Skutočne Golf popiera zákon zachovania hmoty a energie a dokáže nabíjať akumulátory s vyše 100%-nou účinnosťou, alebo je to len obvyklé prestitútske vylepšovanie parametrov produktov VW ľahko spochybniteľným spôsobom??
Podľa:vlákien iba prvá úroveň času |
najnovšie po najstaršie najstaršie po najnovšie |
Pán Andrejčák, tie Vaše interpretácie nemajú chybu. Ja viem, že sa chcete líškať jednoduchým ľuďom, ale ste novinár „mienkotvorného“ média, tak by ste k informovaniu mali pristupovať zodpovedne. Lebo tie Vaše interpretácie sú hodné nejakého plátku nejakého Mariána Kotlebu. Vraj výrobcovia klamú, lebo elektromobily spotrebujú viac el. energie ako udávajú na papieri. A prišli ste na to tak, že ich udávaná spotreba je nižšia ako v Ecoteste.
V článku ste nikde neuviedli, na základe akého cyklu výrobcovia týchto elektromobilov udávajú spotrebu. Na základe NEDC. Keďže Ecotest je ešte náročnejší na spotrebu ako WLTP, tak ťažko mohli byť spotreby podobné. A teda na základe toho ťažko môže niekto tvrdiť, že výrobcovia klamú. Keby ADAC testoval podľa NEDC a čísla by nesedeli, tak prosím.
Podľa čoho majú výrobcovia udávať pri elektromobile spotrebu, aby si vedel zákazník porovnať náklady na „tankovanie“ s benzínom a lebo dízlom, keď aj pri autách so spaľovacím motorom sa stále udáva spotreba podľa NEDC (prepočítaná z WLTP)?
Nielen stará norma NEDC je laboratórna, aj WLTP je laboratórna norma. Akurát laboratórne výsledky emisií NOx a pevných častíc nameraných vo WLTP sa overujú ešte na ceste- testovacia metóda RDE. Pri novej norme Euro 6d-temp (povinná od sept. 2019) platí však pre NOx faktor konformity 2,1 (v RDE môžu byť namerané emisie až o 110% vyššie), pre pevné častice je faktor konformity 1,0+0,5(emisie môžu byť o 50% vyššie+ tolerancia meracieho zariadenia). Od roku 2021 (Euro 6d) platí faktor konformity 1,0+0,5 aj pre NOx.
Tak zas a znovu Vás pekne prosím, neohýbajte vždy fakty silou mocou na krčmovú stranu.
Pán Bertold ja si naopak myslím, že ak by mienkotvorné média písali tak zodpovedne ako plátky nejakého Kotlebu, tak by informovali oveľa pravdivejšie.
Cize ked automobilky pouzivaju testovanie za inych podmienok ako boli pouzite pri tomto testovani, tak automobilky klamu a zavádzajú?
"Ukazuje totiž na to, či je prevádzka elektromobilu výhodná, alebo, naopak, či je drahšia ako pri benzínových a naftových vozidlách." - Prepocitajte si pri spotrebe 14,7 kWh a pri potrebe 1,10 nasobku na nabitie a pri cene nocneho prudu ZSE 0,0289 EUR za kWh kolko bude spotreba. 0,5 EUR na 100 km? Pri VT prude 0,8 EUR?
ale netreba strasit, ved nove baterie treba menit "len" kazde cca 4 roky a stoji to "len" 5-6 tisíc €
Tak teda dajme počty!!!!!
Chválite sa aká malá spotreba a ty teraz, že výmena batérií po 4 rokoch 5 tisíc!
Liter teraz stojí cca 1,4 €, takže to máme cca 3600 litrov benzínu a ak je priemerná spotreba 7 litrov na 100km, tak to máme najazdených cca 51 000 km na benzínovom!
A teraz kvákajte dačo o úspornom aute a čo sa týka ekológie, naozaj dajak sa zabúda na to, že v tepelných a o našich Novákoch je škoda hovoriť, sa vyprodukuje toľko CO2, že neviem, neviem, či o ekológii možno hovoriť a čo bude s opotrebovanými batériami, tak to je katastrofa!!!!
ale netreba strasit, ved baterie stoja "len" cca 300 € a 1kWh baterie, po 2 rokoch je dole "len" 20-30% kapacity a tu neplati, ze auto je k uzitku az kym to neklesne k 0% a vymenim :D, to treba menit idealne vzdy po 4-6 rokoch ak chce clovek aj nieco realne najazdit, cize hned takých 5-6 tisíc € len taky fukot
Ta strata je tak mala ze vyrobcovia davaju zaruku na akumulatory okolo 7 rokov.
No aj tak je to ovela lacnejsie ako benzin. Cena 1 kWh v USA je okolo 12 centov. takze nabitie bude stat okolo 15 dolarov. Pri dnesnych cenach benzinu okolo $2.85 za gallon za 15 dolarov dostanes okolo 17 litrov co by pre auto ako je Tesla bolo na okolo 230 km na dialnici v meste ovela menej. Zapad USA je drahsi ako Juh a tam je benzin okolo 3.8/gallon.
V Kanade je to este vyhodnejsie kedze elektrina je tam lacnejsia a benzin drahsi ako v USA. 8 centov za 1Kwh v BC a benzin $1.50 /L.
A hlavne, čím ich budeme nabíjať,keď uhľové a atómové elektrárne sa rušia, lebo sú neekologické. Slnko a vietor ich asi ťažko nahradí. Tých pár stoviek aut sa ešte utrasie, ale milióny už ťažko, alebo budú vypínať domácnosti a malé podniky? Pokiaľ sa nevymyslia vysoko efektívne a hlavne ekologické batérie, tak sú to stále len bludy o elektromobiloch.
Rok jazdím Hyundai Ioniq. Spotreba uvádzaná výrobcom je reálna, ale závisí silno od štýlu jazdy a použití klimatizácie. Pri jazde mimo diaľnice vrátane mestskej premávky mám typickú spotrebu energie 11.5-11.9 kWh/100km. Ak cena elektriny vrátane všetkých ďalších poplatkov (v mojom prípade bežná domácnosť bez kúrenia elektrinou) je 0.15 Eur/kWh, 100km vychádza 1,75 Eura. Väčšinou sa mi podarí nabiť zadarmo, takže v priemere je to menej. Ak sa však zaráta cena vozidla jeho amortizácia a životnosť batérie, elektromobil ešte stále nemá lacnejšiu prevádzku ako bežné auto so spaľovacím motorom. Bonusom je však výborná akcelerácia bez radenia, ticho vo vozidle, jednoduchšia údržba a dobrý pocit, že auto nesmradí do okolia. Problémom zostáva nedostatok (a niekedy nefunkčnosť) nabíjacích staníc pri dlhších cestách, nekompatibilita konektorov a obstarávacia cena.
Odporúčame