Doby keď motory umierali na to, že sa zodrali sú už dávno preč. Dnes sa motor skôr zanesie karbónom a tam je vyššia zátaž prospešná.
Doby keď motory umierali na to, že sa zodrali sú už dávno preč. Dnes sa motor skôr zanesie karbónom a tam je vyššia zátaž prospešná.
Vždy ma pobaví keď niekto hodnotí krajinu v ktorej nikdy nebol. Ak má v USA niekto dve práce, tak prevažne preto, že nezodpovedne utráca. Ak niekto nezodpovedne utráca u nás a kúpi si nehnuteľnosť nad svoje možnosti, tak ho hneď ide zachraňovať štát. Len asi 20% rezidenčných nehnuteľností je aktuálne financovaných na hypotéku. Majitelia tých ostatných sa isto tešia, že im na to môžu prispieť. A takto by sa dalo pokračovať. Socializmus vždy viedol hospodárskemu úpadku. Európa už roky ekonomicky stagnuje.
O tom budú rozhodovať súdy. V niektorých prípadoch ako nedoručovanie zásielok to asi Tesla vyhrá. Ale pri vykladaní aut môžu byť kontrakty na kratšie časové obdobie, alebo dokonca dohadované samostatne pre každé plavidlo.
Inak osobne nie som zástanca odborov. Hlavne preto, že fungujú ako vlády u nás. Ak je dobre, tak to treba hneď prežrať. Veď načo si robiť rezervu na horšie časy.
Asi tak nejak a pokiaľ pôjde o celkovú hmotnosť, tak ušetrené budú asi len autá B-segmentu.
Našťastie sme dosť veľký štát, aby sme vedeli fungovať samostatne a automobilkám sa oplatí upravovať autá pre náš trh.
Áno v rokoch hojnosti sa schválilo kopec sprostostí. Niektoré sa už nestihli stopnúť niektoré sa pozastavia, lebo na to nebudú peniaze. Ale mimo EU by sme si rozhodne nepolepšili.
Tomu by som veril, lebo ich predaje okolo Covidu strašne podskočili. Jednak preto, že nemali také výpadky v dodávkach, ale hlavne preto aký medzigeneračný skok spravili s aktuálnymi modelmi. Presadnúť z Aurisu do Corolli je skok na ktorý si musíš v iných značkách počkať dve generácie. A nie preto, že by Corolla vyčnievala nad konkurenciou, ale Auris bol tak priemerný, že zaujal len skalných Toyoťákov.
Verí niekto tej rozprávke o cene 1500-2000 za pridanie jedného rozhrania? Možno tak u Ferrari kde sa náklady na vývoj rozpočítajú len do pár tisíc aut.
Ale v aute z základe nebude meradlo len konektor cez ktorý bude s autom komunikovať. Meradlo dostaneš(a asi aj zaplatíš) ak ta chytia opitého za volantom a nebude ho vyrábať automobilka.
Používame na firme Toyoty od 2002 a vážne netuším o akých problémoch s kvalitou stále rozprávaš. To, že nie sú v prvej desiatke v TUV reporte ma nezaujíma, lebo viem čo sa tam hodnotí. A v poslednej generácii sú už aj interiéry na slušnej úrovni.
Štatistiky z STK treba brať s rezervou, lebo ak je auto nepojazdné, tak s ním asi na STK neprídem. Najčastejšou poruchou sú vypálené žiarovky. Poruchy bŕzd tiež často znamenajú len výmenu spotrebáku.
Nejde ani tak o reálnosť ako o to ako tie údaje interpretovať. Ide o závadu, ktorá nezastaví auto, ale STK ju odhalí. Najčastejšie vypálené žiarovky. Okrem vyložených nedorobkov sa v dolnej časti umiestňujú lacné autá, lebo ich majitelia neriešia servis tak poctivo.
A je radosť s tým jazdiť po BA, alebo dnes už aj v akomkoľvek inom krajskom meste. Pred 10 rokmi so jazdil Imprezou s manuálom a aj keď to bolo zaujímave auto už by som ju ako prvé auto nechcel. Manuál by som si vedel predstaviť už len v aute na víkend.
