Mimobratislavskí paraziti zasvinili celú Bratislavu najmä štvrte kde sa zatiaľ ešte neplatí.
Na chrapúňov odstavia aj nákladné auto niekomu pred domov a do Petržalky na ubytovňu idú MHD.
Sú to ha-j-zli.
Podľa:vlákien iba prvá úroveň času |
najnovšie po najstaršie najstaršie po najnovšie |
preco rozostvavas bratislavcanov s mimobratslavskymi, kazde hlavne mesto zije i z ludi, ktori chodia na tryzdnovky, tak to bolo, je a bude a ty sa mozes rozkrajat
opat kecas, ked parlkujes v inom mestskom obvode ako byvas - platis a nemusis byt pri tom z Hornej Dolnej
karumbur - kecas a nemas ani tusenia, ze nie kazdy ma smartphone a internet v nom
Nie je kde parkovať, ale zahusťovať Petržalku chcú. Veď je to postavené na hlavu. Dôležité bolo,si najpr po voľbách progresívne zvýšiť platy a keďže na ne nebude, tak potom aj dane a poplatky za parkovanie. Ešte šťastie,že som ich nevolil a ani nebudem. Progresívci si dali za cieľ bohatnúť na bežnom občanovi,občan pozor!
emisie 66 milionov
myto 800 milionov....ano, vol Smer,este sa nenabalil dost,aby si to pocitil
a co tak BA - navysenie dani nehorazne vysoko, takzvana parkovacia pllitika, ktora smrido od zaciatku a to nehovorim o neschopnosti spustit elektricku do dobravky...
Tak proti smeráckym rozkrádačkám sú to drobné. Inak súhlas, kradnúť sa nemá (pravica ani ľavica).
Sú aj takéto situácie: Jedna rodina 20 - 30 rokov pomáha riešiť problém parkovania v Petržalke tým, že nevlastní žiadne auto a nepotrebuje mať miesto na parkovanie. 2 - 3 krát v roku však prídu k nej na krátkodobú návštevu blízky príbuzní, či už zo zahraničia alebo z iných miest Slovenska. Páni z petržalskej radnice však nepočítajú s tým, že k takýmto rodinám by mali byť ústretoví a umožniť, aby ich príbuzní mohli parkovať v Petržalke bezplatne. Trebárs aj tak, aby takejto rodine stanovili určitý rozumný limit. "Nie, nie je to možné, systém je nastavený tak, že návšteva musí platiť", dozvie sa rodina, keď sa obráti na petržalskú radnicu. Týmto petržalských pánov radných za všetky podobné rodiny pozdravujem a prajem im šťastné a pokojné sviatky ako aj schopnosť uvažovať.
Riešenie parkovania existuje.
Ukázal som ho na facebooku Matúš Vallo má rád Bratislavu.
Napísal som o tom článok do HN, Trendu, ... a nikoho to nezaujíma. Je to jednoduché technické riešenie, ktoré dokáže veľmi rýchlo a za malé peniaze skoro zdvojnásobiť počet parkovacích miest na parkoviskách, v jednosmerných uličkách, dvoroch domov a pod. Neviem sem dať fotku aby som to ukázal aj tu. Na rozdiel od premaľovania farieb na parkoviskách a vyberania poplatkov môže toto riešenie reálne zvýšiť počet parkovacích miest.
Povedal by som, že ak to bude spoľahlivé a bezpečné, tak to nebude lacné.
Ak tá plošina ide zvislo zhora dole a späť, tak zaparkované vozidlo bude môcť prísť a odísť iba ak pod ním nikto neparkuje. Ak sa bude posúvať po oblúku na vyznačenú cestu, tak to bude konštrukčne a materiálovo náročnejšie a pri parkovaní bude blokovať premávku. V oboch prípadoch budú hroziť úrazy pri nekompetentnej manipulácii. Limitovaný bude typ vozidiel, ktoré to zvládne a ktoré sa zmestia pod plošinu. Za zváženie stojí zimná údržba. Samotný mechanizmus dvíhania asi bude musieť byť napájaný, čo znamená prívod energie. Lacnejší, ale pomalší, by bol pohon na kľuku (ako bežný zdvihák keď opravujete defekt).
