Mňa vôbec v tomto prípade nezaujíma, čo na to hovorí predseda vlády. On má na to asi taký vplyv ako ja na otáčanie Zeme okolo svojej osi.
Mňa vôbec v tomto prípade nezaujíma, čo na to hovorí predseda vlády. On má na to asi taký vplyv ako ja na otáčanie Zeme okolo svojej osi.
A teraz daj tú o úspechoch najsilnejšej armády (Spojených štátov amerických) na svete v Afganistane v rokoch 2001 až 2021...
krajín. Rovnako do nemocníc, budov kultúrnych ustanovizní, sa investovalo od 1989 roku pramálo a preto mnohé sú v stave ako sú. Vlastníš aspoň vlastný byt alebo dom? Ak nie, tak si zaobstaraj/postav dom, bývaj v ňom, neinvestuj doň ani cent a po 50 rokoch sa naň pozri ako bude vyzerať. Toto sa deje za tejto doby, preto je tu všetko zanedbané, pretože sa do ničoho neinvestuje, stavajú sa iba novodobé "králikárne", a kdesi Penta postaví novú nemocnicu. Štát postavil/pristavil po celú dobu tých 35 rokov snáď jednu nemocnicu v centre Bratislavy. Inde sú to rozpadajúce sa budovy len preto, že sa vôbec do nich neinvestovalo, robila sa len nevyhnutná údržba, ale takmer žiadna alebo minimálna modernizácia. Takže si tu 35 rokov žijeme z toho, čo postavili naši rodičia a rodičia našich rodičov. Láskavo sa preto zdrž ďalších hlúpych komentárov ako si predviedol aj teraz o zásluhách či nezásluhách aktuálnych dôchodcov, pretože ty si nezaslúžiš ani slanú vodu podľa tohto uvažovania a tak aj skončíš
Týmto si len potvrdil, aký si trkvas, ktorý to v hlave vôbec nemá zrovnané, ale naopak veľmi pomotané.
"Žalostné cesty, rozpadnuté železnice, byty aj nemocnice..." - to si naozaj myslíš, že raz vybudovaná cesta, železničná trať, bytový dom, nemocnica, či akákoľvek budova alebo časť infraštruktúry je večná bez adekvátnej údržby/opravy?!? To nemôžeš myslieť vážne. Po čom by si jazdil dnes, nebyť tých žalostných ciest, ktoré sú tu z čias 60-tych až 80-tych rokov minulého storočia? Myslím, že pri dnešných "investíciách" do infraštruktúry by si sa vozil po poľnej ceste, pretože na rekonštrukciu mnohých z tých 50 až 60 rokov existujúcich ciest sa dostáva až dnes, čo ide na vrub úbohosti a nemožnosti 35 rokov trvajúceho "demokratického kapitalistického" zriadenia. Samozrejme zriadenie samo o sebe za to nemôže, môžu za to nemožní "ľudia", ktorí sa vyškriabali k moci, ku válovom a tých 35 rokov drancujú túto republiku za pomoci západných "investorov" vyvážajúcich zisky do svojich domovských
Chorá hlava sa nedá liečiť, dajú sa iba zmierňovať príznaky. A táto doba je pre choré hlavy rajom, sú ešte podporované rôznymi aktivistickými mimovládkami, ktoré kult chorých hláv pestujú.
Si len zaprdený samoľúby zadubenec. Väčšina tých súčasných dôchodcov vybudovala túto krajinu, všetko, čo užívaš - od chodníkov, ciest, cez školy, byty, nemocnice, atď., tak tu nepíš o okrádaní pracujúcich rodín dôchodcami! Okrádanie pracujúcich rodín, a aj tých dôchodcov, sa tu deje všetkými ponovembrovými politickými garnitúrami, podvodníkmi a liberálnymi darmožráčmi tvojho razenia. A nie, nie som dôchodca, do dôchodku mám ešte veľmi ďaleko a s politikou ponovembrových garnitúr sa ho zrejme ani nedožijem, ale vážim si prácu svojich rodičov a starých rodičov, čo zjavne ty nie, preto som ťa v úvode oslovil ako som ťa oslovil. Čo si vyprodukoval ty? Iba tisíce hlúpych príspevkov v diskusii.
Nie je to celkom tak, v minulosti, keď som mal halogénové žiarovky (H7 stretávacie) vo svetlometoch, tak som používal len "prémiové" produkty (Osram, Philips). Snažil som sa vyberať žiarovky s vyššou svietivosťou, pretože už vtedy rozširujúce sa xenóny vedeli halogény riadne "presvietiť" na ceste a príjemné to nebolo niekedy. Ale bol som rád, ak mi tie značkové žiarovky vydržali 1 až 2 roky, potom nasledovala nutne výmena minimálne jednej z nich. Takže možno to svietilo o niečo lepšie ako nejaká "obyčajná" z Lidla, ale nevydržalo to o nič dlhšie.
Akurát, že porovnávaš čistý príjem z minulosti s hrubým priemerným v súčasnosti.
