To myslim dost hovori o jazdnom style ludi u vas na firme. Ak niekto jazdi brzda-plyn, tak system nedokaze rekuperovat. Ale data stoviek ludi na spiritmotor ukazuju, ze nie kazdy jazdi ako prasa.
To myslim dost hovori o jazdnom style ludi u vas na firme. Ak niekto jazdi brzda-plyn, tak system nedokaze rekuperovat. Ale data stoviek ludi na spiritmotor ukazuju, ze nie kazdy jazdi ako prasa.
Píšeš sprostosti. Percentuálna odchýlka spotreby klasického hybridu nie je vyššia ako pri benzíne a pravdepodobne je v tých dátach aj započítaná, keďže EK na hybridy bez dobíjania nepozerá ako na zelené autá. Napríklad Corolla ma udávanú spotrebu 4,4-4,7 a podla spirit motor je priemer 5,1. Ja mám na kombíku priemer podla tankovania 5,3. 40% jázd sú diaľnice a pol roka vozím na streche aj priečniky, ktoré diaľničnej spotrebe nepomáhajú.
Väčšinu PHEV kúpia firmy bud preto, aby sa prezentovali zeleno alebo preto, že v oblasti kde pôsobia majú PHEV nejakú cennú výhodu ako parkovanie zadarmo, ale vjazd do bez-emisných zón. Táto výhoda preváži vyššiu kúpnu cenu a nikto nerieši či zamestnanec ktorému sa auto pridelí bude aj nabíjať.
Len malé percento PHEV si kúpia súkromné osoby, ktorého plánujú aj nabíjať.
V každej skupine sa nájdu hlupáci. Podiel cyklistov ktorí zavinili nehodu sa u nás pohybuje medzi 30-50%(podľa konkrétneho roku). Lenže hlupák na bicykli ti v aute môže spraviť maximálne šok. Ale hlupák v aute môže cyklistu ľahko zabiť. Tí najsilnejší by mali byť najviac ohľaduplný, ale na cestách to tak nie je. Agresivita je bežná aj medzi medzi vodičmi aut voči sebe a zraniteľných účastníkov premávky nerešpektuje skoro nikto.
Podávaš to tu akoby všetci v aute dodržovali pravidla a zlí cyklisti sa im hádžu pod kolesá. Podla štatistík 2/3 nehôd z cyklistami/chodcami zavinil vodič motorového vozidla.
Keď som na bicykli, tak nerobím nič z toho čo si popísal. jazdím v krikľavom a silnými blikačkami viditeľnými na stovky metrov aj cez deň. A aj tak každé druhe auto nedodrží odstup, bežne ma míňajú na pol metra aj keď nič nejde oproti. Viac krát sa mi stalo, že auto proti mne predbieha a to aj na cestách bez krajnice, kde preletí necelý meter odo mňa. Situácie, že ma obehne a vzápätí brzdi, lebo odbáča sú úplne bežné a sú naozaj nebezpečne, lebo bicykel brzdí horšie ako auto. Ale poďme obviňovať cyklistov. Je to jednoduchšie ako pokúšať sa zlepšiť.
Ty hádam ani nemáš vodičák. Píšeš jednu sprostosť za druhou. Je jedno či vieš zabrzdiť na vzdialenosť na ktorú vidíš ak iný účastník premávky hrubým spôsobom poruší pravidla. Ak auto prejde do protismeru, tak do mňa nabúra aj kedy som stihol zabrzdiť na nulu.
Do mňa napríklad z boku nabúralo vozidlo čo mi nedalo prednosť. Ako presne som tomu mal brzdením zabrániť keď išlo zo smeru kde som ja nemohol vidieť? To budeme všetci jazdiť rýchlostnou chode a pri každej budove zastavovať aby sme sa uistili, ,že tam nie je blb čo ignoruje stopku?
Lebo je to spôsob ako kontrolu priestoru okolo vozidla zautomatizovať. Cyklistovi môže byť prd platne, že bol v práve ak kvôli niečej blbosti zostane na vozíčku.
Okrem toho sa to rieši na medzinárodnej úrovni a ja naozaj nepoznám pravidlá cestnej premávku každej krajiny EU. Učiť v autoškole, že na ceste sú aj zraniteľní účastníci premávky a že na nich treba brať ohľad je veľmi dobrá cesta k tomu, aby týchto nehôd ubudlo.
Vidím, že v diskusii za zišlo kopec ľudí čo dostali vodičák tradične po Slovensku za úplatok. Zákon totiž hovorí:
"Otvárať dvere alebo bočné steny vozidla, ako aj nastupovať do vozidla alebo vystupovať z neho sa smie len vtedy, ak tým nie je ohrozená bezpečnosť nastupujúcich osôb alebo vystupujúcich osôb ani iných účastníkov cestnej premávky."
Táto otázka sa často vyskytuje aj v testoch. Ale u nás hlupáci nie že by boli aspoň ticho, ešte aj šíria svoje videnie reality a potom sa čudujeme, že to na cestách vyzerá ako to vyzerá.
