……tiež ak sa novelou opraví ,tak by sa mal opraviť aj zákonom poškodeným -znevýhodneným pred prijatou novelou .
To by sme však mali mať na postoch,ktoré o tom rozhodujú ľudí so zmyslom pre spravodlivosť pre všetkých nielen pre niektorých .
……tiež ak sa novelou opraví ,tak by sa mal opraviť aj zákonom poškodeným -znevýhodneným pred prijatou novelou .
To by sme však mali mať na postoch,ktoré o tom rozhodujú ľudí so zmyslom pre spravodlivosť pre všetkých nielen pre niektorých .
Ja poukazujem na fakt,že nastavenie výpočtu Pomb by malo byť objektívne a spravodlivé .
A tiež sk sa novelou opraví ,tak by sa mal opraviť aj výpočet Pomb poškodeným a znevýhodneným pred opravou/viď novela 2005 platná od júla2005/.
Tiež viem,že ADH rastie vzhľadom na rast priemernej mzdy aj preto že úradnícky aparát rastie napriek elektronizácii ,ktorá by logicky mala počet úradníkov znížiť .
Ale zákon by nemal nikoho poškodiť ,NEMINEM LAEDERE .
A rozhodne nie dehonestovať tych,ktori sme nikdy nevyužívali sociálny systém štátu ,ale snažili sme sa aj po prevrate uživiť sami v tom hektickom období.
Keby sme sa zaevidovali do ÚP ,poberali z toho plynúce benefity a robili načierno do roku 2004
Získali by sme taký istý počet započitanych rokov, ale nepokazili by sme si Pomb do roku 90,kedy sme mali ako bývali technici,konštruktéri ,elektrikári ,robotníci ,či iní zamestnanci v náročných profesiách na úrovni 1-1,5 Pomb a dôchodky by sme mali od o cca 100-150 eur vyššie .
Ďakujem za Váš názor ,ktorý potvrdzuje fakt,že my ktorí sme boli ochotní živiť sa ako mali szčo od roku 90 sme boli preukázateľne znevýhodnení a teda aj diskriminovaní, a sme stále od roku 2004.
V porovnaní s tými ktorí boli od roku 90 v evidencii ÚP,poberali z toho plynúce benefity a robili načierno ,mnohí aj v zahraničí .
Roky v evidencii do 2003 im boli započítané do dôchodku ,síce s nulovým príjmom ale o ti vyhodnejsie pre nich .
Nepokazili si Pomb do roku 90,keď väčšina dosahovala príjem 1-1,5 Pomb,minimálne 0,8.
Viem,že sa opakujem ale mnohí vôbec nechápu ako sa mohlo niečo také stať !
Kto je za to zodpovedný?
Bol zámer aby boli zvýhodnení tí,ktorí odvody od 90 neplatili ?A tí,ktorí získali nadpriemerný Pomb len z rokov 94-03?
To je tá sociálna spravodlivosť v demokratickej krajine Slovensko?
Vďaka,že na to upozorňujete.Mali by to kompetentní určite riešiť.Nikdy by som si nepomyslela ,že je niečo také možné.Je to hnuuuuus.Pracovala som aj s mladými dievčatami ako externá učiteľka odborných predmetov, aj ako vedúca strediska,vrchná majsterka OV .Vždy som sa snažila s nimi hovoriť krátko aj o ich problémoch .Boli to skvelé dievčatá ,nikdy s nimi neboli žiadne väčšie problémy .Ale slovo etika,morálka už asi niektorým nič nehovorí
Hlavne tí,ktorí v živote nič neurobili,nevytvorili ,len dokážu zaujímať neobjektívne a nespravodlivé rozhodnutia ,pre zúžený a ohraničený uhol pohľadu!
Sedieť v kancelárii a dopĺňať si v pracovnej dobe vzdelanie by ,na našich školách externe dokázal každý,keby chcel a mal možnosť .
Veď preto asi musia mať tí,ktorí o tom rozhodujú toľko asistentov a poradcov ,lebo sami častokrát nielenže nevedia,ale aj nepoznajú to ,čo by mali vedieť ,keby mali prax a životné skúsenosti,také sú faktá .
Neumožniť výpočet Pomb z všetkým od roku 2004 ,minimálne z 20 rokov ,tak ako to už novela platná od júla 2005 všetkým umožnila ,je preukázateľne diskriminačné .
Tí,ktorí o tom rozhodovali zabudli ,alebo z nedostatku informácii a skúsenosti ,že začínajúci malí živnostníci ,ktorí sa začali realizovať bez evidencie a podpory z ÚP museli ,to čo zarobili investovať do rozvoja svojho pracovného miesta.
A odvody platili ,tak ako im to umožňoval zákon .
K 1 osobovým sro,umelcom a tým ,ktorí boli v evidencii ÚP bol zákon “veľkorysý a zhovievavý “tí neplatili žiadne odvody!
To mnohí nevedia a “ a vybíjajú si energiu na malých živnostníkoch”.