Ak by som mal na výber medzi postavením parkovacieho domu s 200 parkovacími miestami, alebo 200x tento mechanizmus - myslím, že lacnejší na výstavbu aj na údržbu bude parkovací dom.
Tak ako všetko, aj toto má svoje výhody aj nevýhody. Podľa toho je aj využitie. Pokiaľ idete zaparkovať na jednosmernej ulici na voľné miesto a ide za Vami auto, musí chvíľu počkať. Koľko? 30 - 40 sec.? Na toto parkovanie bude čakať možno 90 sec. Je to prijateľné?
Parkovací dom je super riešenie. Postavíte ho kde? V zahustenej Petržalke, alebo na Dlhých dieloch kde? Ak bude ďaleko od miesta bydliska, tak ho bude využívať len málo ľudí. Všetci sme od prírody "lenivý" a chceme parkovať čo najbližšie miesta kam ideme. Tento systém to umožní. Každý môže mať svoje parkovacie miesto "rovno pod nosom". Samozrejme, tam kde to z dopravného hľadiska ide. Ťažko si predstaviť takéto parkovanie na rušných tepnách mesta. Ale ako som už napísal, na vedľajších jednosmerkách, vo dvoroch obytných domov, parkoviskách a pod. určite áno.
Napájanie. Áno potrebuje to energiu. A čo tak napríklad batérie a slnečné kolektory? Údržba? Každý majiteľ si môže svoj parkovací priestor udržiavať čistý. Aj v zime.
A ešte jedna vec. Ja netvrdím, že toto riešenie je liek na všetko. Navrhujem skôr zapojiť univerzity a výskumáky. Ak je toto zariadenie nebezpečné (TI by ho nepustila do prevádzky), nech ho odborníci z univerzít v rámci projektu z EU vylepšia. Je škaredé? Do projektu sa môžu zapojiť dizajnéri. Elektriku vedia vyriešiť na elektrofakulte, dopravné riešenia na výskumáku v Žiline. Stačilo by jeden slušný projekt ktorý zaplatí EU a mohlo by vzniknúť jedno solídne riešenie parkovania. Základ je navrhnutý a možno by z toho bolo niečo ešte lepšie. Ak by sa dali dohromady 2 - 3 veľké mestá s univerzitami, verím že by dali dohromady takýto projekt.
Alebo je to riešenie pre ľudí zdola. Dať dohromady dizajnéra, architekta, elektrikára, konštruktéra, ekonóma do "výrobného družstva" , vylepšiť návrh a ponúkať ho ľuďom ako alternatívu parkovacích domov, zberných parkovísk a premaľovania čiar.
Celá filozofia parkovania je zlá. Keď chcem zlepšiť parkovanie v Bratislave , tak mam len dve možnosti. Buď zvýšim počet parkovacích miest, alebo znížim počet áut, ktorá môžu parkovať. Nové parkoviska nehrozia, tak je treba z nočného parkovania vo vybraných lokalitách vylúčiť firemné vozidlá, Stačí sa len v noci previesť po Bratislavských sídliskách, koľko dodávok a osobných firemných vozidiel parkuje na miestach, ktoré by mali slúžiť obyvateľom. Druhou veľkou skupinou sú vozidlá ľudí dochádzajúcich za prácou do BA na týždňovky. Podľa mobilných operátorov je ich okolo 230000. Tieto vozidlá s ich majiteľmi prichádzajú v nedeľu večer, zaparkujú vozidlo a odídu s nim v piatok poobede. Celý týždeň zaberajú miesto na parkovanie. Takéto dlhodobé parkovanie znižuje možnosť zaparkovanie obyvateľom danej lokality. Ak chceli začať s poplaťnením parkovania tak potom týchto vozidiel, ktoré som spomínal. Na záver, parkovacia politika sa musí riešiť na úrovni mesta a nie obvodov,
Prepac, ale tie cisla si tahal z klobuka, smutne je, ze poriadne cisla nema ani mesto. Podla mna este pred spoplatnenim mala existovat komplexna analyza, kde by bolo jasne napisane: sidlisko to a to, pocet bytov, pocet parkovacich miest, pocet aut - ztoho sluzobnych, minimalne pouzivanych...
takato analyza ale neexistuje a ak by sa spravila, tak by z nej vyslo, ze aj ked odstranis firemne auta, cpčkárov, 2 a 3 auto v rodine, tak stale bude menej parkovacich miest ako bytov...
