Dan sa vyriesi mytom.
Nabijanie nie je problem, lebo vacsina ludi bude potrebovat doplnit len asi 10kWh za noc. Co v dobe nizkej spotreby domacnosti nebude problem.
Dan sa vyriesi mytom.
Nabijanie nie je problem, lebo vacsina ludi bude potrebovat doplnit len asi 10kWh za noc. Co v dobe nizkej spotreby domacnosti nebude problem.
Auta sa presadili navzdori legislativnym obmedzeniam. Kone sa zacali zakazovat az v dove, ked to trapilo minimum ludi.
Chapes vobec ako funguje parlamentna demokracia?
Všetko sa to stavia za peniaze z Únie a tie nemôžeš presunúť hocikde. Problém u nás, je, že s príchodom eurofondov u nás klesol podiel vlastných investícii. Kým napríklad v ČR ich využili na zvýšenie celkových investícii u nás sa nimi nahradili domáce investície. Čo je jeden z dôvodov nášho zaostávania. No ako bonus tie peniaze z EU ani nevieme všetky vyčerpať.
Kazda firma s vyssou pridanou hodnotou hlada ludi mimo BA.
Pred časom som čítal ako sa vyhodnocujú tieto ADAC štatistiky. A od vtedy to beriem len ako platené reklamu.
1) Ak si značka platí výkon asistenčných služieb u ADACu, tak tieto výjazdy sa do štatistík nezapočítavajú.
2) Takmer polovica výjazdov je vybitá 12V batéria. Na čo sú citlivé hlavne hybridy, lebo ich 12V baterka je malá. Jej primárna úloha je len diagnostika a zopnutie vysokonapäťovej časti, nie štart motora. Takže ak je majiteľ ..., tak vie auto rýchlo dostať do stavu, že ho už nenaštartuje. Len zriedkavo je príčinou vybitej baterky porucha vozidla. Ale ADAC to tak prezentuje, čo robí celú tú štatistiku zbytočnou. Lebo ak mám 3 výjazdy k Toyote s vybitou baterkou a jeden k BMW s pokazeným motorom, tak Toyota má vlastne 3x horšiu spoľahlivosť. Aj keď na nej netreba nič opravovať.
Tiež poruchy kľúčov sú väčšinou len vybité baterky v keyless kľúčoch. No a poruchy pneumatík sú zas len spôsob ako zvýhodniť luxusné značky s runflatmi. A v štatistike spoľahlivosti nemajú čo robiť.
No ty si rozhodne mimo viac ako jeho príklady. Je jedno či išla lod ku dnu v dôsledku požiaru. Ak by si nepotreboval ropu na druhom konci sveta, tak by tá loď nikdy nevyplávala a možno ani nezvykla. Nemôžem tvrdiť, že EV sú zle, lebo sa potopila loď a spalováky sú dobre a ignorovať ťažbu ropy, ktorá je s tým spojená. Dolovanie horľavín spod zeme patrí k najrizikovejším povolaniam. Narýchlo som našiel toto
https://www.cdc.gov/niosh/topics/fog/data201…
69 mŕtvych v jednom roku len na území USA a nemyslím, že Araby zamestnávajúci Pakistancov dbajú viac na bezpečnosť práce.
Myslíš, že poisťovne sú charita a poistné vypočítane na základe pocitu? Cena poistky je daná hlavne matematikou, kde sa zohľadňuje cena možnej škody a pravdepodobnosť takejto škody. A pravdepodobnosť požariu elektromobilu je zatiaľ stále nižšia ako pravdepodobnosť požiaru auta zo spaľovacím motorom. Pričom v oboch prípadoch platí, že ak ku požiaru dôjde, tak pravdepodobnosť uhasenie pred tým ako sa z auta stane vrak je mizivá.
Inak čo som zachytil, tak pre poisťovne neboli problém elektroautá ako také, ale konkrétne Tesla. Kde sa aj drobné opravy vedia výrazne predražiť.
A spaľovacie auto tam parkuješ? Nám zhorel nákladiak pre netesnosť v palivovom systéme. Horelo osobné auto po strete so zverou lebo nejaké plasty sa dostali do kontaktu s výfukovým potrubím. V oboch prípadoch požiar postupoval tak rýchlo, že aj keby si mal nad autom požiarny hlásič, tak s tým čo máš doma to už neuhasíš a požiarnici by po príchode aj tak hasili celý dom.