V rozpore s dobrými mravmi respektíve nemorálne a diskriminačné je ,ak zákon 461/2003, ktorý mal byť objektívny a spravodlivý ,od 2004upravili tak,aby zvyhodnil tých ,ktorí sa dostali k nadpriemernej mzde len od roku 94-03!
A totálne znevýhodnil a poškodil tých ,ktorí mali odvahu sa živiť ako szčo od roku 90 a sami si vytvorili pracovné miesta bez evidencie a podpory z úradu práce.
Vytvorenie pracovného miesta si vyžadovalo nemalé investície do nákupu výrobných ,režijných prostriedkov atď.
A každý živnostník neplatca dph ,nakupoval teda s daňou , odvádzanou do rozpočtu ,pri akejkoľvek investícii.
++++++++++++++tí,ktorí o tom rozhodujú si navzájom nadržiavajú a zmysel pre spravodlivosť na Slovensku už dávno prestal existovať .
+++++++++++++++
Možno niektoré privilegované profesie?Tiež samozrejme vyššie postavené pozície ?Tiež nie všade .
Alebo konexie?
Tie boli potrebné aj vtedy.
Záležalo tiez od miesta pôsobenia .Zasadne nemám záujem na šírení bludov ale pravdy.
Ale museli sme platiť úroky z pôžičiek ,tí ktorí sme si museli kúpiť družstevné byty.A v platení mesačného zálohového predpisu sme mali zahrnutú aj anuitu .
Nárok na štátnej byty mali väčšinou zamestnanci z rozpočtovej sféry a sociálne odkázaní .Také sú faktá ,ktoré mnohí nepoznajú ,alebo sa zamlčujú?
Presne tak,a od roku 2017 počet úradníkov neúmerne rastie.Už dávno by sa ich počet mal znížiť .Viacerí diskutéri na to opodstatnene upozorňujú.
A za poslancov by mali byť volení odborne vzdelaní občania so skúsenosťami a praxou.Je to priam katastrofa čo sa na Slovensku deje.
Strašné keď zákony od roku 90 sú benevolentne k tým ,ktorí žiadne odvody neplatia,naberú pôžičky od bánk ,prevedú majetok na iné osoby a urobia fiktívny bankrot .To sa považuje za úspech podnikania.
Viem,preto som zatiaľ radšej nesudila,hoci som kvôli tomu abslovovovala aj UTV právo .
Prednášajúca pani sudkyňa bola prekvapená ,že takéto problémy nerieši ombudsmanka. Skúsila som,ale vraj niektorým to vraj vyhovovalo.Akoby aj nie ,ale zákon má byť spravodlivý ,či nie ?
Mala som sa zaevidovať na ÚP ,robiť načierno a mohla som mať minimálne priemerný alebo aj nadpriemerný dôchodok.
Pracovala som aj ako vedúca konfekčnej prevádzky 400 zamestnancov s výrobou tovaru 7-8 milionov Kčs mesačne .
Nie pre kariéru ale preto,že mi to ponúkli lebo vedeli ,že to zvládnem a musím splácať pôžičku na družstevný byt.Viem velmi dobre čo je to rozhodovanie a zodpovednosť.
…..1kcs cca x10 = 30 sk = 1 euro,našla som výstižnú analýzu hodnoty Kčs niekde na českom webe už dávno.
Mám to v tablete z roku 2013 ,nemôžem to teraz nájsť aby SIM to priložila .
Mnohí mladi si myslia,že len oni všetko vedia najlepšie .
Pritom my sme pracovali viac, aj externe aby sme mohli splácať pôžičku na družstevný byt lebo štátny dostali väčšinou zamestnanci rozpočtovej sféry a sociálne odkázaní .
Pôsobila som aj ako externá učiteľka odborných predmetov na Sou aj na večernej škole pre pracujúcich ,ktorí potrebovali získať maturitu.
++++++++++++++ je to nonsens ako mnohí čo problematiku neovládajú “mudrujú “a doslova dehonestujú malých živnostníkov .
Nikto z nich si nepoukazuje na fakt,že zákon preukázateľne zvyhodnil tých ktorí od roku 90-03 neodviedli nič,boli v evidencii ÚP ,nepokazili si Pomb do roku 90 a len vdaka tomu majú mnohí priemerné aj nadpriemerné dôchodky .
Také sú faktá ,ktoré mnohí nepoznajú ale mudrujú .
Tiež to ,že priemerné zárobky boli v bývalej CSSR a ČSFR 3000- 4500 Kčs !
Ale Kčs mala vtedy reálnu hodnotu skoro cca x1 = približne 1 euro v priemere toľko sa dalo za ňu kúpiť .
Nie všetko vtedy bolo ok,ale to čo sa deje po prevrate od roku 90,vyhovuje viac špekulantom ,fiktívnym bankrotárom ako poctivým ľudom.
My od roku 90 začínajúci živnostníci /remeselníci a pod/ sme nemali v zaujme neúmerne zbohatnúť ,chceli sme žiť a dúfali sme ,že sa nám podarí udržať predprevratovú životnú úroveň.
Odporúčame