Číslo, ktoré som zverejnil je oficiálnym číslom z roku 2018, ktoré poskytli mobilný operátori
mobilni operatori poskytli iba informaciu o presune SIM kariet, ked ma 2 mobily a popripade tablet so SIM kartoiu, tak hned mas 3 - takze ta nepresnost moze byt velka a vysledne cislo moze byt mezi 70-230 tisic - s tym sa neda seriozne pracovat
Myslíte, že tí, ktorí prichádzajú na týždňovky a zaparkujú auto v meste, nie sú "obyvateľmi danej lokality"?? Nemíňajú peniaze v miestnych obchodoch a podnikoch, a celé dni a noci len pracujú v priestoroch zamestnávateľa?
Mestske casti ani mesto samotne nema podiel z dani typu DPH a teda im nema z coho poskytovat infrastrukturu typu parkovanie. To ze tu nieco minu kedze tu musia nejako prezivat je ich volba - zrejme sa to oplati inak by nepochybne minali doma - tam kde platia podielove dane. A tak potom este naviac pocujeme ako vlada subvencuje okresy s domnelymi x desat tisicmi obyvatelov - ktori v tych okresoch neziju maximalne vikendovo ale potrebuju infrastrukturu pre zivot niekde celkom inde...
chlapce, ty si ale uzkoprsy, kazde hlavne mesto zije i z ludi, co prichadzaju don za pracou denne alebo na tyzdnovky
je to jednoducho tak - slovensko nie je vynimkou
Nie sú, prichádzajú 3-4 na jednom aute, zaparkujú napr. v Ružinove , ale každý býva niekde inde.
Takze tych stastlivcov, ktori maju firemne auta na sukromne ucely (a tym padom asi nemaju vlastne auto), by si odtial vyhodil, ano?
Keď má firma na to, aby poskytla vozidlo na súkromné účely, ma potom určite aj na to, aby platila nejaký poplatok za parkovanie na verejnom priestranstve svojich áut.
a je ti jasne, ze ked sa sluzobne auto pouziva na sukromne ucely, ze dany clovek musi platit dan za jeho pouzivanie ak sa nemylim vo vyske 1% nadobudacej ceny auta mesacne ....
A čo z tej 1% dane má mesto? Cestovatel_1, ty máš úplne pomýlených príjemcov dane. Štát a mesto sú dva odlišné subjekty chlape! A keď si taký múdry, zariaď aby tá daň šla mestám ak myslíš že je to také jednoduché.
> „Pokiaľ nemá nerezident možnosť stiahnuť si mobilnú aplikáciu, neostáva mu nič iné, len platiť aj počas hodín, ktoré by mal inak s aplikáciou zdarma,“ uviedla hovorkyňa Petržalky Mária Halašková. Zároveň dodala, že aplikácia funguje len s pripojením na internet a iná alternatíva používania aplikácie zatiaľ nie je vymyslená.
Je po voľbách, zvykajte si.
V petrzalke je viac bytov ako parkovacich miest. Neviem teda presne, kde chcu tie auta napratat. lebo zatial je to vsetko v rovine zacnite platit a my potom mozno vybudujeme nejake parkoviska. Ak by petrzalka mala v blizkej buducnosti v plane stavat nejake parkoviska, uz teraz by mali nejake projekty, vybavovali by sa stavebne povolenia, presne by sa vedelo, kde budu nove parkoviska, ALE taketo nieco neexistuje, cize nove parkoviska sa zacnu stavat najskor za 3 roky. Kde budu tie auta dovtedy parkovat nikoho nezaujima.
