ziasen kompromis
Berlinsky mur sa sice zbural , ale Zelezna opona stale existuje
a ak niekto potrebuje rozbit si hlavu
nech sa paci :)
Podľa:vlákien iba prvá úroveň času |
najnovšie po najstaršie najstaršie po najnovšie |
Geist je typický spin doctor - expert na politickú propagandu, prekrucajúcu fakty podľa potreby. Údajne v spore s Orbánom a Kaczynským ide Únii o to, aby im zabránila oslabiť právny štát a liberálnu demokraciu a použiť „európske peniaze“ na podporu ich prívržencov.
Únia chce využiť pandémiu na gigantické zadĺženie. Má udržať zadĺžené južné štáty, byť prostriedkom na novú fázu centralizácie EÚ a vytvorenie európskeho superštátu. Odpor Maďarska a Poľska proti centralizácii moci v Bruseli, snaha, aby pánom v štáte bola národná vláda, je príčinou sporu. Pritom Bruselu neprekážajú daňové raje v eurozóne (Írsko, Luxembursko).
Pokiaľ ide o údajné ohrozenie liberálnej demokracie, tá predsa zomiera na neschopnosť svojich elít vyriešiť pálčivé problémy ľudí, na pohŕdanie neoliberálneho režimu obyčajným človekom, na nedostatok otvorenej diskusie a tolerancie.
Redaktorko, a ako znie definícia funkčného právneho štátu, lebo zatiaľ je to ako Columbova manžeľka, každý o tom hovorí, ale ešte nikto ju nevidel? Bolo by na čase už také niečo konečne vypracovať a po schválení takého dokumentu všetky krajiny prelustrovať. Mal by taký dokument predovšetkým obsahovať: garantovať slobodné voľby, slobodu tlače a slobodu slova, pluralitu názorov, právo na protest,.... Ktoré z týchto základných znakov demokracie absentujú v Maďarsku a v Poľsku?
Definicia fnkcneho pravneho statu znie: My sme Zapad a vy na Vychode budete drzat hubu a krok,
lebo inak nedostanete ani kost na obhryzenie !!! Pravny stat je to, co chceme my, t.j.II. franska risa !!!
Podpisany: Merkelova, kanc. a Macron, franz. prezident = nova vlada zjednotenej Europy pod ich ko-
mandom...
Počúvaj ty slobodný akademik! Každá jedna členská krajina má vlastnú ústavu, ktorú schválil ich národný parlament a podľa ktorej sa majú správať a riadiť. Podľa tých ústav v zmysle lisabonskej zmluvy národné štáty delegovali niektoré právomoci na "centrálu" a podľa toho si upravili vlastné zákony. Ktoré ale presunuté neboli, naďalej patria do kompetencie národných parlamentov, ktorý o nich rozhoduje ústavnou alebo jednoduchou väčšinou poslancov, zvolených voličmi danej krajiny v slobodných, demokratických voľbách. Ak narážaš na maď. zákon o zahraničných vysokých školách si predstav, že vyše 20 takýchto zariadení nemalo problém splniť požiadavku parlamentu, výnimka je akurát CEU. Inak prijímať takýto zákon patrí do kompetencie príslušného parlamentu. Čo sa týka tej akademickej slobody! Hádam súhlasíš tým, že štát má právo kontrolovať vyučovací proces prebiehajúci na svojom území, aby osnova neodporovala ústave danej krajiny?
Ale ale, sudruh! Vo svojom rozhorceni si zabudol, ze je absolutne irelevantne, s cim suhlasim alebo nesuhlasim ja alebo ty. Rozhodujuce je, co si mysli EU Court of Justice, ktory je zmocneny sporne pripady riesit podla clanku 263 Zmluvy o fungovani EU, teda zabezpecit, aby sa pravo EU uplatnovalo rovnako vovsetkych clenskych statoch.
O madarskom zakone EUCJ rozhodol (oktober 2020), ze podmienky v madarskom zakone o zahranicnych vysokych skolach nie su v sulade s pravom EU. Co maju clenske staty napisane v ustave je ich vec, ale kedze hore uvedenu zmluvu podpisali vsetky clenske staty EU tak su povinne sa nou riadit a teda aj rozhodnutim EUCJ.
Madarov to samozrejme uz netrapi, petoze cochceli, dosiahli, CEU vystrnadili takze teraz uz nebude problem ten zakon dodatocne upravit tak ako bol.
S tým súdruhom si to poriadne prehnal, a čo sa týka tej výrobne liberálnych slniečkárov, tak oni tak odišli, že zostali. Kedy a ktorá krajina podpísala taký dokument, že rozhodovanie o vzdelávaní, vrátane vysokoškolského, presúva do kompetencie európskej komisii?
Odporúčame