosť)
Takže cesta tu je - lacné autá a kampaň na ich podporu v štýle - kupuj "domáce" produkty, aby sme sa mali lepšie.
Myslím si, že takto to nikto nespraví a radšej sa "necháme" pohltiť Čínou...
Keby len obilie... Sú ľudia, ktorí sa nezamýšľajú nad tým, že im niečo poškodí, ale nechajú sa rýchlo presvedčiť rôznymi "výhodami". A vôbec ich nie je málo.
V každom prípade EU kľudne vyhlási, že elektromobily sú škodlivé, zavedie sa daň... a na spaľovacie z Číny sa vymyslí niečo iné...
Vlastne som presvedčený, že nové auto už nechcem - aby ma sledovalo a odosielalo o mne niekde dáta? Stačí mi, že mám PC, mobil... Neide o to, žeby človek "páchal" niečo zlé, ale o princíp...
Ináč zaujímavý článok o autách z Číny:
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/cinska-…
Žeby nakoniec svetlo na konci tunela? Ale oni sa prispôsobia... (povedal by pesimista).
No nekúpim to ani za lepšiu ako ľudovú cenu... Načo by mi bolo mestské elektrické auto za cenu plnohodnotného auta? (napr Kie Ceed? - cena od 18 990€) Mať viac ako 1 auto nie je vždy možné - kde by sme to parkovali? Alebo mám akože kúpiť auto za 20 000€ a na dovolenku cestovať vlakom?
Ani sa neúspechu Siemensu nečudujem... Mal som kedysi dáááávno celkom drahý (na paušál) Siemens S55 a bol to "odpad". Tlačidlá sa polámali po krátkom čase. Nikdy viac som tú značku nekúpil. Siemens robí skvelú "priemyselnú" elektroniku, ale tú bežný človek vedome nevyužíva.
A Čína? Chceli sme ich využiť ako lacnú pracovnú silu (aj sme ich využili). Oni sa všetko naučili... A dnes nás už nepotrebujú. Jednoducho nás "prevalcujú" - v istých oblastiach ich už nikdy nedobehneme. Tak nakoniec skončila "naša" nenažranosť.
Prenechajme im ešte aj autá a skončíme...
Ale to by sa musel niekto vo vedení zobudiť a zlacnieť naše autá - napr:
- zrušiť emisné (zahrnuté v cene nemalou čiastkou)
- umožniť obmedzenie výbav áut ("vraj" to nemá až taký účinok ako sa predpokladalo)
...
Lacné môže byť každé auto. Hlavne spaľovacie - a vydrží večnosť. Lacné EV sa časom predraží, lebo bude nutné vymeniť batériu. Všimnite si koľko 20+ ročných Fabii 1, Yarisov... dnes ešte jazdí po ceste. To sú autá, ktoré sú momentálne lacné pri kúpe a ich servis stojí takmer nič. Ukážte mi elektrické auto, ktoré bude fungovať podobne po povedzme 24 rokoch? Také NEEXISTUJE a nebude existovať.
Mimochodom... Felicia nebola vôbec lacná k vtedajším platom. Lacná bola na "západe", ale u nás ľudia vtedy nemali veľa peňazí. Pamätám, že v mojom okolí si prvú Feliciu kúpil jeden z vtedy bohatších susedov...
Keď chceme porovnávať, tak lepší príklad bude povedzme Fiat Punto II, alebo Renault Thalia z dôb šrotovného = toto boli LACNÉ autá...
Drsné auto, ktoré v "teréne" nič nevydrží.
- dojazd 480 km reálne bude značne menší
- šprint na stovku pod tri sekundy - KTO t oreálne u podobného auta potrebuje??? Je to čisté PLÝTVANIE energiou.
Zase tu máme auto, ktoré nevzbudí záujem. Rivian bude jednou z firiem, na ktoré sa časom aj zabudne. Nie sú dotácie, nie sú predaje elektromobilov.
Dokonca ani pekné to nie je.
Odporúčame