Sa mi to len zda alebo je zakladnym Sulikovym zivotnym kredom vsetko sabotovat?
Podľa:vlákien iba prvá úroveň času |
najnovšie po najstaršie najstaršie po najnovšie |
Pamätám si, keď na mapách bola len diaľnica cez Turiec a R1 končila v BB. Potom prišiel Figeľ s tým, že potiahnuť R1 až do Ružomberka.
Otázka predsa však nestojí, či jedna alebo druhá. Určite obe, avšak stojí, ktorú skôr. Lebo tej druhej sa samozrejme tak skoro nedožijeme.
Nerozumiem velmi preco si bystricania a horehronie zela tuto cestu so vsetkymi enviromentalnymi dopadmi viest cez svoje uzemie. Ja ako obyvatel Turcianskych Teplic si zelam nech uz sa toto prepojenie cim skor postavi. Ak niekto hovori ze nam v Turci opravili I65tku a to nam ma stacit mal by si skusit byvat hoci aj 300 m od tej cesty - nenormal ne mnozstvo 8/10 tureco polskych kaminov k domacim SPZ na ceste s uplne insuficietnymi protihlukovymi barierami / vratane v podstae jedinych kt boli postavene v ramci rekonstrukcie - projektant by mal vratit diplom/ vedenej v komunistickom style popri obydliach. Ohladne trasovania musi byt prvorade kriterium potenciány prinos cesty pre region. Hladisko vyhodnejsej trasy pre tranzitujucu dopravu je musi mat najnizsiu vahu - transit bude prebiehat tade kade bude ta cesta postavena, poisitit sa to da napriklad nastavenim myta. Za mna nech sa to postavi aj cez Ruzomberok len nech sa to postavi rychlo.
Už v minulosti svetová banka kritizovala výstavbu diaľnic na Slovensku hlavne D1 prepojenie Bratislavy s Košicami okolo Slovenska, pričom uvádzali najvhodnejší variant cez stred Slovenska. Žilinský kraj bude mať D1, R3 aj kvalitnú železničnú sieť a čo ostatné kraje. Donovaly sú často neprejazdné kvôli meteorológickej situácie ako aj nehodovosti (závažnej). Kamióny od Šiah na sever budú naďalej jazdiť najkratšou trasou cez Donovaly.
Cez Donovaly v sucasnoti jazdi zlomok kamionov na tejto trase. Po rekonstrukcii I65tky ide viac tranzitu cez turiec. Po dokonceni obchvatu Cadce sa na tuto trasu presunie aj zvysok - ak do havarijneho stavu nedostane kny usek na tejto trase.
ale v tom prípade si za BB -Ružomberok ;o))) pretože tam je pripravenosť výstavby o 1-2 roky ďalej ...
Nuž Pavlínka verú nie je taká chudera ako tá predošlá, toho oného z Topoľčan :D
Občas idem autom len asi 20 km od mesta v čase 10.00 - 12.00. Po ceste prvej triedy je prakticky súvislý prúd áut. Ako dôchodcu ma napadá, kam tie autá idú a odkiaľ. Sme krajinou taxikárov ? V autách sedia väčšinou po jednej osobe, alebo dvaja pasažieri. To tí dôchodcovia sa prevážajú tam a späť. K tomu budeme potrebovať ešte 1200 km ciest prvej triedy a diaľnic. Mosty , tunely, diaľ. privádzače - samý betón a asfalt. Zvieratká budú iba v ZOO a nad hlavami nám budú lietať drony rozvážajúce poštu a stravu. Inteligentné mašinky budú kosiť lúky a zberať úrodu. Pokračovať asi nemusím. Každý bude mať tri mobily: jeden pre hovory s blízkymi, druhý do práce a tretí pre cudzie hovory. Stále bude niektorý vyzváňať. .........!!!
