nielen podľa RKC ale aj podľa biológie - naštuduj si aké DNA vznikne pri oplodnení.
nielen podľa RKC ale aj podľa biológie - naštuduj si aké DNA vznikne pri oplodnení.
Autorka článku by si mala naštudovať čo je to DNA a aké DNA sa vytvorí pri oplodnení. Toto DNA je jedinečné a určuje samostatnú ľudskú bytosť. Jedinečnosť DNA je natoľko určujúca, že v prípade potreby ju používajú aj policajti pri identifikácii osoby.
Teda pri interrupcii sa nejedná (len) o telo ženy, ale predovšetkým o telo a život plodu.
Autorka príspevku by si mala naštudovať niečo z biológie, aby pochopila, že pri interrupcii nejde (len) o telo ženy, ale predovšetkým o telo a život plodu. Plod pri počatí dostáva v DNA informáciu, ktorá určuje, že ide o jedinečnú ľudskú bytosť.
Ak by si to uvedomila, potom by nedala článku ten nadpis, ktorý mu dala.
DNA používa v prípade potreby aj polícia na identifikáciu osoby čo potvrdzuje jedinečnosť informácie, ktorá je v DNA.
Tvoj výrok:
Zhadzuje iné ženy, ich vzhľad, ich slobodné rozhodnutia. Uznáva iba jeden model ženy, taký, čo určili muži, seba vyvyšuje a ženy, čo nenasledujú ten model zhadzuje.
Video k tomu:
https://www.youtube.com/watch?v=1gUr71CFTTU&…
Je to to isté video, kde Lívia hovorí o úlohe žien byť matkou (môj komentár vyššie). Naozaj tam kritizuje ženy, ktoré sa extravagantne obliekajú a upravujú. Možno hovoriť o tom, že to je voľba týchto žien. Na druhej strane v súčasnosti väčšina populácie vidí v tom skôr potrebu na seba upozorniť, teda určitú formu exhibicionizmu.
Tvoj výrok:
„Úlohou ženy je byť matka. Ak si nesplní túto svoju „povinnosť“, nestala sa ženou v pravom slova zmysle.“
Videá k tomu:
https://www.youtube.com/watch?v=1gUr71CFTTU&…
https://www.youtube.com/watch?v=8594yZkCkBo
V prvom videu prezentuje Lívia názor – zatiaľ ešte stále väčšinový - že úlohou sexuality je udržiavanie ľudského rodu. V rámci toho je úlohou žien porodiť a vychovať potomkov. Že sú ženy, ktoré sa tomu vzpierajú je pravda, ale aj tak platí, že bez detí ľudstvo nemá budúcnosť.
V druhom videu Lívia hovorí o potratoch. Je nutné s ňou súhlasiť, že plod nie je súčasťou ženy – matky. Dnes už vieme, dedičná informácia a jednoznačná identifikácia osoby – ľudského jedinca je daná v DNA a vytvorí sa v okamihu oplodnenia – počatia. Z toho titulu môžeme tvrdiť aj to, že potrat je ukončenie vývoja ľudského jedinca.
S Líviou možno polemizovať, čo v prípade ak je plod poškodený, pôrod ohrozuje život ženy alebo život vznikol v dôsledku znásilnenia. Je to na dlhšiu disk.
Tvoj výrok:
„Chlapi neplačú. Chlapi nesmú byť „pussies“.“
Video, ktoré Ti slúžilo ako podklad k Tvojmu tvrdeniu:
https://www.youtube.com/watch?v=-WvXvk2vX9I&…
Neviem v čom je v tomto videu kritika mužnosti, či ženskosti. Je to spôsob kritiky, ktorý používajú politickí odporcovia politikov (možno na hranici únosnosti, ale videl som aj horšie).
Vo videách s Líviou som veci, ktoré jej vyčítaš nenašiel, propaguje svoje konzervatívne názory.
