úprava:
"...Celý EURÓPSKY automobilový priemysel zaspal na vavrínoch..."
úprava:
"...Celý EURÓPSKY automobilový priemysel zaspal na vavrínoch..."
A kto podľa Vás nezaspal dobu?
Konkrétne Cupra robí NÁDHERNÉ autá... Je to asi jediná európska značka, o ktorej by som uvažoval.
Celý automobilový priemysel zaspal na vavrínoch a je SILNO utláčaný "zelenou ideológiou".. Pritom hlavne značky z Ázie spolu spolupracujú na nových spaľovacích motoroch, v oblasti elektromobility, hybridoch... Toyota, Mazda, Číňania všeobecne... Vývoj a spolupráca tam beží na plné obrátky... O "naše" automobilky už nemajú záujem - už nie sme technologická špička... Nemáme im čo ponúknuť... Rozhodli sme sa skončiť so spaľovacími motormi a tak "trochu" sme zaostali... "Nanešťastie" elektromobilita sa akosi nevyvíja tak ako si "súdruhovia" v Bruseli predstavovali...
Ale čo... Číňan postaví fabriky a budeme vyrábať lacné čínske autá... ("Západná" vyspelosť padá voľným pádom)
Inde sa píše niečo iné:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/zlobil-…
Ale kto by veril nejakému "autoforu"... Väčšinou sa veci, o ktorých píšu objavia inde tak o týždeň. dva :)
Dlhý život je niekedy čistá náhoda... Je veľmi veľa vecí, ktoré môžu človeka počas života postretnúť... Niekto je v 80-ke "mladík", iný je už v 70-ke (aj skôr) totálny starec zrelý na...
Otázka je, či človek chce žiť dlho, ak nie je zdravý. Niekedy je dlhovekosť trestom...
Hovorí sa, že dobrý je aj pohyb, pohyb a ešte raz pohyb... Primerane jesť, nemať nadváhu... Aj keď človek spraví všetko možné, aj tak sa nepodarí vyhnúť sa rôznym rizikám. Žiť sa má primerane, striedmo...
Sú ľudia, ktorí nespravili pre svoju dlhovekosť NIČ a dožili sa vysokého veku v skvelom stave (v porovnaní s inými).
"Zato pre záujemcov o elektrické autá z druhej ruky začínajú zlaté časy. "
Kúpa "luxusného" auta z druhej ruky je nezmysel... Kupujem autá, na ktorých prevádzku a servis mám príjem a ktoré si môžem kúpiť ako nové. Nepotrebujem sa vyvážať v "luxusnom" aute (z 2. , 3. ... ruky)
Mimochodom... "...batéria. Tá predstavuje približne 30 % hodnoty elektromobilu,..."
Stretol som sa aj s oveľa pesimistickejším názorom ohľadne ceny náhradnej batérie.
V každom prípade elektromobilita nie je 100% budúcnosť. Bude to jeden z pohonov, ale určite nie jediný.
Ako 2. auto do rodiny je ideálne nejaké menšie auto s benzínovým, alebo hybridným pohonom. Napr Toyota Yaris (Yaris Cross)... Tie autá sú spoľahlivé a majú reálne nízku spotrebu...
Ak človek je na tom finančne dobre, tak samozrejme je EV ako 2. auto v rodine dobrá voľba na otestovanie. Hlavne ak má doma fotovoltické panely...
Presne to hovorím o SUV aj ja... Problém je, že ľudia nehľadajú "zážitok z jazdy"... Chcú jednoducho sedieť vyššie a auto je pre nich iba dopravný prostriedok... A majú problém sa zohnúť pri nastupovaní (lebo dnes má každý problém s chrbticou a mladí radšej volia SUV preventívne = aby si uchránili chrbticu)...
Na nízke autá nedám dopustiť, lebo sa šoférujú oveľa lepšie ako vysoké. Ale to sa ťažko vysvetľuje... Ja som si vyberal auto pre väčšinu ľudí nelogickým spôsobom - bod 1 boli skvelé jazdné vlastnosti. (potom technika, dizajn...)