To predvolebné natriasanie sa fašistov nad Vallom je tragikomické. Čoho sa tak preukrutne bojíte faši, že klamete a podvádzate prvú ligu?
Vidime ako to bude vyzerat ked sa dostane k moci opozicia...prve co bude zvysia si platy a na to dane a poplatky....len tak dalej ovce
jasné, proagresívne zvyšovanie daní, poplatky vyberané za žiadnu protislužbu ...
podľa mňa je fajn, že s tým vyšli miestne samosprávy pod taktovkou proagresívno liberálnych, nech bežní ľudia pred voľbami vidia, kam sa to bude uberať, hádam sa im otvoria očičká ...
Za to Smer či plagiátor Danko ti vôbec nekradnú? Všakže ovca? Kriste, nemáte rozum na ozdobu!!!!
Panacik, rec je o samosprave. Na vladu mas prlezitosti kydat habadej pri inych temach.
Aha, takže štát zmenou zákona o nezdaniteľnom základe dane nezobral z príjmov samospráv? Rovnako zvýšením príspevkov za obedy, nadčasy a pod? Ako vravím ovca, čo si nedokáže spočítať 2 a 2.
Všetko má ísť na úkor občana? V Bratislave treba niečo urobiť s parkovaním, ale prečo takýmto spôsobom?
V súčasnosti sú úvery lacné. Mesto si mohlo zobrať úver, postupne vybudovať záchytné parkoviská a parkovacie domy a úver splácať z peňazí vybraných za parkovanie. Vallo a spol. si zvolili ľahšiu cestu - vyberať peniaze od občanov a nič im za to neposkytnúť. Ako obyvateľ zaplatím za parkovanie, ale nikto mi nezaručí, že si nájdem miesto.
Bratislava mala v roku 2014 bežné príjmy 220 miliónov eur a v roku 2020 to má byť 329 miliónov. Keď bude primátor postupovať ako doteraz - sebe dvakrát zvýšiť plat, zriadiť nové funkcie splnomocnencov, zriadiť novú inštitúciu Metropolitný inštitút, obsadzovať funkcie v mestských podnikoch neodborníkmi, ako v BVS, peniaze budú stále chýbať!
Parkoviská má BUDOVAŤ SÚKROMNÝ INVESTOR Z VLASTNYCH PROSTREDKOV. Čo nevidíš ako sa tu rozráda ke´d to buduje štát či samoispráva? Fakt si taká ovca?
Aj preto treba PLOŠNE ZAKÁZAŤ PARKOVANIE NA CHODNÍKOCH a povoliť len na určených miestach,. aby sa súkromníkom oplatilo stavať parkovacie domy a parkoviská. Kým totiž majú šoféri možnosť zaparkovať si na chodníkoch, námestiach, zeleni zadarmo, neoplatí sa im stavať spoplatnené parkoviská.
A konečne vráťme chodníky chodcom, aj oni majú právo na bezpečné územie. Chodníky sú od slova chodiť, to len s-p-r-o-s-t-ý a popustický Fico ich dal zadarmo autám.
ked si uz spomenul chodniky, ze su len pre chodcov, s cim suhlasim a vies tym ze bicykle a motocykle mou stale parkovat na chodnikoch ako predtym - potom same mesto potlaca zmysel chodnikov.
ked uz pouzivas exoresivne vytrazy, tak ich pouzijem v rovnakom kontexte - to len s-p-r-o-s-t-ý a populistický Vallo ich dal zadarmo motocyklom
inak ab by padol tazky motocikel na dieta,. tak s velkou pravdepodobnostou bude mat komolikovanu zlomeninu
MOJ NAZOR JE NIK NEMA PARKOVAT NA CHODNIKOCH - su urcene na bezpecny pohyb chodcov
A cesty su urcene pre auta a chodci tam skacu po hlave...ty si dilino
mirsa,
áno , cesty sú pre všetkých, aj pre cudzincov. Avšak odstavné plochy.. parkoviská, dvory sú majetkom, obce. mestskej časti. mesta a jej obyvateľov. Obec (mesto, mestská časť) rozhoduje o jej prenájme a užívaní. To je rovnako ako majiteľ dvora môže rozhodovať o tom kto a začo bude na jeho dvore parkovať.