Žijem na dedine a infraštruktúra pre elektroautá tu je už dnes. Ktokoľvek môže po príchode z práce strčiť auto do zásuvky a nastaviť ho aby sa v noci pomaly nabilo. 90% ľudí najazdi denne do 50km, takže nie je problém v noci nabiť všetky tieto autá bez toho, aby hrozilo preťaženie rozvodnej siete. Poznám aj ľudí, ktorí pracovne jazdia naozaj veľa, cca 80tisíc ročne, tí sa budú EV vyhýbať pokiaľ to pôjde. Ale to je iná kapitola.
A čo sa týka infraštruktúry v mestách, tak tá nie je pripravená ani na spaľovacie autá v takom počte ako sa tam dnes vyskytujú.
Odkiaľ máš informáciu, že strieľal na medveďa odzadu? Vieš určite, že všetky strely boli od zadu, lebo vačšina ľudí by v tejto situácii pokračovala v streľbe aj keby sa už medveď otočil.
No a k bodu jedna. Ak chcem isť na miesto, kde určite nestretnem medveďa, tak dnes už musím isť len na námestie do veľkého mesta. Medvede sú už aj v lesoch okolo Nitry, kde nikdy pred tým neboli.
No len aby sa aj tu nezačal hľadať vinník inde. Elektromobily sa prevážajú už dekádu a lode začali horieť až keď sa opadol záujem o auta a vyrába sa na sklad.
Ved preto to aj roky kralovala Skodovka a VW.
A co sme vybojovali? Zivotne prostredie aj vo vyspelych statoch je zdevastovane a konzum slape na plne obratky dalej.
Dominantny bol len na casovke, kde si trat najazdieval uz v maji kym mnohi jeho superi jazdili klasiky. Tam ziskaval cas aj v zjazde a technickych pasazach, teda miestach kde neslo o vykon. V stredu si Tadej vybral den blbec, ale Jonas bol v tom stupani len o trochu rychlejsi ako vytaz etapy.
Zase hlúpa obhajoba prémie. Skoro 70% nových aut v EU sa predá ako fleet. Takže aj väčšina neprémiových aut začne svoj život ako služobák.A narozdiel od manažerských - výstavných aut sa im dopraje oveľa menej starostlivosti. V mojej starej firme robili autá 60-70tisíc ročne často s vodičmi, ktorým by som moje auto nedovolil ani preparkovať. Do 4. roku boli zlyhania veľmi zriedkavé. potom už boli účtovne odpísané a išli z firmy.
Je o to vozidlách s povinnosťou platiť PZP. Tam dočasne vyradené vozidlá nepatria. A ak by sa to týkalo len vozidiel na špalíkoch, alebo tých ktoré už dávno neexistujú asi by to nikoho moc netrápilo, ale ročné sú riešené tisíce škodových udalostí nepoistených aut. Tiež už mám takú skúsenosť a som za akékoľvek kroky voči týmto vychcancom.
Z toho popisu ani ja. A vlastne nechápem na čo bol takýto článok dobrý, keďže tretia hriadeľ v dvojspojke nie je kvôli spiatočke.
Človek by čakal, že na webe o autách budu priviesť ľudia, ktorý majú aspoň predstavu čo je emisná norma.Tá totižto definuje množstvo škodlivých látok. Tam sa CO2, ktorá je vlastne ekvivalent spotreby nerieši.
Fungoval som nejaký čas v Nórsku aj v Nemecku a Nemecko je čo sa týka potravín v obchode bolo výrazne lacnejšie. Tam je oveľa väčší rozdiel ako rozdiel v platoch. A čo sa reštaurácii týka, tak by som tiež povedal, že sú na tom Nemci k pomere k platu lepšie, ale rozdiel už nie je tak markantný. V Nósku v tom čase cca 10 rokov do zadu si za 20EUR kúpil len jednoduché hlavne jedlo v reštaurácii. Medzi tým síce ich koruna v pomere k EURu oslabila, ale myslím, že budú stále výrazne drahší.
Odporúčame