Nebudem tu rozvádzať logické argumenty, ktorých je v tejto diskusii dosť. Len krútim hlavou ako mesto Martin veľmi chce diaľnicu R3 zo ZH do MT. Ten Martin, ktorý fakticky leží na diaľnici D1, neuveriteľné. Podobne aj celý Turiec, D1 má čo by kameňom dohodil a cestu č. 65 zrenovovali vlani.
Cesty v krajine sa majú naplánovať tak, aby pokrývali racionálne celé územie štátu. Ak bude cesta hotová, potom počítajte počet vozidiel prechádzajúcich po nej. Ak cesta neexistuje alebo je tam cesta ťažko priechodná tak samozrejme je tam vozidiel menej.
Celý problém je izolovať BB, ZV a Horehronie. Vždy, keď vládli pravicové vlády, tak robili všetko možné, aby sa tak stalo. Pripomínam aj postoj tejto vlády k ceste, ktorú podmyla letná búrka a to je Lunter dokonca ich človek. A hlúpi voliči na strednom Slovensku sa vždy dajú opiť rožkom a tých pravicových Bratislavčanov volia.
Na prvý pohľad je zrejmé, že z hľadiska enviromentálneho je jednoduchšie stavať cez Martin. Samozrejme lacnejšie. Na Ružomberok je cesta cez V. Fatru a Nízke Tatry. Ako laik si neviem ani predstaviť budovanie diaľnice touto trasou. . . S argumentom racionálneho budovania sa nestotožňujem. Je to čisto utilitaristický prístup ku krajine ako k "obeti" našej činnosti. Ekonomický rast je "božstvo".
Izolovat Horehronie? Nie je nahodou Horehronie izolovane prirodzene clenitostou terenu? Nevedie do BB rychlostna cesta v plnom profile? Nema Zvolen lezat na krivovatke rychlostnych ciest podla vsetkych variantov ktore sa zvazuju? Region medzi BB a RK viac vytazi bez tej dialnice a enviromentalnej zataze ktoru ta cesta prinasa.
Nebola práve Žilina izolovaná prirodzene členitosťou terénu? O čom to točíš? Iba lobing trubirohov z dopravnej učňovky v Žiline a ich nacionalistického správania sa presadil dialnicu kol dokola celého Slovenska, s najväčšími negatívnymi environmentálnymi dopadmi, najdrahšiu a najpomalejšiu výstavbu a naťažšie udržiavateľnú na spojenie východu so západom v porovnaní s južným ťahom. Teraz títo trubirohovia a barani z vlády Matelka chcú presadiť ďalšiu dialnicu pri Žiline na úkor celého Slovenska. Len dúfam, že za 3,5 roka to už nestihnú začať realizovať a potom si veľa ľudí, vrátane mňa, rozmyslí koho má voliť. Hurá Matelko a poskokovia od inseminátora na ministerstve dopravy, do toho!
čo tu zase výmýšľajú teplú vodu.. veď nach sa pozrú na mapu.. jednoznačne je trasa BB-RU vhodnejša aj pre vnútrošátnu a aj pre medzinárodnú dopravu.. ja v diaľnici cez Turiec žiadnu výhodu nevidím.. vždy bude chodiť viac dopravy cez BB..
..a oni fakt chcú postaviť ďalšie spojenie S -J tak blízko pri D1? jedno prepojenie je od Žiliny smerom na juh a ďalša dialnica bude v Martine :) teda 20 km východnejšie? ako u Matelkov..... Keď chcú urobiť S-J prepojenie tak niekde v strede medzi existujúcimi BA-ZA a KE-PE.. a tomu vyhovuje viac ZV-RU.... aspoň sa vytvori kvalitný obchvat Ruzomberka aj z južnej strany..
Kde je pri Žiline prepojenie S - J?
Podľa mňa je výhodnejšie trasovanie ZH - MT. Odtaľ môže ísť medzinárodná preprava smerom na sever buď na DK, ale aj na ZA - Svrčinovec. Ak by ro išlo do RK, ta tí, čo by z Maďarska chceli pokračovať na severnú MorVu a západ PL by to mali riadne predĺžené.
