Takže debilizácia študentov bude pokračovať?
Podľa:vlákien iba prvá úroveň času |
najnovšie po najstaršie najstaršie po najnovšie |
JFoo
veľmi ti záleží na tom, či niekto robí výpočet, resp.rieši matematickú úlohu pomocou počítača alebo ručne? Mne nie. Najdôležitejšie je dopracovať sa k správnemu riešeniu. O akej debilizácii to hovoríš?
Záleží. To preto, že odložiť riešenie rovnice nabok s tým, že si ho predsa nájdem, je iba predstupňom stavu, keď mu študent vôbec nerozumie a nájdené riešenie nedokáže aplikovať. Posledných 30 rokov praxe tento trend jasne ukazuje.
S rozvojom internetu sú inžinieri hlúpejší, hlúpejší a hlúpejší, alebo aspoň viac, viac a viac ( až nepoužiteľne) špecializovanejší. Projekty IT do škôl nepriniesli nič. Okrem menej pozornosti venovanej určenej látke.. Bolo by na čase si túto nepríjemnú pravdu priznať
A ad 2): Ak niekto rieši pomocou niektorej numerickej metódy úlohu computation fluid dynamic, alebo mechaniky kontinua, mal by mať aspoň rámcovú predstavu o očakávanom výsledku. Dobrý inžinier by si mal byť schopný analyticky odvodiť, kde čakať výsledok. Ak nie je, potom nie je dobrý. A áno, potom sa chladiče prehrievajú, lietadlá lámu, hlavy motorov praskajú a rakety padajú. Lebo žiaden program nie je bez chyby a každá numerická metóda sa môže dostať do oblasti, v ktorej je zle numericky podmienená....
Odporúčame