"príslušnosti k marginalizovanej rómskej komunite" A tejto komunite sa akosi na vzdelanie netlačí.
Podľa:vlákien iba prvá úroveň času |
najnovšie po najstaršie najstaršie po najnovšie |
Celou históriou sa tiahne- veľký bič a malý dvor. Oni pokiaľ môžu , tak si vymýšľajú ako využiť spoločnosť. Ale len pokiaľ im to tá spoločnosť dovolí. Počas socializmu - tiež terajší Rómovia, vtedy Cigáni, sa snažili využívať, čo by sa dalo. Lenže, keď nepracovali, boli príživníci a išli do väzenia. Pamätám si výrok jedného -vtedy Cigána - ako povedal, viete my si pána ......veľmi vážime, lebo, keď v pondelok neprídeme do roboty, on príde, všetkým nám hrozne vynadá. A my si na ten deň dáme dovolenku a zbytok týždňa robíme dobrotu. No, veď by sme šli do väzenia. On sa o nás ozaj stará. Je ako náš otec. Asi tak. Asi tá ich mentalita je ozaj iná, ale nie je dôvod, aby sme im slúžili.
Je zaujímavé, že naši predkovia boli chudobní, mali veľa detí, bývali v hlinených chatrčiach so slamenými strechami, ale nevyhadzovali bordel pred dvere, ani nemali v chyži smeti a nakadené, ale sa vždy snažili mať pred domom a v dome poriadok, čisto, viedli k tomu aj svoje deti a keď mohli tak deťom dopriali vyššie vzdelanie ako mali oni. Prečo toto nedokážu cigáni? Kto zato môže? Hádam nie my bieli "gadžovia"? Na rovinu treba povedať, že toto cigáni nikdy nedokážu (česť výnimkám) lebo ich mentalita je úplne iná ako naša a nikdy sa neprispôsobia nášmu štýlu života. Ale keďže pôvodné autochtónne obyvateľstvo sme tu my Slováci a sme na Slovensku väčšinou a štátotvorným národom tak nikto nikdy nemôže od nás žiadať aby sme my žili ako cigáni. Ak sa oni nechcú prispôsobiť tak jednoducho budú mať smolu.Každý hrniec raz prekypí.
presne ako píšeš
Moji starí rodičia chovali statok, a ten mal v maštali väčší poriadok ako majú osadníci v chatrčiach. Samozrejme, ten poriadok udržiavali starí rodičia a o statok sa starali lepšie ako osadníci o svoje rodiny. Lenže starí rodičia pracovali od rána do večera po celý rok a prakticky nedostávali žiadnu štátnu podporu a dôchodok mali pár stoviek korún. A deti vychovali tak, že mali minimálne maturitu.
Poznám to. Ešte moji rodičia takto žili. Platy malé, dôchodky mizerné,ale chovali svine, býky a postavili nový dom, vychovali 4 deti a všetci sme dostali vzdelanie hoci keď to dnes vidím tak si aj od úst odtrhli. A my máme dnes ľutovať cigánov a tváriť sa, že niekto iný ako oni sami môžu zato akí sú? NIKDY!!!
Ptedovšetkým porozmýšĺaj, prečo TFR SR je pod zachovnou hodnotou, cca1,4 dieťaťa na ženu a čo to urobí v dlhšom časovom úseku s "autochtónnym obyvateľstvom", ak je súčasne TFR Romov ako celku na hodnote cca 3 deti na ženu a v romskych osadách cca 5 detí na ženu.Tie hodnoty sú faktograficky správne.
Človeče ty si vadný. My sa bavíme o úplne niečom inom ak si nezaregistroval a nie o demografickom vývoji Slovákov a cigánov. To je na úplne inú debatu.
Dobre si to napísal saso. Aj keď sa málokedy zhodneme,ale v tomto áno.+ + + + + + +
"Výsledky žiakov ovplyvňuje prostredie, v ktorom vyrastajú"
Toto je sice spravna veta, ale spojenie s bohatstvom / chudobou je nezmysel.
To co ma naozaj velky vplyv, je to, ako je vzdelanie v rodine cenene.
Je dieta podporovane, aby citalo (knizka pod vianocnym stromcekom, predcitavanie vecer - aj zo starej rozpravkovej knizky, kniznica)?
Je aspon dusevne (ked sa neda financne) podporovane, aby dosiahlo vyssie vzdelanie ako maju rodicia?
Je doma vedene k discipline (ulohy, ucenie, pomoc v domacnosti)?
Toto mozu aj tzv. "chudobni" rodicia zvladnut.
Inac aj za socializmu boli rozdiely v prijmoch a vela ludi studovalo popri zamestnani, lebo na denne studium rodicia nemali (moj otec dosiel pred mojou maturitou do invalidneho dochodku, vysoku som robila dialkovo).
Problemom - nielen romskej komunity - je, ked rodicia povedia, naco skoly (ved sa dievca vyda alebo chlapec nejaku tu robotu uz najde atd.) a neuvedomuju si, ze detom tym skodia. Aj dobremu remeselnikovi znalosti neposkodia.
