A to platí aj pre ostatných poslancov SaS.
V každom prípade Kočner a podobní nepatria medzi nejakých jednoduchých živnostníkov, ktorí často ledva vládzu zaplatiť povinné odvody, ale na Slovenské pomery už patrí medzi veľkopodnikateľov, ktorí svojimi peniazmi dokážu ovplyvniť politikov. A ak sa s takýmito Sulík stýka, tak nech sa potom nečuduje, že musí čeliť kauzám, ktoré ho môžu aj potopiť. Ak má dosť rozumu, tak sa kontaktom s ľudmi z veľkého biznisu bude vyhýbať. Inak bude mať problémy furt.
Ja nie som proti názvu zlepenec. Len chcem povedať, že rodný list SMER-u, je takisto zlepenec. Pozbieral ľudí z bývalých SD, SOP, SDL, HZDS.
"lebo uplne zbytocne platit im je tiez na nic. nikto s nima nebude sa bavit a ignoruju ich tak naco budu brat platy. ?"
Skoda, ze tvoj názor nebol vyslovený v časoch V. Mečiara a menil volebný zákon vo svoj prospech. Určite by bol vzal do úvahy aj toto.
O úspechu Kotlebu nebudem hovoriť .Čo tým získali ich voliči? Nič, lebo nikto s nimi nepôjde a preto nebudú mať ani možnosť niečo zmeniť"
Nuž, pokiaľ mi pamäť siaha, nepamätám sa, že by sa niekedy na Slovensku podarilo nejakej opozičnej strane niečo zmeniť. Ak sa niečo zmenilo, tak vždy išlo o vládnúce strany.
V tom prípade si ostatné strany budú musieť dať náramný pozor na to, aby sa ľudom dobre vodilo, a aké zákony schvália, lebo v dalšom období dostane už toľko hlasov, že Kotlebova strana sama zostaví vládu bez potreby koalície s inými.
12% je minimum, čo by v predčasných voľbách dostal dostal. Reálne by to bolo skôr viac. Podľa môjho odhadu.
Ak by nakoniec boli predčasné voľby (čo nie je pri terajšom zložení parlamentu nereálne), tak Kotleba dostane ešte viac hlasov.
Ani ja som nevolil Kotlebu. Na druhej strane zas chápem ľudí, ktorí mu dali hlas. Mnohí dúfajú, že tak ako sa rázne postavil proti zlodejinám romov, postaví sa aj proti zlodejinám štátnych funkcionárov a ožobročovaniu ľudí politikmi. Takto mi vysvetloval dôvody niekto, kto sa mi priznal, že mu dal hlas.
No, s niektorými časťami tvojho príspevku súhlasím.
Ale tuto si uplne mimo: "ja vravim ktoremu podnikateloci sa nepaci na SVK nech pada do nemecka ci uk...alebo norska podnikat..a uvidi co je to dodrziavat zakony...90% slov podnikatelov by do roka sedele v base....v zahranici.."
Zivnostníci, a malé rodinné firmy by napr. v UK žili ako v bavlnke oproti tomu, ako sú na Slovensku perzekuovaný a pokutovaný za akýkoľvek nedostatok v administratívnej, účtovnej alebo danovej evidencii.
Zloženie parlamentu sa zmenilo, ale pomery ostanú rovnaké. Vyvovolený budú dalej bohatnút a zbytok bude nadalej biedny.
Problémom Slovákov je, že nemá a nevytvára produkty, preto majú nízke príjmy. Vlastníctvo produktov patrí Wolkwagenu, Samsungu, z predaja produktov majú príjem oni. Jediným príjmom Slovákov je iba ich mzda, čo je však len malý zlomok príjmu z predaja produktov a príjem z predaja týchto produktov obohacuje krajinu, z ktorej pochádza vlastník produktov. De facto naša práca je kolonizováná a obohacuje našich kolonizátorov. Ak by Slováci mali výrobné firmy, tak príjem z predaja produktov by obohacovalo Slovensko. Samozrejme, aj mzdy by potom boli niekde úplne inde. Mzdy by sa podobali mudám v Nemecku, Dánsku a pod. Ale to by vlastníci nesmeli byť schránkové firmy registrované v zahraničí.
"Dodávam však, že na východe máme aj napriek tomu 30-percentnú nezamestnanosť, pretože tam nemáte koho zamestnať."
