Aky clanok? Ten tu na pravde?
Slovaci by mu s produkciou nijak nepomohli. Keby vyrabalil v cine tak cena vyroby je iba o 15-10% nizsia co sa im neoplati, takze na SR uz vobec nie. Produkcia meskala kvoli potrebe prekodovat vsetky vyrobne stroje z 3rd party kodu na vlastny. Uz by to malo byt s vacsej casti poriesene kedze decembrove predaje (vyroba) Modelu 3 stupli oproti novembru 3 nasobne. Januar a dalsie mesiace by mali stupnut este 2,5 nasobne. Junom pocinajuc zase 2 nasobne na 5000 kusov mesacne.
Dobu si zaspal ty, mas google tak si to najprv nastuduj aku energeticku hustotu a zivotnost maju Tesla baterie, ake produkty vyraba Tesla a ake rentabilne su EV. Mas to dost popletene, alebo by si mal zavolat do Nissanu a varovat ich ze kvoli ich najpredavanejsiemu EV historie pravdepodobne zkrachuju ;) EV su z drvivej vacsiny (cca 90%) prave o bateriach, postavit zbytok je brnkacka. Klasicke automobilky nemaju sancu dohnat dnesnych najvacsich vyrobcov lion baterri - to povedalo aj samotne vedenie VW a ked si zmapovali trh s bateriami, doslo im ze aj tak budu musiet postavit vlastne tovarne pretoze (a tu musim poopravit aj FreEnergy789) Tesla v Gigafactory ledva (ak vobec) pokryje potreby svojich aut a Powerwallov a inych bateriovych rieseni (asi si zaskoceny ze nie sa nezaoberaju vyhradne elektromobilmi). Nastuduj si aj patenty.. Do bateriovych pretekov sa popri velkych mozu este zapojit male spolocnosti ak pridu ako prve so sodium solid state bateriami, ale tam je to zatial hmlyste..
Ked taky "odbornik" ako Andrejcak napise ze EV nahradia ICE auta az o desiatky rokov tak sa inteligentny informovany clovek musi zasmiat.. preco Pravda necha tohto tarajka stale tahat auto rubriku ku dnu..
Nedostatocny na co? Alebo pre koho? Oboznam nas akou metodou si prisiel na hodnoty 400-450km dojazdu? Asi mas viac informacii ako vyrobca najpredavanejsieho EV planety. Nissan zistil ze drviva vacsina majitelov EV nepotrebuje v drivej vacsine jazd dojazd vacsi ako 120mil. Preto druhu generaciu Leafu vybavil bateriou schopnou prejst realnych 150mil a bude to opat najpredavanejsie EV. Nezavisla studia zistili ze US EV vodici maju priemerny denny najazd 37mil.
EV sa nekupuje ako jedine auto v rodine, sluzi na kazdodenne vozenie sa do prace a po meste a druhe a n-te auta sluzia na dlhsie trasy casto iba par krat za rok. Kto ma dom alebo garaz s elektrikou, nepotrebuje tieto prehnane dojazdy, pretoze ich nemaju sancu denne najazdit. Ostatni si musia pockat na solid state baterie ktore sa za 15 minut nabiju na rovnaky dojazd ako bezne ICE auta ktore kvoli nim zacnu rychlo miznut.. kedy to vsak bude je otazne. Ale aj ICE autam trvalo poriadne dlho kym boli popularnejsie ako kone ;)
A tieto nezmysly pises na zaklade kolko rocneho uzivania EV? :D Takychto samozvanych expertov co v zivote nevlastnili EV mam najradsej :)
A vies ze pises nezmysly? Prezuvavce produkuju asi +18% sklenikovych plynov (metan) co nie je "najviac" a produkuju ich hlavne ovce a samozrejme sa mylis aj ohladom prdov kedze drviva vacsina metanu sa uvolnuje grganim. Oplati sa pamatat si fakty, nie len zaujimave nadpisy ;)
To je u Andrejcaka bezne. Co clanok to omyl.. Uz nadpis ze kral vsetkych SUV da stovku za 3,6 sekundy.. To bude prekvapeny ked sa pri kopriovani clankov raz docita o Tesle X P100D ktora zrychluje z 0-100 za 3.0 sekundy.
Och BMW, kedy uz prestane komplikovat motory mechanickymi kazitkami a zacne robit jednoduche intenigentne a spolahlive hybridy? :-(
Uplna zbytocnost s masovym nastupom hybridov a EV kde sa brzdy skoro nepouzivaju.
1.6 hybrid z Ionicu by bola ovela lepsia volba, skoda ze Hyundai/Kia nestihla uz dnesne platformy pripravit na hybridnu techniku, vsak ide iba o umiestnenie baterie pod zadne alebo predne sedadla :-( (ako v Aurise) a s tymito poruchovymi dymiacimi a na vyvoj nakladnymi hrkalkami mohli uplne skoncit. Dat hybrid do beznych kompaktov je sposob ako zacat tuto velmi potrebnu transformaciu.
Och zase "odbornik" na auta Andrejcak. Takyto pedal ma uz pekne dlho Chevrolet Bolt.
Kym technologia baterii dospeje do masovo pouzitelneho stavu - nabitie na cca 700km bude trvat cca 15 minut a tym bude prijatelne aj pre "panelakovych ludi" ktory aj na SR tvoriavacsinu, tak tu mame hybridy, ktore so zivotnostou baterii nemaju najmensi problem. Problem je ze je ich stale malo :-(
Oh.. klasika Andrejcak, Toyota vraj v hybridoch pouziva CVT, P2 pracuje so 42V sustavou.. chlapce, ty sa daj radsej na clanky o varenii..
Hybrid si mozu akurat tak odpisat.. ale neodjazdis ho len tak lahko ako klasicke kazitka..
Chyby u tohto autora su uz na dennom poriadku. Nic take ako Opel Ampera uz neexistuje.. Europska verzia Chevroletu Bolt sa vola Opel Ampera-e.
Hanba Andrejcakovi ze v roku 2017 nevie spravit tabulku v ktorej sa da vyhladavat text ale pouziva rozkockovane obrazky ako v 98mom..
Clanok o hybridoch a fotka vodikoveho FCV.. proste Andrejcak :)
:) Ako ste vsetci skocili na elektromobily.. cele to vyjadrenie je o postupnom ruseni TDIcok.. Je ovela jednoduchsie, spolahlivejsie, lacnejsie a perspektivnejsie pridat medzi motor a prevodovku elektromotor a vyhnut sa kontraproduktivnym upravam pre vyhovenie syntetickym testom spotreby/emisii. VW zaspal hybridnu eru a Skodovka moze akurat tak len cakat co jej VW doda. Vacsi problem bude mat skor s presvedcenim ceskoslovenskych chaluparov zatazenych na hrkajuce diesle..
Kurenie by malo nabiehat rychlejsie ako v beznych autach kvoli oddelenym chladiacim okruhom. Moja starsia Toyota Prius miluje zakruty :) Nema rada rozbite slovenske cesty.
Odporúčame