Mimochodom elektrické auto je návod na "ZARUČENÝ" úspech v dnešnej dobe... Niekto asi nesleduje vývoj vo svete v poslednom čase...
Hneď na začiatku: "Elektrické autá síce nehoria tak často ako tie so spaľovacím motorom"
Prečo? Lebo sú na trhu chvíľu = sú pomerne nové a je ich veľmi málo...
Skúmajme to po povedzme 15 až 20 rokoch a zanedbaní údržby... Potom sa uvidí.
Online navigácie nejako nemusím... Používam iba offline. Takže Waze je pre mňa nepoužiteľné...
Nedávno som išiel so známym niekde do Rakúska... On mal Iphone pripojený na cez "Apple car play" na systém auta (Škoda) a na navigoval ho Waze... V najhoršom momente sa to všetko "..." a my sme sa ocitli bez navigácie... Stať sa môže všetko, ale pri online navigácii je pravdepodobnosť "teoreticky" väčšia...
Zle napísané, ale dobre myslené...
Môj syn (18 ročný) si nedávno spravil vodičák... Keďže sa držím pravidla "Keď máš rád svoje deti, kúp im vlastné auto", tak som mu kúpil jeho prvé auto - pekný Opel Corsa 1,2 / 51 kW... Na prvé auto to ide VEĽMI pekne... Minule sa tak vezieme, syn samozrejme za volantom a hovorí, že to auto je už pre neho SLABÉ !!! ??? "Vraj" to nezrýchľuje... (= nedávajte plný plyn pri nízkych otáčkach)... Tak mu hovorím... A načo myslíš, že máš tú páku pri sedadle? ;)... Podradil a bol spokojný :)... Tak sa raz (neraz) pýta, kedy mu dám šoférovať moje veľmi obľúbené auto? Toho sa tak skoro nedočká... (=mám rád svoje deti / okrem toho jeho auto minule utrpelo malé "zranenie" = už sa mi kúpa vyplatila... Byť to moje auto, tak by ma to VEĽMI mrzelo...)
Problém je občas aj to, že človek si spraví VP, najazdí 200 km a má pocit, že mu to ide SKVELO... Ale to platí všeobecne vo veľa oblastiach života...
Oproti tomu čo človek prečítal o automatoch je manuál totálne spoľahlivý... DÁVNO som nepočul, žeby niekto mal problém s manuálnou prevodovkou (okrem bežnej výmeny spojky po "n" kilometroch)... Ale neraz som počul / čítal o "spoľahlivosti a kvalite" napr DSG...
Možno ešte 1 bod by som dodal...
NIKDY nedávajte svoje obľúbené auto (s manuálom) do rúk človeku, ktorý nevie poriadne jazdiť s manuálom... Podobných stále pribúda...
Mimochodom... Preradiť zo 6 do 3-ky ne je nič hrozné... Hlavne ak človek ide napr 80 na 6-ke a potrebuje výrazne zrýchliť... To ani bežný moderný "turbomotor" len tak "okamžite" bez podradenia "nesplní". Mimochodom... človek cíti, či podradenie bolo OK, alebo nie.
To nie je "retro", to je hnusné...
Mimochodom, koľko tu toho predajú? Dotácie končia a zákazníci už elektrické autá nechcú. Ak už, tak kúpia niečo "značkové", čo má zázemie... Alebo niečo čínske - buď lacnejšie, alebo dobré (Xiaomi)... Rivian nemá ani históriu, ani servisné zázemie, ani ceny nebudú určite skvelé...
Globálny model... My tu v EU budeme kupovať "oklieštené" modely (motoricky) a inde vo svete budú mať tie isté autá s vyššími výkonmi, lepšími motormi... Ako keby sme nežili na 1 Zemi... Konečne by sme sa mali vykašľať na to nezmyselné a sebazničujúce snaženie na dosiahnutie eliminácie CO2 v ovzduší... A robiť naozaj niečo, čo Zemi pomôže (napr neplýtvať zbytočne zdrojmi...)
