Počiatek ide zlikvidovať konkurenciu na vo vyššej triede železničnej dopravy, a to navyše v prospech holohlavého hrubokrkého „tiežpodnikateľa“, ktorý je až povestný svojimi mafiánskymi praktikami a korupčným správaním. Lacná doprava vyššej triedy z Bratislavy do Košíc končí, zisky už bude hrabať len a len Jančurák a všetky investície ŽSSK do IC vlakov vyjdú nazmar.
A to si Jančurákovi stačilo len verejne „posťažovať“ (a tajne zrejme nagélovaného motorkára podplatiť; niekomu, kto má blízko k jachtárom z J&T, špinavé peniaze nikdy nebudú smrdieť) – a Počiatek sťa sicílsky politik na lusknutie mafiánskeho kápa vydal rozhodnutie o zrušení konkurencie, ktorá Jančurákovi robila také starosti.
Ešte pred pár dňami sa ŽSSR verejne vysmievala z neúspechu Jančurákovho plánu dumpingom zlikvidovať konkurenciu... a už o pár dní, po verejných plačkách roztrpčeného Jančuráka, vydal Počiatek príkaz na likvidáciu úspešnejšej štátnej konkurencie a na faktickú privatizáciu vyššej triedy železničnej dopravy.
Z vyjadrenia generálneho riaditeľa ŽSSK Pavla Gábora: „Ekonomická kondícia InterCity vlakov sa tri roky systematicky zlepšovala, stratu sme každoročne radikálne znižovali. Po príchode konkurencie počet cestujúcich klesol. Nedokážeme tak dostať tieto vlaky do kladných čísiel.“
Takže... po niekoľkých rokoch investícií, zlepšovania hospodárenia a vyhratom konkurenčnom boji, zrazyu prišiel od *akcionára* (podľa vyjadrenie hovorkyne ŽSSK) – čiže nie od riaditeľstva ŽSSR, ktoré zodpovedá za hospodárenie podniku, ale po politickej linke priamo z ministerstva – príkaz na stiahnutie sa z bojiska po vyhranej bitke...!
Toto vyjadrenie generálneho riaditeľa ŽSSK tak prichádza 4 roky od začatia komerčnej prevádzky IC vlakov a asi len týždeň po tom, ako konkurencia konečne uznala svoju porážku a zatrúbila na ústup.