No pri zakladnej urokovej sadzbe 7% sa urcire vsetci co splacaju hypoteky tesia ako vyhrali.
No pri zakladnej urokovej sadzbe 7% sa urcire vsetci co splacaju hypoteky tesia ako vyhrali.
Este, ze u nas tento rok nic nezdrazelo a Cesi a Madari s vlastnou menou su uplne vysmiaty.
EURO VI je povinna uz viac ako 8 rokov. Mnohe auta ju plnili aj skor. Tam uz si na tretine ceny noveho auta. A ak je na tom niekto tak, ze musi kupovat 15-20 rocne auto, tak moze volit zakladne motorizavie. Vykom nad 80kW bol v tej dobe v C segmente nadstandard. A kupit si 20 rocnu X5 nie je znakom chudoby, ale choreho mozgu.
Pretoze obchvat BA pouzijeza den tolko aut ako Branisko za tyzden. Ak raz budu hrozit pred tunelom kolony, tak ma zmysel uvazovat o druhej rure.
Jasne, aby sa vyhli Blave. Toto bude kilometrovo ekvivalent, ale rychlejsie.
Hovorí ti niečo rovnosť príležitostí? Prehnaná podpora jednej veci poškodzuje jej konkurentov. Ak štát naleje miliardy do nabíjacej infraštruktúry, tak EV získajú výhodu, ktorú bude súkromný sektor pri vodíku len ťažko zmazávať.
Súčasná podpora EV vo väčšine štátov je nastavená nevhodne cez priame dotácie. Pri tom ak chem niekoho presvedči sadnúť do ekologického auta, tak najlepší spôsob je obmedziť mu použite toho starého. Poplatky, alebo obmedzenia za vjazd do miest(tam sa dá argumentovať lokálnom znečistením). Dane pri kúpe auta sú tiež dobrý spôsob ako ľudí prinúť voliť ekologickejšie vozidlá. Ale opäť musí byť rovnosť pre všetkých. CO2 pre spalováky musí byť uvedené pre EV sa dá ľahko spočítať na základe energetického mixu štátu. Keci o tom, že energetický mix krajiny sa môže zmeniť neberiem. Životnosť elektráreň je rádovo dlhšia ako životnosť aut.
No pouč ma. Koľko by sme ušetrili? Nedávno sme na služobňu fásli auto dosť nevhodné na diaľnice. Golf 1,0TSI. Rýchlosť bola 135 tachometrocých v Nemeckú(asi tretina cesty) 150. Spotreba podľa tankovania 6,18 čo je ekvivalent 5,25 litra nafty. S naftovým kombíkom sme to jazdievali cca za 5. Ten rozdiel je minimálny v prostredí kde by mala nafta efektivitou dominovať. Rozdiel by bol väčší ak som porovnával rozdiel vo veľko SUV, ale SUV je energetický neefektívne samé o sebe.
Nori sú jeden z najväčších exportérov elektriky v Európe. Zvýšenie ceny ne je spôsobené nedostatkom v Nórsku. Možno si len niekto uvedomil, že dnes za tú elektriku môže zinkasovať oveľa viac.
Tvoj argument je scestný. V prípade krízového stavu, môžu štáty prikročiť aj k obmedzeniu tankovania PHM. To, že táto možnosť v zákone existuje neznamená, že sa to aj niekedy využije.
Ale inak som tiež toho názoru, že pri súčasnej úrovni techniky je klasický hybrid najlepšie riešenie pre rodinné auto, ktoré trávi väčšinu času v meste a na okreskách.
Ešte doplním, že ja nie som zelený fanatik, aby som si kúpil EV len preto, že existuje. Musí tam byť aj ekonomika prevádzky. Podobne uvažuje väčšina ľudí. Na západe štáty EV tučne dotujú, takže s dotáciou víde ako spaľovák, zákazníkovi, ktorý ma kde nabíjať sa to vyplatí a automobilka má na tom tučný rabat(Aj na tom Springu, ktorý stoji v Číne polovicu). Pokiaľ sa toto nezmení, tak nemá zmysel na Slovensku uvažovať o EV a to ani v prípade, že by som ho z veľkej časti vedel nabíjať z FVE. Ten rozdiel v cene neprevozím ani za 10 rokov.
308 je už podla mňa zbytočne veľká ako druhé auto. Ale áno, dá sa použiť aj na dovolenku. Pre mňa je sekundárné auto A/B segment s automatickou prevodovkou. Aktuálne je to Yaris Hybrid.
Inak pre mňa je rodinné auto, také kde sa v pohode zbalíme 2+2 aj na lyže. Takže kombík, alebo SUV C segmentu prípadne väčšie. Preto som aj nepozeral Corollu sedan. Inak aj tá začína v novom cenníku na 20tisíc, podobne k tomu Ceedu si treba pripočítať 1000 ak chceš kombík. A to sú v oboch prípadoch autá čo nemajú ani automatickú klímu, ale niekomu to možno nevadí.
Spring ukazuje hlavne to, aké budú EV drahé ak ich budú niektoré štáty štedro dotovať. Ak môžem predať celú produkciu v štáte s tučnou dotáciou a zarobiť na tom, tak nebudem riešiť koľko stojí v krajine bez dotácii.