Spojkou z Prievidze na R3, cez Ráztočno - Sklené by mohlo odpadnúť aj budovanie R2 od Ráztočna cez Handlovú do ZH.
pozri sa do mapy.. keď ideš z BA do ZA tak ideš z Juhu na sever.. ak pôjde dialnica Turcom tak to budú mať Žilinčania luxusné.. hneď dve diaľnice k nim prídu.. a stred Slovenska ostane bez S-J prepojenia..
..ak niekto pôjde od Šiah na Poprad tak aj tak pôjde cez BB
..Blaváci ktorí by chceli ísť na Severovýchod Slovenska to majú omnoho lepšie cez BB
takže kvôli Maďarovi ktorý sa chce dostať do Žiliny je hlúpe robiť ďalšie S-J prepojenie západnou časťou stredného Slovenska.. ja by som tú križovatku v zemi nikoho v Ráztočne úplne vyhodil.. a medzi Novákmi a Ziarom urobil tunel.. nech sa prepojí krajské mestoTrenčin na Ziar.. cez tie kopce okolo Prievidze môžu ostať aj cesty 1 triedy..
Prepojenia S - J sa chápe ako spojnica medzi H a PL.
D1 z Ba do Za síce ide z juhu na sever, ale je výhodná len pre obyvateľov maďarského veľkomesta Rajka, ktorí chcú ísť do Poľska.
No pre medzinárodnú prepravu sa ako spojnica H a PL cez Slovensko využívajú najmä trasy zo Šiah a Miškolca smerom na Krakow, resp. Cieszyn, kade sa valí najviac kamiónov.
Práve dobudovaním R2 od južnej hranice, cez ZV, ZH a potom R3 do MT a pokračovaním cez DK do PL (kde sú už hotové dva polprofily R3) by stred Slovenska neostal bez prepojenia S - J.
Mne to pripadá, akoby si bol z BB a neznesieš, že toto prepojenie by išlo cez ZV a BB by ostala naďalej len "Stratená pri Zvolene".
až na to ... že keď pozrieš plán výstavby diaľnic na slovensku ...
... tak zo šiah pri zvolene odbočíš na juhozápad do ZH a potom ideš na sever do MT ...
A TAM plánovaná rýchlostná cesta na DK nepokračuje údolím Oravy ....
ale vrátiš sa na D1 ... a ideš do Ružomberku a tam sa na pojíš na diaľnicu R3 ktorá ide do Kubína a do POľska ...
takže pri ceste cez turiec prejdeš 40 km navyše a musíš na dvoch úsekoch zvýšiť prepravné kapacity na existujúcich ťahov V-Z... teda navýšiš zaťaženie Zilina - Poprad aj Nitra- Lučenec ...
vieš ty čítať s porozumením?
ťah na RK je zaujímavý akurát pre zbohatlíkov chodiacich do chájd na Donovaloch
???? a to na základe čoho tvrdší...
... iste budú mať klud a tiché prostredie ... ale teraz je to prvý úsek, ktorý sa čistí, pretože ho kamiony dokážu rýchlo zacpať ... keď bude diaľnica mimo donovalov tak časom výjdu odhŕňače aj tam ....
Myslím si, že všetci vedia, že trasa na RK je geograficky výhodnejšia. Otázna je len, či na to Slovenská Republika vôbec finančne má. Ak má byť niečo násobne drahé v miliardách, čo zahýbe na desaťročia so štátnym rozpočtom, tak sa hľadá lacnejšia alternatíva. Podľa mňa sú obe alternatívy blbosť, jeden geografický /MT/, druhý finančný a environmentálny /RK/.Treba sa sústrediť a aspoň dostavať prioritné úseky.