Schválne som si našiel cenu Škody 105S, čo bol v roku 1985 základ, cena podľa tabuľky bola 56 200 Kčs, a v tabuľke je zároveň uvedené, že sa to rovnalo 19,2 priemerným platom.
Pozrel som si aj skladové vozidlá Hyundai, i30 vo výbave Comfort so základným motorom stojí od 17 690 Eur. Ak vezmeme v úvahu, že mzda v národnom hospodárstve je 1 500 Eur v hrubom, čo je od 1 150 do 1 200 v čistom, tak na ten Hyundai si človek s priemernou mzdou zarobí za 14,6 mesiaca. Ak by sme chceli byť veľmi dôslední, tak by sme mali brať v úvahu aj ceny bývania, energií, potravín a ostatných tovarov vtedy a dnes, a dostaneme sa k tomu, že normálny človek mal vcelku problém na to auto naškrábať vtedy aj dnes. Stále však nie je tak zle, aby nemohlo byť horšie...cesty sú plné áut, lebo väčšina populácie žije konzumným životom a mnohí si žijú aj nad rámec svojich možností v duchu hesiel "žijeme len raz" a "nech to stojí za to" :-)
Uznaj sám, že obhajuješ neobhájiteľné. Štát sám svojimi opatreniami "vyreguluje" infláciu na budúci rok na úrovni 5% a za dlhopis ponúka 3% (aj keď v čistom). Stále mi to vychádza, že som 2% v strate a peniaze mám viazať min. na 2 až 4 roky, kde je inflácia otázna, ale vzhľadom na aktuálne podmienky nepredpokladám, že v niektorom z tých nasledujúcich rokov podlezie 3%. Takže investovať do štátnych dlhopisov naozaj nemá význam, pretože človek prerába, resp. oproti bežným vkladom v banke iba čiastočne zmierni vplyv inflácie na svoje úspory. Ak má niekto prebytočnú hotovosť, tak ju môže investovať do nehnuteľnosti. Samozrejme, tiež vzhľadom na ich dnešné ceny, to musí byť nemalá hotovosť. A kto má na účte tisícku (či pár tisíc), tak tých zarobených 30 eur (na každej tisícke) ho naozaj z biedy nevytrhne... Nemá to v mojom prípade nič spoločné s "lebo Fico", je to čisto čisté matematické/ekonomické uvažovanie.
To máš síce pravdu, ale ako inak to majú tej pneumatike namerať, keď rôzne autá sú rôzne odhlučnené? Akú by to malo výpovednú hodnotu o hlučnosti tej pneumatiky? A tu sa bavíme práve o tom a nie o odhlučnení vozidla. Je to tak správne, jednoducho ak niekto vie, že jeho auto nie je zrovna najlepšie odhlučnené od podblatníkov a celkovo od podvozku, tak by sa mal popozerať aspoň po menej hlučnej pneumatike.
Michelin patrí k top pneumatikám, ale GoodYear by som neobviňoval z ich neúčasti v teste a nepodceňoval ho. Ten, kto vyhrával takmer pravidelne testy, resp. musel na čele s niekým minimálne remizovať, a nie vždy celkom zaslúžene, bol donedávna práve Continental. Aj tu už vidno vysychajúce zdroje Nemcov, keď vďaka drahým energonosičom, a ďalším vplyvom, zostáva menej financií na marketing (rozumej uplácanie)... Z mojich vlastných skúseností sú pneumatiky Continental dosť preceňované, nie najhoršie, ale za mňa určite nie najlepšie. Naopak, zo všetkých mnou doposiaľ používaných pneu, a že ich nebolo málo naprieč viacerými značkami, mám najlepšie skúsenosti práve so značkou GoodYear. A radu UltraGrip som používal na jednom z áut dlhé roky počas zím a tie pneu sú fakt jedny z najlepších, ak nie najlepšie.
Nejdem sa tu nikoho zastávať, ani nikoho obhajovať, na to už nie je ani priestor, lebo politici si robia čo chcú a treba skonštatovať, že sa to deje naprieč celým politickým spektrom. Jediné, čo môžem skonštatovať je, že si článok nečítal a komentuješ, alebo nevieš čítať.
V článku je uvedené nasledovné:
„Môžeme potvrdiť, že na Úrad vlády SR bola dnes doručená obálka s nábojom adresovaná predsedovi vlády SR,“ potvrdili z tlačového odboru Úradu vlády SR.
Predvolanie k súdu Ficovi nedoručovali na úrad vlády, pretože vtedy úrad vlády okupoval niekto iný, nemyslíš?
Nepíšeš pravdu, ten rozhovor po zápase s DAC som videl a Barseghjan v ňom hovoril, že nevie s kým budú v Lige majstrov hrať najbližší zápas. Tak mu len redaktor povedal, že to bude Celtic Glasgow a Barseghjan sa následne zasmial na tom, že vidíte, ja to neviem a ani to neriešim, idem od zápasu k zápasu a je jedno, s kým to bude.