Poviem len malý príklad v rodine. Rodičia nemali ani stredoškolské vzdelanie, mali nízke platy, žili v meste, teda ste nesmeli nič chovať, takže každý mesiac posledný týždeň riešili nedostatok peňazí. Mali tri dcéry a všetky tri ukončili vysokú školu. Dve denné štúdium a jedna popri zamestnaní. Tým chcem len povedať, že ak sa rodičia starajú aby sa deti učili a pravidelne pripravovali do školy, nevidím problém, aby sa deti vzdelávali a v živote sa aj uplatnili. Tie dievčatá sa museli naučiť sami, alebo si postupne podľa veku pomáhali s učením. Rodičia im vedeli pomôcť v prvom, či druhom ročníku, ale neskôr to už museli zvládať samy.
Testovať žiakov základných škôl stačí z čítania s viac ako piatimi rozvinutými vetami a následné prehovorenie prečítaného textu - vôbec si neviem predstaviť vyplnenie s pochopením obyčajného, lubovolného úradného formulára (je pravda že iný negramotný úradný formulár navrhoval)
Skrytý analfabetizmus v chápaní textu sa dá najsť už aj pri "maturantoch".
Buď je tento článok HOAX alebo porušuje štát platnú legislatívu.
Policajti, úrady práce majú zakázané viesť evidenciu o osobách na základe príslušnosti k etnickej skupine.
A tu zrazu „Inštitút“ má analýzu o výsledkoch a definuje „Habodászová zistila ... sú na tom najhoršie žiaci z chudobných rómskych rodín“. Odkiaľ má informácie, že test písal žiak xy a toto meno vyrastá v rómskej rodine. Musí mať databázu žiakov s etnickou príslušnosťou alebo si data a závery vymýšľa?
Zároveň testovanie prebehlo u žiakov 9 ročníka. To ako zistila analytička „Deviataci zo sociálne znevýhodneného prostredia bez ohľadu na typ znevýhodnenia dosiahli na teste v priemere 34-percentnú úspešnosť. Ostatní žiaci mali v priemere o 25 percentuálnych bodov vyššiu úspešnosť.“
Ak sa takýto žiak dostal až do 9 ročníka, značí, že neopakoval ani raz ročník a nemôžem definovať, že je z znevýhodneného prostredia. Menej schopný žiaci končia školskú dochádzku v 7.-8. ročníku.
Kde je pravda?
Pravda je taka ze 4.6% nasich ziakov do 15 rokov dokaze kriticky mysliet a rozlisit fakt od informacie. To su ti najinteligentnejsi ziaci. Je to polovica oproti nemeckym. Vysledky PISA tu poohybali v clanku akosa dalo bez zverejnenia akejkolvek informacie, alebo grafov z porovnavania ako na tom slovenski ziaci naozaj su.
"Policajti, úrady práce majú zakázané viesť evidenciu o osobách na základe príslušnosti k etnickej skupine."
To ani nemusia. Ako sa tvoril atlas romskych komunít ?
Nikto nesmie nahlas povedať "Cigán ........", lebo budete stíhaný za hanobenie rasy.
Atlas rómskych komunít vymysleli poberatelia euro dotácií.
Povedzte mi, kde sú legislatívne stanovené kritéria kto je Róm a kto neprispôsobiví? Veď 90% Rómov má SVK alebo Maďarskú národnosť a etnikum /rasa/ sa nikde neregistruje. Viete koľko "Gaďžov" bezdomovcov žije v osadách? Sú to Rómovia keď tam bývajú? Zostali by ste prekvapený.
Róm je ako Kolombová žena, nikto ju nevidel a vždy o nej rozpráva, tak ako aj Róma nikto nikto nevie presne zadefinovať ale milióny euro idú na ich projekty, školenia a nikto to nedokáže odkontrolovať, či to išlo tam kde to bolo myslené a či tie eura boli využité v prospech etnika.
Janette mazionioová Motlová vydala knihu Cifganka a nie je srtíhaná za hanobenie rasy,opisuje totižto svoj autentický príbeh :0
Alebo inak - kritéria kto je róm a kto nie vedia presne riaditelia decákov, pretože akonahle by ste si chceli adoptovať dieťa, mate možnosť adopovať aj biele, romske, poloromske, ako to teda vedia ?
Ak je podĺa vás zakázaná evidencia o osobách na základe príslušnosti k etnickej skupine.? :0
Sorry, preklepy.
Janette Maziniova Motlova, kniha Ciganka a doporučujem prečítať
A samozrejme, zamyslieť sa nad tým ako to, že riaditelia decakov presne vedia, ktoré dieťa, je romske prípadne poloromske a odkiaľ vedia ak je udajne evidencia osob podĺa etnika zakázaná :0
Hovorí sa tomu sociálna retardácia a osobitné školy boli plné žiakov ktorí ich museli navštevovať nie preto že boli postihnutí ale, že boli rodinami tak zanedbaní že ich museli umiestniť do škôl s osobitným prístupom, Dnes je úpadok zdá sa už problém celospoločenský. Vivat kapitalizmus.