Ďalej sa upriamim na niektoré Tvoje výroky o nej:
Tvoj výrok:
„Útočí na ženy, ktoré sa považujú za rovnocenné a chcú si žiť slobodne, podľa seba, bez nejakých spoločnosťou určených pravidiel/tradícií.“
Video, ktoré Ti slúžilo ako podklad k Tvojmu tvrdeniu:
https://www.youtube.com/watch?v=sRHRs3l4CXs&…
Neviem na základe čoho si prišla k záveru, že útočí na ženy, ktoré sa považujú za rovnocenné.
Lívia vo videu kritizuje feminizmus, nie ženy, ktoré sa považujú za rovnocenné. Nemusíme s ňou vo všetkom súhlasiť, ale nezamieňajme kritiku feminizmu za útok na ženy, ktoré sa považujú za rovnocenné.
Spôsob práce, popísaný v odkaze je pravdepodobne typický pre východoázijské národy, možno im vyhovuje, nás by asi zničil.
Školstvo je u nás zanedbávané už od 50. rokov (môj príspevok z 12:32):
Najdôležitejším prvkom systému býva človek. Mal som šťastie pozorovať jedného človeka s pedagogickým vzdelaním, ktorý zvládol inak problémového chlapca tak, že robil presne to,čo od neho chcel. Tento človek nebol učiteľom. Keď sme sa ho opýtali, prečo nie je učiteľom, odpovedal, že by neuživil rodinu.
Pedagogika to je povolanie. Dobrý pedagóg musí mať pedagogické vlohy. Takíto ľudia by sa mali hľadať, treba ich motivovať, aby neodišli a zostali v školstve. Treba ich aj zaplatiť.
Pred novembrom učitelia neboli dobre platení. V tom čase peniaze nehrali takú úlohu ako dnes, a ich mzdové ohodnotenie bolo také, že sa uživili.
V ponovembrovom období sa platy učiteľov dlho nehýbali. Potom prišiel štrajk učiteľov, odvtedy sa zdvihli ich platy o 30%. Neviem, či to stačí, pretože to sú vysokoškolsky vzdelaní ľudia, priemerný plat učiteľov by mal dosahovať priemerný zárobok vysokoškolsky vzdelaného pracovníka.
Prvá veta vystihuje najmä vzťah autora k náboženstvu. Ja osobne by som si netrúfal povedať, či potrebné otvoriť najskôr kostoly, alebo školy, na to máme našťastie krízový štáb.
Pre nie málo ľudí je návštev kostolov citová záležitosť. Títo pravdepodobne nepochopili oprávnenosť zatvorenia kostolov (väčšina veriacich áno - aj s prispením slovenských biskupov). Títo určite bombardovali krízový štáb s tým, že zavretie kostolov chápali ako krivdu.
Čítal som aj hlášku: "Komunistom sa nepodarilo zatvoriť kostoly, tejto vláde áno."
Samozrejme, ja sa s týmto nestotožňujem, zatvoriť kostoly bolo nutné. Nutné boli aj ďalšie karanténne opatrenia, ktoré boli prijaté. Treba si uvedomiť, že sú aj takéto názory.
Z toho, čo si napísal neviem skontrolovať v akých súvislostiach to bolo uvedené.
Prečo medzi top 500 univerzitami nie je ani jedna slovenská?
Prečo naši najlepší stredoškoláci chcú silou - mocou študovať len na zahraničných univerzitách.
Pokiaľ hovoríš, že Česko, Rusko, Rumunsko aj Slovensko sú na prvých miestach zahraničných univerzít a výskumných centier v rebríčku krajín podľa kvality odborníkov, potom by mal uviesť zdroj.
Povrchný článok. O jeho povrchnosti a tendenčnosti svedčí už prvá veta: „Keď krajina otvorí skôr kostoly ako školy, veľa to napovedá o jej prioritách, resp. o ľuďoch, ktorí ju riadia.”