Mne teda výhodnejšia nepripadá, kedže vedie cez ľudoprázdne územie + jadrové územie NAPANTu + zasahuje do vodných zdrojov pre Ružomberok v Korytnici. Pokiaľ ide o medzinárodnú prepravu, tak sa mi zdá racionálnejšia trasa ZH-MT, naviac je stavebne zrejme jednoduchšia a pre vnútroštátnu prepravu severo-južné prepojenie BB-RK cez Donovaly kapacitne postačuje.
problém je, že plánované spojenie na poľsko je aj tak z ružomberku .... (R3) a nie z kraľovian (údolím Oravy) ...
taže z ružomberku kam z poľska prídeš po R3 do zvolena to budeš mať namiesto 75 KM ... z toho 30 po dianici a 40 cez donovaly ... asi 125 km po diaľnici (teda keď budeš) čo si vyberieš?
Mne osobne je poľský kamionista a to či musí prejsť 75 alebo 125 km, ukradnutý, čo ma zaujíma je to aby diaľnica obslúžila čo najviac Slovákov a preto mi ťahať ju cez NAPANT kde obslúži tak akurát srnky a medvede, príde ako horšia možnosť.
Moja rec. Nerozumiem preco by po tychto cestach ci uz cez Donovaly alebo cez Turiec a Kremnicu mal jazdit tranzit polsko turecko. Ma stat nejaku moznost takyto transit obmedzit? Pre mna nech obchadzaju aj cez Bratislavu
v tom prípade ale je na tom lepšie pravdepodobne verzia BB- RU ako MT ZH
pohybmi na slovensku sú intenzívnejšie v smere východ - západ ako sever -juh.
... najväčšie pohyby sú JZ - SV teda aglomerácie BA-TT-NT smer vysoké tatry, severné a východné slovenské ...
.... kým cesta z nitry do trstenej je rovnako dlhá cez martin aj cez bystricu (za predpokladu, že zvolíš cestu dolinou oravy (ale R3 je plánovaná z Kubína do Ružomberka)
... tak do popradu je to cez martin asi o 20 km dlhšie ...
a pohyby zo SZ - Žilina na JV - RImavská, Lučenec sú oveľa menšie, pretože SZ má pre svoje potreby dostatočné zázemie Orava, Kysuce, Turiec a JV pre neho nie je atraktívny (a ani nebude)
a ako píše článok čo sa týka počtu obyvateľov sú na tom dané regióny vemi podobne ...
Priebežne aktualizovaná celá mapa vo formáte PDF je k dispozícii na stiahnutie na https://ndsas.sk/stavby/dialnicna-siet
"Vynikajúci nápad" prepojiť D1 R1 cez Turiec a od Žiaru až po Košice (celý Horehron a Gemer ...) Sever s Juhom nebude mať žiadne pripojenie, ale hlavne, že relatívne pri sebe bude sever s Juhom prepojený cez D1 a R1 cez Žilinu aj cez Martin. Už bližšie sa nedá. Kľudne nech to spoja cez Topoľčany tie sú ešte bližšie k D1. Aj tak je to jedno - do politiky sa vždy dostanú takí "odborníci" , že v konečnom dôsledku všetko aj tak dokatujú, že je jedno kadiaľ pôjde. Hlavne to bude za 100 rokov tak čo sa tu vzrušujete.
Minulý zločinecký komunistický režim! A je jedno či Husákov, Mečiarov, alebo režim zákerného vydierača Fica a jeho zločineckej skupiny Smer-SD....
Nie je to jednoo? Keby sa to aj malo realizovať, tak výstavba úseku do MT by trvala pri optimistickom scenári 20 rokov, do BB 40 rokov - tam by sa to aspoň 3x menilo kvôli náročnému terénu. Takéto plány si môže dávať tak mao-c-tiang a nie vlády na 4 rokov, čo ostane len potopa po nich.