Ešte môžu ísť do ulíc a spraviť menší "neporiadok"...
Alebo nabudúce zvolia celkom iných politikov / predstaviteľov mesta. A tí to všetko obrátia naruby... chcete príklad? Jeden skvelý tu máme, síce nie z Francúzka.. Ale zmeny nastali okamžite.. A je to Donald Trump... Tiež extrém, ale je to dôkaz, že okamžitá zmena je možná... Nič nie je večné, čo sa politických rozhodnutí týka.
Videl som už parkovať auto aj na 4 miestách :) To už bolo priveľa.
A k tým mladým vodičkám v SUV... Hlavne, že sú v bezpečí, lebo majú SUPER bezpečné auto = "Tank"... A potom to dopadne tak ako nedávno, kedy mladá vodička v Audi Q7 nevhodne obiehala a zabila pritom nejakých ľudí v normálnom aute. Pocit bezpečia a neohrozenosti je niekedy falošný... Hlavne, ak niekomu nalejem do hlavy, že veľké SUV je absolútne bezpečné a ak má aj 4x4, tak pre neho neplatia ani fyzikálne zákony...
Tam to tuším nemajú spoplatnené iba podľa typu auta, ale podľa hmotnosti (ak sa nemýlim)... A Kamiq nie je SUV, ale "Crossover" ;)
To by bolo veľmi pozitívne, keby cca 1,344 mil obyvateľov Paríža patrilo k "dezolátom"...
V každom prípade Francúzi radi prejavujú svoju nespokojnosť, tak možno niečo podpália, rozbijú...
Bývať v tak skvelom meste ako je Paríž, tak sa asi čo najskôr odsťahujem niekde na okraj mesta...
Čím väčšie a "západnejšie" mesto, tým viac obmedzovania a menej slobody... Človek si už nemyslí, že máme tu na Slovensku až taký zlý život... Len je potrebné dať si pozor, aby neovládli aj náš štát podobné "živly", ktoré nám budú prikazovať a zakazovať...
No v podstate je aj elektrické auto iba auto. Okrem pohonu má všetko iné rovnaké (aj zložitejšie). Na spaľovacom motore sa bežne mení olej, sviečky, rozvody... To nie sú veci, vďaka ktorým by auto neprešlo STK (možno zlé sviečky spravia horšie emisie?)
Zato brzdy, vôle podvozka, hrdza, osvetlenie... To všetko je spoločné. Ak si niekto myslí, že EV nepotrebuje servis, tak sa mýli...
V každom prípade, že je Tesla nie veľmi kvalitné auto sa dokázalo už neraz.
A keď kedysi dávno sa zistilo, že spaľovacie autá sú lepšie ako elektrické? To bol aký prechod?
To je veľmi zlé porovnanie s koňmi... EV nie je lepšie ako spaľovacie auto. Ak už, tak to mali nechať na prirodzený vývoj = ak budú EV lepšie, tak sa presadia, lebo ľudia budú chcieť lepší produkt. Ale tlak, ktorý zaviedli iba nastolil odpor k elektrickým autám.
Vždy v minulosti skončili EV na batérii a dobíjaní. Preto sa to bez nátlaku neujalo. A ktovie, čo sa bude hovoriť o ďalších 20 rokov? Keď dnešné EV budú "hniť" na skládkach nebezpečného odpadu...
A čo z toho? 3x sa rozbehnete na plný výkon a potom Vás obmedzí elektronika? Alebo spravíte 2 ostré kola a auto sa prehreje, batéria sa vybije? A Mustang bude po okruhu krúžiť celý deň.... Výkonné elektrické autá sú úplná zbytočnosť. Navyše sú priťažké - to nie sú športové autá, ale "tanky".
Odporúčame