A ty si kto? Že tu druhým nadávaš do "bezvýznamných núl"?! Kto si ty? Nadčlovek? Že vy, zadubení liberáli, tu budete vypisovať, čo kto môže písať. Navyše vôbec nevidím, že by užívateľ Lipa niekomu niečo prikazoval, ale že ty tu vypisuješ, kto si má čo myslieť, to vidno na dennej báze. Správaš sa ako pomätený úbožiak, takže ideš na hatelist.
pokračovanie textu:
"...vyčlenilo finančné prostriedky na rekonštrukciu a obnovu kaštieľa, s ktorou sa začalo v roku 2014. Na jeseň 2015 bol kaštieľ v Budmericiach čiastočne sprevádzkovaný."
Vyjadrenie obce na stránke:
"Milí návštevníci, dňa 05.08.2024 Ministerstvo kultúry SR ukončilo so sociálnym podnikom Obecné služby Budmerice s.r.o., r.s.p Zmluvu o spolupráci č. MK-128/2022/M zo dňa 14.09.2022.
Odo dňa 06.08.2024 bude Budmerický kaštieľ vrátane prehliadok expozície pre verejnosť zatvorený."
O akej konfiškácii píšeš?!? Nezavádzajte spoločnosť hlúpymi vyjadreniami. Kaštieľ Budmerice je majetkom štátu, ktorý spravuje MK SR, s tým, že bola uzatvorená zmluva o spolupráci, na základe ktorej sa o kaštieľ staral sociálny podnik obce Budmerice. Táto zmluva bola ukončená a teraz sa zrejme rieši, čo sa bude diať ďalej. Slovo konfiškácia je úplne mimo a jedná sa z tvojej strany o zavádzanie.
Preberám text zo stránky obce Budmerice (zdroj: http://www.budmerice.sk/budmericky-kastiel.h…)
"V rokoch 1946 a 1986 bol kaštieľ upravovaný a slúžil až do roku 2011 ako Dom slovenských spisovateľov za účelom rekreácie a na tvorivú činnosť slovenských umelcov. Stalo sa tak zásluhou rodáka z Budmeríc - básnika a novinára Rudolfa Fábryho a Laca Novomeského.
V roku 2011 skončila platnosť nájomnej zmluvy Literárneho fondu, pričom sa otvorila otázka výšky nájomného, ktoré bolo podľa Literárneho fondu neadekvátne vysoké. Ministerstvo školstva odmietlo ustúpiť, pričom ostala otvorená otázka ďalšieho fungovania kaštieľa.
V súčasnosti je v pôsobnosti Ministerstva kultúry SR ako jeho účelové zariadenie, prevádzku expozície, jej ideovú i odbornú prípravu zabezpečoval v minulosti sociálny podnik Obecné služby Budmerice s.r.o., r.s.p. v spolupráci so Slovenským národným múzeom – Múzeum Červený Kameň. Je zapísaný v Ústrednom zozname kultúrnych pamiatok.
Ministerstvo kultúry Slovenskej republiky..."
V prevádzke ich je cca 14...
Vážne?!
Za prvé, Branisko nie je jediný (diaľničný) tunel, ktorý bol na Slovensku dokončený. Treba lepšie preštudovať zdroje a pozrieť si tunely, ktoré sú prevádzkované...
Za druhé, Branisko nie je dokončený tunel, dokončená bola prvá fáza budovania, t. z. dokončený a používaný je jeden tubus tunela a s výstavbou druhého sa ani nezačalo, pretože výstavba bola neustále odkladaná, najnovšie je odložený začiatok na rok 2025, otázne je, či sa vôbec začne stavať aj v tomto roku alebo bude zase odložený...
Keď sa vrátim k bodu jedna, tak máme tunely, ktoré boli dokončené v oboch profiloch, takže v prevádzke máme oba tubusy. Takže zase tu nevznášajte víťazoslávne ódy, že za Dzurindu bol dokončený jediný tunel, ktorý je prevádzkovaný, pretože to nie je pravda. Vyrazené a do prevádzky boli odovzdané aj iné tunely a práve Branisko čaká na svoje dokončenie. Zároveň práve to Branisko je často z technických dôvodov mimo prevádzku, takže aj výstavba toho jedného tubusu zrejme nebola až taká kvalitná
Treba tvoje myšlienky smerovať do vedenia EÚ a pýtať sa ich, prečo sa pri presadzovaní "green-dealu" a pod. nezasadzujú za využívanie železničnej prepravy vo väčšom rozsahu, ale naopak sa všetko preváža dieselovými kamiónmi durch cez celú Európu.
Zaujímavé, že zabúdate na prešľapy a "tunely" iných vlád, ktoré dostavali a otvárali napríklad tunel Branisko. Nehodno sa zastávať nikoho. Na Slovensku ešte nebola vláda bez káuz, doposiaľ sa prepriahali len kone, takže celkom nechápem, ako niekto dokáže prstom ukazovať len na jednu stranu politického spektra a to druhé je pre neho akoby nepoškvrnené, pričom to tak nikdy nebolo, nie je a zrejme ani nikdy nebude, pretože v tomto zriadení to jednoducho tak (hlúpo) funguje.
Odporúčame