buhahahaha, lebo Fico, ty si jasný,
tušíš ty vôbec, koľko je "modrých" parkovacích miest a koľko áut stojí stále ešte na chodníkoch ??
ak tam nebudú môcť stáť, kde ich asi vodiči vopchajú, na tých pár modrých miest, ktoré už budú osadené ??
hádam najprv mali vybudovať nové parkoviská, parkovacie domy a až potom prísť s postihmi za parkovanie na chodníkoch, či nie ?
za čo vlastne chcú teraz vyberať poplatky??? za to, že prídeš pred modré parkovisko a nezaparkuješ a potom ti švihnú pokutu, ak sa postavíš na chodník ??
vlado222-ja chápem že toto smerácky volič nepochopí, ale skúsim. Práve Kaliňákov zákon (SMER) o poviolení púarkovania na chodníkoch spôsobil že priebežne nevznikali pakroviská, lebo vodiči mophli pakrovať zadarmo na nich. Je to logické, ak môžeš niekde pakrovať zadarmo,. prečo by si platil?
Je to tupý, lacný populizmus, ktorý spôsobil:
- neúmerný nárast vozidiel v mestách (lebo nemali náklady na parkovanie vodiči)
- zastavil výstavbu legálnych parkovísk a parkovacích domov, lebo súkromným subjektom sa neoplatilo stavať komečné parkoviská
!!!
- bezprecedentne ohrozujeme chodcov na chodníkoch, dokonca vrátane malých bábätiek v kočíkoch!!! matky s deťmi musia obchádzať zaparkované autá.
Strana SMER je škodná pre Slovensko, mohli by sme pokračovať vo vymenovaní škodlivých zákonov!!!!
no a proagresívni to švihom čarovnej paličky, nasadením poplatkov zmenia na počkanie
:-)
za pár dní, od budúceho roka už ani jedno auto nebude musieť parkovať v Petržke na chodníku, buhahahaha,
nebuď labuť ....
A to si sa kde dočítal že parkovacia politka spôsobí že park. miest bude dosť? len to donpti pár ľudí zamyslieť sa či auto naozaj potrebujú. Alebo či potrebujú 3-4 aut v rodine.
Naivná je tu iba ak tvoja predstava.
Naivne su tvoje dristy.. a este vacsia naivita (blbost), ze peniaze za vypalne neskoncia vo vackoch tvojich progresivnych sudruhov.. nadrzane progresivne prasce, magistratny valov nestaci.. treba nakrmit vsetkych sudruhov v institute a dalsich sponzorov spred volieb..
povedane inymi slovami, diskriminacia
prestuduj si vallove podklady kolko rodin ma 3-4 auta a budes prekvapeny, strasne malo
pracuj s datami a nefabulizuj
Úplný nesúhlas. Chodníky sú pre chodcov a majiteľov tam stojacich áut treba vážne a nekompromisne pokutovať a vozidlá im odťahovať. Ja už mám toho dosť, že musím po ceste obchádzať autá parkujúce na chodníku. Keby ste vy vodiči mali nové parkoviská a parkovacie domy, aj tak by ste tam neparkovali (najmä nie za poplatok). Postaviť sa na chodník alebo pod terasu panelákového bloku, čím bližšie ku vchodu, aby ste náhodou nemuseli prejsť pešo ani pár metrov - to je váš cieľ. A chodci, aj starí ľudia o palici či s barlami, sa musia doslova predierať pomedzi vaše tátoše, nastrkané na každom štvorcovom centimetri. Naozaj si vždy spomeniem na Mládkovu pesničku: "...já jemu korunou auto obešel." A musím sa veľmi premáhať.
Odporúčame