Môže mať, ale to spraví ešte viac problémov. V meste máš stovky metrov dlhé úseky pozdĺžneho parkovania. Tieto úseky nemajú žiadnu krajnicu. Ak cyklista pôjde 1,5 metra od zaparkovaných aut, tak pôjdem v stred pruhu. Doprava je hustá, nik ho neobehne a všetci budú nervózny. Nie je jednoduchšie ak si ten čo otvára dvere proste skontroluje svoje okolie. Čo mu už dnes zákon prikazuje.
Takže ti nebude vadiť cyklista v strede pruhu na ceste s hustou dopravou, aby tým dodržal odstup od pásu zaparkovaných vozidiel?
Tak si predstav cyklistu idúceho v strede pruhu, aby dodržal primeraný odstup od zaparkovaných vozidiel. Už vidím ako by si to toleroval a bez vyrubovania za ním išiel 20-30 kilometrovou rýchlostnou pozdĺž 300 metrového pásu zaparkovaných vozidiel. A pokiaľ viem autá tiež nejazdia okolo radu zaparkovaných vozidiel 20km/h. Rozdiel je len v tom, že keď otvoríš dvere do cesty autu, tak prídeš o dvere a možno aj o ruku, tak si každý dáva pozor, ale na cyklistov všetci se..
Povýšil si šťastie na schopnosť. Ja som na pol milióne km tiež nezavinil nehodu, ale viac krát mi niekto nedal prednosť. Ak ideš 50 a 5 metrov pred teba vybehne auto(vraj ma nevidel), tak nemáš šancu zabrzdiť. Rovnako je to aj s v tomto prípade. Ak niekto otvori dvere tesne pred cyklistom, tak nemá šancu. A sú to veľmi nebezpečné nehody pri ktorých cyklista často letí vzduchom.
Keď som ešte jazdil s naftovým služobákom, tak pre močovinu prakticky neexistovala štandardná pištoľ a tankovať vysoko korozívnu tekutiny z pištole pre nákladné auta nebolo zrovna ideálne.
Spotreba močoviny u reálne fungujúceho SRC(nie len nastaveného na testy) je asi 4-5% spotreby paliva. takže 2-2,5litra na tisíc km. Neviem o tom, že by bežné osobáky dnes mali 40 litrové nádrže na močovinu.
No a v konečnom dôsledku je tu aj ekonomika prevádzky a v kombi C segmentu sa príplatok za naftu oplatí tak možno obchoďákovi čo za týždeň dva krát obíde republiku.
1) Na rozmachu dieslov menších autách nebolo nič pragmatické a išlo o daňové úľavy rovnako ako dnes pri EV.
2) Dnes už je možno diesel naozaj čistý, ale to zistíme až za 5-10 rokov. Automobilky stratili dôveru.
3) Na to aby bol diesel čistý, tak je potrebné otravovať sa s močovinou a to odmietam.
Vieš čo sú porovnávacia testy a aký je ich účel? Napoviem ich účelom je porovnávať kvalitu rôznych výrobkov.
Je jedno kto tie pneumatiky vyrába a či sú zle preto, že to nevedia, alebo preto, že o tom rozhodol koncern. Japonské gumy nemám na žiadnom aute. A tak ako mnohý Slováci som aj ja dlho používal Matador, ale po prvej skúsenosti s lepšími gumami som s nimi skončil. Ten rozdiel(na vode a snehu) bol zrejmí aj bez meracej techniky. A na životnosť som nadával už pred tým.
To je no-name Cina co sa spolu s Matadorom pravidelne nekvalifikuje do hlavneho testu.
Bez ohladu na tvoju obhajobu je Matador uz aspon dekadu hnoj na urovni Cinskych no-name vyrobcov. Ale kludne nas tu mozes presviecat, ze tie gumy co nie su v porovnavacich testoch su naozaj spickove, len do testov vzdy vyberu ten hnoj.
A rovnako ako autor článku aj ty si vybral len jednu z kontextu vytrhnutú vetu. Čísla z článku sedia. Väčšina prvo-majiteľov BEV je sklamaná. Tí čo majú už n-te BEV sú spravidla ľudia odhodlaný mať BEV za každých okolnosti, bez ohľadu na cenu a komfort užívania. Ale tých je málo. Na to, aby sa mohli BEV masovo rozšíriť je treba presvedčiť aj ľudí, ktorí nie sú z presvedčenia ochotný prehliadnuť problémy BEV.
Rozsah sa udáva kvôli výbave a nie kvôli teplote. Merania sa robia pri teplote 20-25 stupňov. Okrem toho WLTP je prímer, ktorý dole ťahá jazda po okreskách a a hore mesto a diaľnice.
Ono sa to nedá úplne zovšeobecňovať. Ja síce preferujem autorizované servisy. Ale neberiem ich všetky ako rovné. Mal som aj zlé skúsenosti a to ani nehovorím o prípadoch, keď niektoré skúšali vyložene podvádzať svojich zákazníkov. Vo všeobecnosti mám lepšie skúsenosti s autorizákmi v menších mestách. Bežné opravy im pokojne zverím. Ale sú veci, kde aj v autorizákoch tápajú. Typicky skrytý problém v elektrike. A niektoré neznačkové servisy sa začali miesto podliezania s cenou špecializovať na tieto zapeklité problémy.
Odporúčame