Tak ako dnes v spravach na STV 1 kde strasili ludi z Leninom ze ak nebudu poslusny tak sa vratime do roku 1917.
Skoda ze nas nestrasia z casom ked bol hon na bosorky.
Pomýlená stratégia sociálnej inklúzie v súčasnosti pretláčaná slniečkármi (ktorí väčšinou skončili školu, ktorá vychováva pre úrad práce), ktorá zdôrazňuje potrebu pomáhať postihnutým žiakom ich začlenením do vzdelávacieho procesu so zdravými žiakmi. Áno postihnutým žiakom treba všemožne pomáhať, ale zároveň tým nesmieme škodiť vynikajúcim a výborným žiakom! Sociálne inklúzia v ponímaní slniečkárov prenáša úlohu rodičov a štátu na šikovných žiakov, ktorých brzdí v rozvoji. Som presvedčený, že postihnutí žiaci sa budú oveľa lepšie cítiť v kolektíve seberovných. Je kruté, ak sa postihnutý žiak musí denno-denne sa pozerať na svojich šťastnejších spolužiakov. Nie som za absolútne odlúčenie, ale som za inklúziu, ktorá nepoškodzuje ani jednu stranu, som za inklúziu v primeranej miere, ktorá obidve strany obohatí!
Len tak na okraj!!!! Možno že ste pozerali v TV na reláciu o IQ a jeho vývoji počas vývinu ľudského jedinca! Aktéri tam jednoznačne a prakticky dokázali, že vytváraním štúdijných anomálií formou dávať do štúdijného prostredia formou rušenia segregácie cigánsku populáciu, že vraj je to dobré, je dôsledkom súčasných výsledkov testov, v ktorých Slovensko klesá do priečok hroziacich analfabetizmom!
"Habodászová zistila, že vplyv rodinného zázemia je výrazný. „Spomedzi znevýhodnených žiakov sú na tom najhoršie žiaci z chudobných rómskych rodín, ktoré majú dvojité znevýhodnenie v dôsledku odkázania na pomoc v hmotnej núdzi (PHN) a príslušnosti k marginalizovanej rómskej komunite,“ vysvetlila analytička. "
To teraz pani analytička objavila teplú vodu?
Bývalé Československo malo na veľmi vysokej úrovni prepracované špeciálne školstvo, kde sa deťom venovali odborníci, z oblasti, ktorú si to ktoré dieťa vyžadovalo!! Pod pláštikom " humanitný" sme si takmer zlikvidovali to, čo sa tu začalo budovať po roku 1960!!! Veď od čias, ako bolo zavedene povinné vzdelávanie, v triedach spolu sedeli žiaci rôznych vekových skupin, ktorí boli roznych mentálnych, manuálnych ale aj iných zručnosti. Postupne sa prichádzalo na to, že je vhodné deti deliť do skupín, jednak podľa veku, ale aj podľa iných zručnosti a schopností! A tu po prevrate sa niekto snaží o objav "teplej vody" a postupne rúca to, čo sme mali na veľmi dobrej úrovni!! Svedčili o tom výsledky v športe, prírodovedných súťažiach, ale aj v tom, že ako sa dokázali naši mladí ľudia uplatniť vo svete!!
Viem si predstaviť zmysel toľko presadzovanej inklúzie, v prípade žiakov s fyzickým postihnutí. Ale snažiť sa začleniť do normálnej triedy žiakov s mentálnym postihom, prípadne ťažko vzdelávateľných pre psychické problémy, znamená akurát znemožniť zdravým deťom vzdelanie primerané ich schopnostiam.
Nekonečná múdrosť dnešných "vzdelaných,Veď to vedeli aj moji prarodičia.Len o to prostredie sa musia postarať rodičia tých detí.Tak to bolo vždy.Prečo sa neprispôsobilým neodoberajú deti ako v Anglicku a Norsku?Tie deti nemajú prostredie na to aby zmenili spôsb života id svojích roičov kým sa z toho prostredia nedostanú.Oni budú vykrikovať ako majú svoje deti radi a pritom im behajú holými zadkami po snehu.Hold ale sú pod ochranou zákona!!!!.
Minule som v rádiu počúval o udeľovaní nobelových cien-no tento rok ho dostali za výskum o schopnosti sa učiť vzhľadom k vonkajším okolnostiam.Takže budúci laureáti si vybrali chudobnú Indiu a v nej deti,ktoré pochádzali z chudobných osád.Našli také,ktoré trpeli nepríjemným kožným ochorením,ktoré ich svrbelo a mesiace ich skúmali a skúmali ich výsledky v škole.Potom im vyliečili ich chorobu a zase ich mesiace skúmali,ako to ovplyvní ich školské výsledky-no a tie sa rapídne zlepšili.NO VERILI BY STE TOMU?Ešte šťastie,že máme takýchto skvelých výskumníkov,veď niečo také by nikomu ani nenapadlo.No veď kto by povedal,že ak deťom odstránime chorobu,ktorá ich privádza do šialenstva a znemožňuje im sa sústrediť tak to bude mať nejaký vplyv na učenie?