Spring je len taká paródia, ktorá zodpovedá cene za ktorú sa predáva v Číne. Dojazd by stačil, ale 33kW, je už naozaj málo na použitie mimo mesta. A samotné auta je tak na úrovni Ayga prvej generácie.
Na margo tých plno hodných aut čo si napísal. niektoré sú naozaj na nič ako prvé auto v rodine. A mnoho z nich sa sa v použiteľnej špecifikácii ani do 20 tisíc nedostane. Corolla stála naposledy 20 keď vrcholil Covid. V cenníku na 2023 začína kombík okolo 27tisíc. Aj Kórejci s 1,5turbo dnes začínajú niekde okolo 20 a lacnejšie to už možno nikdy nebude.
Servis primárneho auta si naplánovať viem. Ak by sa náhodou stalo niečo ako nehoda, tak zoberiem požičovňu, ale nepôjdem 1500km v aute, kde budem s rodinou natlačený jak sardinky.
Vieš koľko trvá vývoj a certifikácia jadrového paliva? Kým Westinghaus pripraví palivo pre VVER 440, tak sa už Bohunice budú možno aj odstavovať.
"The development of the first Westinghouse VVER-1000 fuel design for delivery to Ukraine started in 2001, as a result of a governmental agreement between the Ukraine and the USA on energy cooperation and security."
Prvé nasadenie v 2010 a to sa ešte ukázali problémy. Palivo sa deformovalo. Došlo k poškodeniam v reaktore pri výmene. Potom sa upravil postup pri výmene, ale aj tak sa z toho paliva nedá dostať plný výkon. Nie je náhoda, že palivo bežne dodáva firma čo navrhla reaktor. Vývoj paliva prebieha súbežne s vývojom reaktora a poznatky, ktoré pri tom získa sa nedelí.
Na to by som si zatiaľ nevsadil. Zásobníky plynu sa tento rok plnili z veľkým prispením Ruského plynu. A tiež sem stále prúdi veľa ruského LNG.
No Ruská ropa sa tiež len tak nevyparí. Teraz sa prepadávame do recesie. Dopyt po palivách je nižší. Ale za pár rokov sa ekonomika znovu rozbehne a 60% svetovej populácie na nejaké protiruské sankcie kašle.
Autor píše sprostosti a ešte to tlačí ako všeobecnú pravdu. Predaje aut B segmentu sú hlavne na západe veľmi silné. Ale elektoauta sa v tomto segmente predávajú minimálne. Tieto auta nie sú používane ako rodinné auto, je to každodenné približovalo. V rodine je zvyčajne ešte jedno auto. Prečo musí mať malý elektromobil(A/B segment) 50kWh, alebo viac? Zbytočne to tlačí hore jeho cenu. Aj na Slovensku poznám ľudí čo majú jedno auto "dovolenkové" a jedno len chodenie okolo domu. Pričom to auto na chodenie okolo domu zriedka spraví 50 denne väčšinou je to 20-40km. Auto môžu nabíjať denne. V takomto aute je 60kW výkonu a 25kWh kapacity úplne dostačujúce. Treba len dostať cenu pod 20tisíc. Pri súčasných cenách sú malé EV na hranici rentability aj v krajinách kde sú štedré dotácie.
No Švajčiari pripravujú energetický zákon, lebo v zime majú už tradične nižšiu produkciu elektriky z vody a spoliehajú sa na Francúzsky export, ktorý sa tento rok nekoná, lebo majú masívne odstávky reaktorov. A až na pár výnimiek je energetika EU závislá na fosílnych zdrojoch. Z OZE neudržíš, ani priemysel, ani stabilitu siete.
Teslu by som do toho asi neťahal, tam sa už viac krát riešilo, že ich výroba nie je dobre optimalizovaná. Ale počet ľudí potrebných na motory sa dá ľahko spočítať napríklad na príklade KIE. Ich závod v ZA zamestnáva asi 3800 ľudí(časť z toho je administratíva) z toho na výrobu motorov pripadá necelých 600. Takže aj keby elektroniku, motory a baterky nakúpili celé externe, tak to bude znamenať pokles zamestnanosti priamo v automobilkách do 20%, ale časť z toho by sa presunula k dodávateľom.
Jedna vec je že sú firmy, ktoré zneužívajú súčasnú situáciu. Druha vec je bežná inflácia. Sú roky keď mzdy rastú rýchlejšie ako inflácia a potom roky keď je to inak. Problém je, že mnohý ľudia v rokoch hojnosti čakajú, že horšie už nebude.
V USA je tolerancia 5%. Ak auta ukazuju presnejsie, tak je to z rozhodnutia vyrobciv a nie legislativy.
Presne o to ide. V aktuálnom systéme ej doživotný dôchodok čistá odrbávka. V prvom rade sa nerozlišuje priemerný vek dožitia mužov a žien. No a aj keď počítaš priemerný vek celej populácie, tak sa niekde polovica tej nasporenej sumy stratí. Ak toto nevyriešia, tak daň za jednorázový vyber bude stále dobrá cena za to, že sa dostanem k svojim peniazom.
Odporúčame