Firmy chcú zamestnávať a nemajú koho. Napriek vysokej nezamestnanosti. V tom prípade za to nemôžu nezamestnaní, ale firmy a štát. Ide o problém, ktorý vlastne vytvára štát a samozrejme aj samotné firmy. Normálny človek, ked chce kúpiť rohlíky, tak nepôjde predsa do obchodu s topánkami. Ked štát dáva investičný stimul na pracovné miesta, tak jedine na pracovné miesta, ktoré zamestná ľudí v danom regione vhodnom k ich profesijnému zameraniu a vzdelanostnej úrovne v oblasti. Predsa nebudem zriadovať strojársku výrobu v oblasti, v ktorej v minulosti prevažoval napr. ťažobný, potravinársky, alebo drevársky.
A ked predsa zriadim, tak potom počítať s tým, že treba zaučiť, alebo zaškoliť. Aj investícia do pracovnej sily je investíciou, nielen investícia do technologii. A na toto majú ísť investičné stimuly z verejných zdrojov.
"keď si napr. ja založím stranu "Bude ako nebolo", toto nám síce ako na verklíkoch tvrdia aj všetky terajšie strany len to zaonačujú nejakými inými názvami, tak sa s jej programom budem vtierať do myslí občanov min. dva roky pred voľbami"
Len poznamenám, že na to treba veľa penazí a bohatých mecenášov, a to malé strany nemajú, alebo majú podstatne menej. Moratorium tento handicap ešte viac zvyrazní. Ked už moratorium, tak také, ktoré by platilo len pre strany, ktoré sú už v parlamente minimálne dve volebné obdobia. Aby sa ten handycap aspon trochu vyrovnal.
"Podľa mňa je moratórium pred voľbami právne, politické strany mali habadej času na to, aby prezentovali svoj program"
podľa mna nie je moratorium správne. Známi politici a veľké strany potrebujú menej času, aby sa dostali do povedomia verejnosti. Moratorium výrazne znevýhodnuje nové tváre a malé politické strany. Za dva dni počas moratoria možu upadnuť do zabudnutia, kým stare známe tváre, veľké strany ktoré sú už roky takmer denne v mediách (kým tie malé strany akurát v čase kampane) získavajú takto značnú výhodu.
Ale tých 150 kresiel sa dá rozdeliť pomerne medzi strany nad 5 % aj bez toho aby prepadnutý hlas figuroval vo vzorci.
Samozrejme. To že právoplatných hlasov bolo 181000 a 400 tis. voličov hlasovalo na strany, ktoré nezískali vstup do parlamentu netreba brať do úvahy. Strany nad 5%. získali vo voľbách spolu 1410000 hlasov, čize jedno kreslo by malo byt 9400 hlasov.
Ak strany nad 5% získajú viac hlasov, napr. 1680000 hlasov, tak jedno kreslo 11200 hlasov. Takze naozaj, máš pravdu, pri prerozdeľovaní vobec nemusia figurovať prepadnuté hlasy.
Ja sa tiež chystám dať hlas strane, ktorá ktovie koľko málo desatiniek percent získa vo voľbách. A to aj za cenu, že môj hlas prepadne. Za žiadnych okolností svojim hlasovaním totiž nechcem podporovať politiku, s ktorou nesúhlasím.
Preto tvrdím, že vyššie soc. dávky by boli lepšie. Trebárs, existovala by nejaká základná, aby nikto neskapal od hladu na ulici. Tá by sa zvyšovala nejakým koeficientom. Napríklad, že sa vzdelávaním pripravoval na život. Nemá ukončenú základnú? Tak obyčajní dávka. Ukončil základnú školu a ziskal učnovkou aj nejaké remeslo? tak vyšší koeficient. Vychodil aj strednú? tak koeficient sa dalej zvyšuje. Jeho rodičia riadne pracovali? dalsie zvýšenie korficientu. On sám už hľadal zamestnanie a pol roka aj pracoval? Dalšie zvýšenie koeficientu. Má už odrobených množstvo rokov počas ktorých platil dane a odvody? Dalšie zvýšenie. A týmto zabezpečíš, že je výhodnejšie vzdelávať sa a chodiť do práce ako rodiť deväťročné, a zároven zabezpečíš, aby poriadny pracujúci ľudia nestratili motiváciu rodiť a vychovávať deti kvôli existenčnej neistote. Dalším možným zvýšením koeficienta na soc. dávku by mohla byť práve výchova dalšieho dietata. Ale až po splnení niektorých predošlých koeficientov.
Odporúčame