Takéto a podobné pribrzdené názory spôsobili v r. 2003 pretrasovanie pôvodného 5,8 km tunela Korbeľka s kratším tunelom Havran na 13,5 km mostov a viaduktov zložitým údolným variantom,
navyše stále s dvoma tunelmi Rojkov a Havran a snažili sa nás presvedčiť, že 13,5 km diaľnice kompletne vo vzduchu na mostoch a viaduktoch sa dá postaviť lacnejšie/rýchlejšie/ekologickejšie
ako tunelový variant. Pokiaľ viem, pozemky pod tunelom nie je treba od nikoho vykupovať, ani netreba platiť vysoké vyvolané investície dotknutým obciam, ani netreba riešiť žaby v rašeliniskách či migračné koridory. To až vyššia moc v podobe zosuvu svahu pri Šútove pomohli zresetovať pripečený softvér s výkonom Atari v hlavách týchto géniov. Tento diletantizmus nás stál 20 rokov času a desiatky ľudských životov.