Rok jazdím Hyundai Ioniq. Spotreba uvádzaná výrobcom je reálna, ale závisí silno od štýlu jazdy a použití klimatizácie. Pri jazde mimo diaľnice vrátane mestskej premávky mám typickú spotrebu energie 11.5-11.9 kWh/100km. Ak cena elektriny vrátane všetkých ďalších poplatkov (v mojom prípade bežná domácnosť bez kúrenia elektrinou) je 0.15 Eur/kWh, 100km vychádza 1,75 Eura. Väčšinou sa mi podarí nabiť zadarmo, takže v priemere je to menej. Ak sa však zaráta cena vozidla jeho amortizácia a životnosť batérie, elektromobil ešte stále nemá lacnejšiu prevádzku ako bežné auto so spaľovacím motorom. Bonusom je však výborná akcelerácia bez radenia, ticho vo vozidle, jednoduchšia údržba a dobrý pocit, že auto nesmradí do okolia. Problémom zostáva nedostatok (a niekedy nefunkčnosť) nabíjacích staníc pri dlhších cestách, nekompatibilita konektorov a obstarávacia cena.