Neviem, či otvorenie škôl sa bije s otvorením kostolov – to by mohli povedať odborníci z krízového štábu. Nakoniec kostoly sú otvorené len de jure, de fakto nie, pretože aplikáciou karanténnych obmedzení sa ich kapacita zníži na 1/6 resp. na 1/8 ich skutočnej kapacity (záleží od veľkosti a usporiadania kostola, toto sú najčastejšie údaje). Kostoly v nedeľu bývajú zaplnené blízko svojej maximálnej kapacity, ale nie všade a pri každej svätej omši (omše ráno o 6:00 bývajú menej navštevované). Ak zoberieme priemer 70%,potom nám vychádza, že svätej omše v nedeľu sa môže zúčastniť 17,86% až 23,81% ľudí, teda zhruba 1/5 ľudí ktorí sa bežne účastnia svätých omší v nedeľu.
Školstvo je naozaj zanedbávané, je zanedbávané počnúc 50. rokmi 20. storočia. Má tak veľké problémy, že koronavírus ich výrazne nezvýši.
Milý pán Repa,,
Prečo nazývate požiadavku na sprísnenie interrupcií Katatoliban, prečo nie Biológiban?
Podľa biológie ľudský život je definovaný počatím a až na pár dní, keď môžu vzniknúť jednovaječné dvojčatá, charakteristické znaky nového človeka sú už dané oplodnením, nik iný za z oplodneného vajíčka nevyvinie - pokiaľ sa tento vývoj nepreruší. Vlastnosti človeka sú ovplyvnené aj vonkajšími okolnosťami, nie natoľko, aby aj policajti na základe DNA nemohli identifikovať človeka.
Z hľadiska morálky, prijatej u nás, (ale aj inde) je ochrana život je jedna z najvyšších hodnôt našej morálky. Z tohto hľadiska je podľa mňa náš interrupčný zákon, keď je možné požiadať o prerušenie tehotenstva bez udania dôvodu výsmechom tejto morálky. Necítim sa kompetentný povedať aké prísne majú byť dôvody, udávané v žiadosti o prerušenie tehotenstva.
V serióznej diskusii nie sú vhodné extrémne výrazy, tieto vyvolajú obyčajne protireakciu s ešte extrémnejšími výrazmi.
Podľa prírodovedcov vesmír vznikol pri "Veľkom treske". Pri Veľkom treske vzniklo všetko, čo vieme dnes pozorovať, mimo iného aj priestor a čas a fyzikálne zákony a konštanty.
Niektorí vedci sa zamýšľajú nad tým, ako mohli byť fyzikálne konštanty stanovené tak, aby sa vesmír vyvíjal tak, ako sa vyvíjal a prečo sú tie podmienky také, že na Zemi je možný život. Stanovenie konštánt pripisujú inteligentnej bytosti - bohu.
V Biblii je popísané, že Boh stvoril Zem za 6 dní. Treba povedať, že v pôvodnom jazyku Biblie (myslím si, že to bola Hebrejčina) sa to, čo je preložené ako "deň" možno preložiť aj ako hodina, deň, rok ale aj obdobie. Na základe toho niektorí fyzici vysvetľujú, biblický "deň" mal rozličnú dĺžku, podľa toho čo sa v ňom udialo.
Schopnosť "samoorganizácie" je len vyjadrením kombinácie prírodovedeckých konštánt, ktoré ovplyvňujú ďalší vývoj vesmíru.
Tým nie je vylúčená možnosť zásahu inteligentnej bytosti do ďalšieho vývoja - viď vznik života - projekt DNA.
Vážený pán Repa,
Myslel som si, že nárok na jedine správny názor zanikol v novembri 1989.
Ti, že plačete nad neúspechom liberálov v týchto voľbách je Vaša vec. Horšie je, že konzervatívcov označujete za čertov, či diablov a tým, že to píšete v pomerne často čítanom denníku to vlastne vnucujete čitateľom Pravdy. Navyše ste niektorých predstaviteľov konzervatívcov označili za Talibancov, hoci títo nikoho nechcú popravovať za to, že má iný názor ako oni.
Doterajší spôsob vedenia politiky Matovičom sa mi nepáčil. Uvidím, ako zvládne novú pozíciu, keď bude musieť tvoriť, nielen kritizovať.
Odporúčame