https://en.wikipedia.org/wiki/Air_Transat_Fl…
Tu je popisany pripad AIR Transat z roku 2001.
Lietadlo letelo z Toronta do Lisabonu a v polovici letu sa mu minulo palivo a dokazalo sa doklzat k Azorskym ostrovom a tam pristat.
Podľa:vlákien iba prvá úroveň času |
najnovšie po najstaršie najstaršie po najnovšie |
https://en.wikipedia.org/wiki/Air_Transat_Fl…
Tu je popisany pripad AIR Transat z roku 2001.
Lietadlo letelo z Toronta do Lisabonu a v polovici letu sa mu minulo palivo a dokazalo sa doklzat k Azorskym ostrovom a tam pristat.
"Šport nie, a ani náhodou, škodí to môjmu zdraviu - dávam prednosť debate a výmene názorov. Dúfam ale, že na môj Glock 17 gen4 NIKDY v blízkej a ďalekej budúcnosti nepríde aby sa zapojil nechtiac do rozhovoru :)))))))))
pe-pe
30.05.2016
18:37"
"Ser NATO na politiku bo tomu nerozumieš :) Poďme si pohovoriť radšej o simulátore DCS, čo tomu rozumieš- Lock On: Горячие скалы 2 - tam som včera v scenári z Ukrajiny cez Krym ponad Čierne more, vzletom zo základne na Kryme na SU-33, zostrelil Kisku na špeciále v smere na Soči do Gruzínska raketou R-74 vo vzdialenosti 40 km :) Kiska na výzvu kedy podá demisiu neodpovedal :) Civil flot - ale škoda, Kiska nechcel za boha komunikovať, môžeš ho pohľadať na dne Čierného mora 400 km od Krymu v smere na Soči :)))))))))))
pe-pe
30.05.2016
12:23"
jj, mal by som sa odklidit, pretoze mi to bude vysvetlene straznikom na bicykli s Glockom, ktory nasledne na svojom super kompe odleti na Krym (vsetko v cene zlomku letovych hodin potrebnych na PPL)
"Iba len obyčajný občan, čo nevlastní motorku, auto má na ťarchu - svoju - radšej chodím do práce na bicykli mám ho len kvôli rodine, mám iba tento počítač čo z neho píšem aj keď ... stál viac peňazí ako si vie niekto predstaviť. Počítače sú proste moja úchylka. ČZ-75 mi ostala ako ,,pozostálum,, z čias kedy som robil v strážnej službe a musel som si vybaviť preukaz a kúpiť zbraň a kúpil som potom za odpredaj CZ - Glock :) Ten mi robí radosť z času na čas ak si idem zastriľať na strelnicu za nehorázne € za náboje :)
Keď už sme pri takej debate, ja osobne si peniaze a majetok vôbec nevážim, držím sa hesla, peniaze majú byť v obehu :) manželka mi to má vždy za zlé a hádame sa lebo... si vraj nevážim čo som zarobil.
...
pe-pe
30.05.2016
21:06"
TEORIA priateľu :) Ak raz budeš sám za kniplom potom si pohovoríme o matematickom 15:1, priateľ zaplať si 150€ let cez zľavomat na Cessne a potom uvidíš čo je vlastne lietať :) Nie ako ten mantinel dole pod tebou čo sa snaží niečo povedať a nevie vlastne o čo ide :)
Jo mimochodom keď sme pri tom bájnom stroji TU-154 tak v správe z havárie Poľských politikov sa dá nájsť údaj o Aspect Ratio krídla toho stroja a .... je nižší ako tá stará 767 z 80tych rokov. Teda zodpovedá dobe toho lietadla, akurát na ten detail, že krídla Boeingu sú už s motormi a TUčku sa ešte pridáva odpor motorov na chvoste
Takže si rozoberme príspevok komentárového "ne-diletanta"
Takže skvelý ruský stroj by mal mať kĺzavosť FL300 na 300km, t.j z výšky 9.1km to znamená kĺzavosť 33:1 pri konštantnej rýchlosti. Takže nechápem prečo v ČSSR súťažili s a vyvíjali klzáky (Super) Blaník L-13/23 s ich kĺzavosťou 28:1 a vôbec vyvíjali L-33 na 33:1 keď si stačilo požičať sovietsky dopravný stroj ... alebo žeby to tvrdeni bola len nepodložená hlúposť.
A teraz k tým "západným" tehlám, jeden z najznámejších zdokladovaných prípadov je "Gimli Glider" alias Boeing 767. Táto tehla po vyčerpaní zle natankovaného paliva padalo 17 minút z 12,500m s dispečersky potvrdenou správnou tehlovitou kĺzavosťou až 12:1 a dokázala náhodou trafiť staré vojenské letisko. Alebo potom je tu tehla väčšia, typu 747 od BA Flight 9 pri Jakarte a tá si tak padala až 15:1...
A to sú pritom tehly zastaralé z 80tych rokov, pretože istota od Always sú krídelká, takže dnešné kompozitné krídla majú lift-to-drag pomer kľudne o desiatky % väčší.
"Ani v prípade, že by zlyhali naraz všetky motory, lietadlo sa nezrúti v momente na zem, ale bude sa ešte istý čas kĺzať vzduchom. Takto dokáže „preletieť“ ešte vyše sto kilometrov, kým pristane."
300km bez motorov z letovej hladiny FL300 v slzavom lete dokázalo urobiť iba jedno jediné lietadlo na svete TU-154B2 alebo M - ostatné západne lietadlá padajú ako tehla !
"kým pristane" - a kde pristane ak bude v oblasti kde nie sú letiská?
ela - vy si vôbec viete predstaviť aké sú výpočty doletu, pristátia, výšky, rýchlosti v závislosti na hmotnosti lietadla objemu paliva, aby lietadlo vôbec pristálo?
Takýto článok skomolí iba novinársky diletant !!!!!!!!!!
Dôvodov zmeny chutí je v kilometre vysoko letiacom stroji hneď niekoľko – chuťové poháriky totiž v takejto nadmorskej výške nevedia fungovať správne, sú otupenejšie, a tak sa aj jedlo zdá mdlé.
Ďalším činiteľom, ktorý potláča skutočné vnímanie chutí, je typický suchý lietadlový vzduch a ***vyšší tlak***
ten kto toto napísal je hlupák tažkého kalibru LOL
Odporúčame