Pises o premyslani a kopirujes cudzi text. Zijem na dedine. Vacsina rodin ma dve auta a jedno by mohlo byt elektricke bez toho, ze by to bolo obmedzujuce. Vacsiemu rozsireniu brania hlavne sucasne cenu EV. Tahanie privesu uz tiez nie je takou sucastou dedinskeho zivota ako pred rokmi.
No a vo vacsom meste zas nema zmysel sa presuvat autom, vela ludi ho ma len cestu na dovolenku a specialne situacie.
Používam Toyoty už dlho a teda neviem v čom si jazdil ty, ale kvalita materiálov sa v posledných piatich rokoch výrazne zlepšila(možno s výnimkou Yarisa). V odhlučnení za Európskou konkurenciou vždy zaostávali. Tá "hlučná náprava" sú hlučné gumy + slabé odhlučnenie. S kvalitou aut vyrobených aj mimo Japonska sme nikdy problém nemali.
Prius je možno lepšie odhlučnený ako Corolla, ale je aj o triedu drahší a o triedu menej praktický. Ten aktuálny má aspoň pekný exteriér, ale má batožinový priestor s podobným objemom ako Yaris. Takže pre štyroch tak na príručnú batožinu.
Jazdíme v rodine Toyoty už asi 20 rokov. Verso bez iného mena modelu sa začalo robiť v 2009. Naši ho majú, ročník 2010. Kvalita plastov v interiéri zodpovedala iným vtedajším modelom Toyoty a určite nepatrila na špičku v segmente, Ale auto ako také funguje. Už má na asi 220tisíc. Jediný problém bol nedávno s alternátorom, ale dal sa v pohode opraviť.
Pri novších modeloch je kvalita plastov značne lepšia a povedal by som, že CH-R vyrobená v Turecku je na tom o truchu lepšie ako Corolla a je jedno či je to kombík z Anglicka, alebo Cross a Japonska. Asi najväčší zádrh pri CH-R je 12V baterka nejakej Tureckej značky, ktorá vydrží 2-3 roky. A čudujem sa, že to tam pchajú, lebo im to kazí štatistiky u ADACu, kde je k tým autam kopa výjazdov, lebo baterka je vybitá.
Taká miestna klasika "Neexistujú štatistiky, ktoré by potvrdzovali, že elektromobily horia častejšie ako bežné autá na benzín či naftu" Ale to, že exitujú štatistiky ktoré dokazujú opak sa radšej nespomenie.
V Nórsku už jazdí dosť elektroaut, aby sa z toho dala brať relevantná štatistika. V roku 2022 tvorili EV asi 20% vozového parku Nórska. Ale boli zodpovedné len za 3% požiarov aut a len u časti z nich požiar zasiahol baterku.
Uznávam, že požiarne zabezpečenie mnohých parkovacích domov je žalostné, ale netreba preto strašiť baterkáčmi. Zle to môže dopadnúť aj keď sú tam natlačené len spalľvaký ako nedávno na Lutone.
Ved aj horia menej. V nórsku majú EV asi 20% podiel v doprave, ale podiel na požiaroch za rok 2022 bol len 3% a to často ani nehorela batéria. Sú to verejne prístupné dáta. ktoré by si jeden novinár mohol dohľadať.
Tak prečo nejazdíme do Košíc po tej Mečiarovej diaľnici?
Mečiar postavil len jednoduché úseky na Považí, ktoré boli naplánované už za socíku a s veľkou pompou ju otvoril ako by sme už boli v Košiciach.
To, že niekto vypočítal cenu neznamená, že na to aj našiel peniaze. Jedine, že by ich presmeroval z inej stavby a my stále nemáme ani tú D1. Okrem toho Radičovej vláda tam bola v čase, keď sa štáty zbierali po finančnej kríze a peniaze chýbali všade.
Odporúčame