Práca namiesto dávok. Štát posiela nezamestnaných čistiť rieky a potoky
Nuž práca namiesto dávok nejako koliduje s nálezom Ústavného súdu SR PL. ÚS 8/2014.
Rozsah odpracovania dávky pomoci v hmotnej núdzi by nemal byť neprimerane zaťažujúci a súčasne by mal ponechávať dostatočný časový priestor aj pre hľadanie si vhodného a primeraného zamestnania.
Z pohľadu ústavného súdu nie je v rozpore s ústavným príkazom vyjadreným v čl. 39 ods. 2 Ústavy Slovenskej republiky vyžadovať aktívnu participáciu osôb na zabezpečovaní ich základných životných potrieb, pokiaľ požadované činnosti nebudú neprimerané, neodôvodnené alebo zbytočne zaťažujúce.
Výška dávky v hmotnej núdzi bola závislá od aktivity plnoletého práceschopného člena domácnosti, a to účasťou na menších obecných službách, dobrovoľníckej činnosti alebo na prácach na predchádzanie mimoriadnej situácie,počas vyhlásenia mimoriadnej situácie a na odstraňovaní jej následkov.
Tlačiť niekoho do práce v sociálnych podnikoch už nie je v súlade s Ústavou, najmä čl. 18 Ústavy, de facto sa jedná o nútené práce.