+++++++++++
……fakt,že v roku 2024 ADH je 17,7678:6=2.96x vyšší koeficient ako v roku 2004!
A teda aj hlavne preto sú novopriznané dôchodky podstatne vyššie!
Pretože :
tzv zásluhovosť,výrazne ovplyvňuje fakt ,že v roku 2024 ADH je 27,7678:6 =2,96 vyšší koeficient ADH ako v roku 2004!
Pomb 1 za 40 rokov x17,768 =710,78 eur
V roku 2023:
cca 2,6x vyššia !
A teda dôchodok ovplyvňujú nielen odvody zamestnanca!
V roku 2023:
Pomb 1x40 rokov x 16,6 ADH = 664 eur
V roku 2004:
Pomb 1x40 x 6= 240 eur
Každý kto vie rátať tomu rozumie.
Bohužiaľ oslovení kompetní pravdepodobne nie
Niektorí sa v debate vyjadrujú k zásluhovosťi pri výpočte dôchodku .
Musím sa opakovať ,že stále sa zabúda na fakt,že nielen odvody ale hlavne aj ADH má výrazný podiel na výpočte dôchodku !
Považujete za zásluhovosť ,že od roku 2004 boli zvýhodnení tí,ktorí od toku 90 neodviedli nič ,boli v evidencii ÚP a aj robili tak len načierno?
Alebo tí,ktorí sa dostali k nadpriemerným zárobkom len od roku 93?
Zaujatosť voči szčo ,nerozlišovanie faktu ,že najviac boli aj sú zvýhodnení tí,ktorí od roku 90-03 boli v evidencii ÚP poberali z toho plynúce benefity a robili ale načierno alebo v zahraničí dlhodobo podporuje diskrimináciu už dotknutych občanov ,ktorí boli ochotní v rokoch 90-03 pracovať a uživiť sa sami bez podpory a evidencie z ÚP.
A samozrejme tí,ktorí sa dostali k nadpriemerným zárobkom len od roku 94-03!
Takže zásluhovosťˇ ,vzhľadom na nespravodlivé a neobjektívne nastavenie metodiky výpočtu Pomb od januára 2004-jun 2005 to nie je!
Vo svojich príspevkoch sa to snažím názorne vysvetliť tým ,ktorí to doteraz nepochopili !
A hlavne aj vďaka rastúcej ADH.
V roku 2004 bola 183,58sk cca 6 eur!
Teraz je 16,4764eur
A každý kto vie rátať to predpokladám,že vie!
A samozrejme takto vypočítané nové dôchodky ,aj vzhľadom na nastavené percentuálne valorizovanie sú podstatne vyššie !
Oslovení kompetentní neurobili nič
Na odstránenie tejto diskriminácie dotknutych občanov .
Pritom pri ďalších novelách sa vždy dorovnávali aj dôchodky už predtým poškodených občanov !
Všetky novopriznané dôchodky od júla 2005 sú neporovnateľne vyššie už vďaka objektivnejšiemu výpočtu Pomb aj z rokov 84-93!
Novela zákona platná od júla 2005 už všetkým umožnila výpočet Pomb aj z rokov 84-93!
Ale nám poškodeným a znevýhodneným doteraz neboli dôchodky dorovnané aj za roky 84-93!
My všetci poškodení ,znevýhodnení a obmedzujúcou metodikou výpočtu Pomb len z rokov 94 -03 sa cítime oprávnene poškodení a znevýhodnení a preukázateľne dlhodobo stále diskriminovaní !
Nepokazili si Pomb do roku 90 ,keď väčšina dosahovala Omb a tým aj Pomb 1-1,5,minimálne 0,8!
A majú dôchodky aj vďaka tomu o 100-150 eur vyššie ako tí ,ktorí boli ochotní sa uživiť sami ako szčo bez evidencie a benefitov z ÚP a nezaťažovali rozpočet .
Tiež viacerí sme dobrovoľne mesačne prispievali aj do fondu nezamestnostni.
Sociálne nespravodlivé nastavenie metodiky výpočtu Pomb /z461/od januára 2004-jún 2005 je nielen neetické ,
nakoľko zvýhodňuje defacto tých ,ktorí od roku 90-03 boli evidencii poberali z toho plynúce benefity a robili samozrejme len načierno alebo v zahraničí .
Roky v evidencii sa im vtedy započítavali do dôchodku /ale nie do priemeru ako nulové /!
Kiezby právo na spravodlivosť začala platiť konečne všade a pre všetkých !
Novela z 461 platná od júla 2005 už všetkým umožnila výpočet Pomb aj z rokov 84-93!
Ale nám už poškodeným a tým aj celé roky znevýhodneným a :
Defacto diskriminovanym občanom od roku 2004 ,
neboli doteraz dôchodky za odvody z rokov 84-93 dopočitané a dorovnané !
Vtedy profitovali najmä privatizéri ,aj niektoré 1-osobové sro/väčšinou neplatili žiadne odvody/lebo nastavenie zákona bolo voči nim veľmi benevolentné .
Je tragédiou keď zákony u nás sú zhovievavé k tým ,ktorí odvody neplatia,robia načierno.
Mohli sme robiť načierno ako ostatní evidovaní a ušetrili by sme si výdavky spojené s vytvorením pracovného miesta a platením odvodov ,stres v tom hektickom obdobi 90-tých rokov.
V tomto bezcitnom nespravodlivom svete sa mnohým žije veľmi ťažko .
Keby sme sa zaevidovali na ÚP roky by sa nám započítali a získali by sme výpočet z Pomb 84-93!
Teda by sme na tom boli neporovnateľne lepšie!
Musím sa opakovať ,nakoľko niektorí tomu nerozumejú .
Nastavenie metodiky výpočtu Pomb v toku 2004-jún 2005 /len z posledných 10 rokov/bolo totálne nespravodlivé a znevyhodnujuce voči tým ,ktorí boli ochotní sa živiť ako malí živnostníci /samozamestnanci /szčo bez evidencie aj benefitov z ÚP a neboli plátci DPH teda všetko potrebné pre svoju činnosť nakupovali s daňou ,čím defacto podporovali ekonomiku štátu.
Porušené právo na objektívny a spravodlivý výpočet Pomb sme mali najmä :
malí živnostníci samozamestnanci /remeselníci /neplatci DPH sme všetko nakupovali s daňou na Slovensku a tak sme defacto pomáhali ekonomike štátu v tých defacto hektickych 90 rokoch !
Odporúčame