Samozrejme, všetky diaľnice treba postaviť po rovine v podunajskej nížine a vyhnúť sa akýmkoľvek kopcom, nedajbože horám. Potom budeme stavať skoro tak rýchlo ako japonci. Svet nám bude závidieť.
Hm... , tak nam prezrad, ktore dialnice sme postavili v podunajskej nizine? Lebo este aj tu blbu R2, ktora by mali ist juhom uz chcu stopnut. Pozeram ako pozeram vsetky cesty chcu postavit bud na zapade alebo na severozapade, mam pocit ze Slovensko skonci niekde pri NR-BB-ZA.
Sarkazmus ste si nevšimli?
No ale na priamu otázku priama odpoveď: V podunajskej nížine (https://sk.wikipedia.org/wiki/Podunajsk%C3%A…) je postavená časť D1 od BA po Nové Mesto nad Váhom, R1 od Trnavy po Zlaté Moravce, a stavia sa obchvat D4 a R7, zatiaľ postavená od BA po Holice.
Moja reakcia bola na argument debatujúceho "naso", ktorý napísal, že treba stavať tam, kde je to ľahšie, nie tam, kde to viac treba. V takom prípade stavajme diaľnice iba v Podunajskej nížine, hoci aj dve vedľa seba a do kruhu, a nikde inde - to bude ľahšie a lacnejšie ako stavať po celom hornatom Slovensku.
Bez tunelov sa to nedá vyriešiť, ale súhlasím s názorom cez Turiec. Cez Korytnicu je to cez národné parky a teda územia vysokej enviromentálnej hodnoty Keď si tadiaľ predstavujem diaľnicu je mi smutno. Avšak sú tu ľudia, ktorí to nevidia a necítia. Ja ich nazývam hrubohlaví.
V prípade, že sa budeme pozerať na vec iba cez peniaze a efekty pre pánov typu S. z Podbrezovej, naši pravnuci nás budú preklínať.
Varianta MT-ZH s napojením na Ráztočno by bolo výhodné zrealizovať aj s ohľadom na odstavenie ťažby uhlia v PD regióne, ktorý je úplne odtrhnutý od diaľnice, či rýchlostnej cesty. Takto by sa R3 dostala do desať kilometrovej vzdialenosti od Prievidze aj Handlovej, čo by mohlo pritiahnuť investorov a nemusela by tam vzniknúť hladová dolina.
Podstatne by sa skrátila aj cesta z PD napr. za turistickými strediskami, ako sú Skalka, či Krahule, ktoré sú vzdušnou čiarou do 20 km, no po ceste skoro 100.
MT-Ráztočno-Prievidza je úplne v pohode, aj Ráztočno-ZH. Len budovať druhú, v podstate takú istú, zo ZH cez Kremnicu význam nemá.
Presne tak. Ale pre medzinárodnú prepravu je lepší variant MT - ZH a pre PD postačí trasa Ráztočno - Sklené s napojením na R3 cez Rematu, čím by sa rýchlejšie dostali do MT. Do ZH by to bolo rovnako rýchle ako teraz, no podstatne by sa Prievidžania (aj z PE, TO aj NR) dostali rýchlejšie do Kremnice a blízkych lyžiarskych stredísk.
pred pár rokmi nebolo spojenie BB-RUžomberok v plánoch výstavby dianičnej siete
... to so vtedy pvažoval za nelogické, pretože tranzit sever - juh --- Poľsko - Ma´darsko a nie nevýznamný bol vedený DK. RUžomberok (R3) - Martin (D1) Žiar nad Hronom (R3) Zvolen (R1) a šahy (R3) vtedy som nechápal, prečo chceme tranzit predĺžiť o 50 km keď cesta BB- RU má zmysel aj z hľadiska cestovného ruchu aj regionálneho prepojenia aj vnútroštátneho tranzitu východ západ ...
... takže s mojej strany nič proti martinu ale BB- RUžombero považujem za dôležitejší a MT- ZH b som staval na obchvatových úsekoch ....
Odporúčame