++++++++++++++tí,ktorí o tom rozhodujú si navzájom nadržiavajú a zmysel pre spravodlivosť na Slovensku už dávno prestal existovať .
++++++++++++++tí,ktorí o tom rozhodujú si navzájom nadržiavajú a zmysel pre spravodlivosť na Slovensku už dávno prestal existovať .
+++++++++++++++
Možno niektoré privilegované profesie?Tiež samozrejme vyššie postavené pozície ?Tiež nie všade .
Alebo konexie?
Tie boli potrebné aj vtedy.
Záležalo tiez od miesta pôsobenia .Zasadne nemám záujem na šírení bludov ale pravdy.
Ale museli sme platiť úroky z pôžičiek ,tí ktorí sme si museli kúpiť družstevné byty.A v platení mesačného zálohového predpisu sme mali zahrnutú aj anuitu .
Nárok na štátnej byty mali väčšinou zamestnanci z rozpočtovej sféry a sociálne odkázaní .Také sú faktá ,ktoré mnohí nepoznajú ,alebo sa zamlčujú?
Presne tak,a od roku 2017 počet úradníkov neúmerne rastie.Už dávno by sa ich počet mal znížiť .Viacerí diskutéri na to opodstatnene upozorňujú.
A za poslancov by mali byť volení odborne vzdelaní občania so skúsenosťami a praxou.Je to priam katastrofa čo sa na Slovensku deje.
Strašné keď zákony od roku 90 sú benevolentne k tým ,ktorí žiadne odvody neplatia,naberú pôžičky od bánk ,prevedú majetok na iné osoby a urobia fiktívny bankrot .To sa považuje za úspech podnikania.
Viem,preto som zatiaľ radšej nesudila,hoci som kvôli tomu abslovovovala aj UTV právo .
Prednášajúca pani sudkyňa bola prekvapená ,že takéto problémy nerieši ombudsmanka. Skúsila som,ale vraj niektorým to vraj vyhovovalo.Akoby aj nie ,ale zákon má byť spravodlivý ,či nie ?
Mala som sa zaevidovať na ÚP ,robiť načierno a mohla som mať minimálne priemerný alebo aj nadpriemerný dôchodok.
Pracovala som aj ako vedúca konfekčnej prevádzky 400 zamestnancov s výrobou tovaru 7-8 milionov Kčs mesačne .
Nie pre kariéru ale preto,že mi to ponúkli lebo vedeli ,že to zvládnem a musím splácať pôžičku na družstevný byt.Viem velmi dobre čo je to rozhodovanie a zodpovednosť.
…..1kcs cca x10 = 30 sk = 1 euro,našla som výstižnú analýzu hodnoty Kčs niekde na českom webe už dávno.
Mám to v tablete z roku 2013 ,nemôžem to teraz nájsť aby SIM to priložila .
Mnohí mladi si myslia,že len oni všetko vedia najlepšie .
Pritom my sme pracovali viac, aj externe aby sme mohli splácať pôžičku na družstevný byt lebo štátny dostali väčšinou zamestnanci rozpočtovej sféry a sociálne odkázaní .
Pôsobila som aj ako externá učiteľka odborných predmetov na Sou aj na večernej škole pre pracujúcich ,ktorí potrebovali získať maturitu.
++++++++++++++ je to nonsens ako mnohí čo problematiku neovládajú “mudrujú “a doslova dehonestujú malých živnostníkov .
Nikto z nich si nepoukazuje na fakt,že zákon preukázateľne zvyhodnil tých ktorí od roku 90-03 neodviedli nič,boli v evidencii ÚP ,nepokazili si Pomb do roku 90 a len vdaka tomu majú mnohí priemerné aj nadpriemerné dôchodky .
Také sú faktá ,ktoré mnohí nepoznajú ale mudrujú .
Tiež to ,že priemerné zárobky boli v bývalej CSSR a ČSFR 3000- 4500 Kčs !
Ale Kčs mala vtedy reálnu hodnotu skoro cca x1 = približne 1 euro v priemere toľko sa dalo za ňu kúpiť .
Nie všetko vtedy bolo ok,ale to čo sa deje po prevrate od roku 90,vyhovuje viac špekulantom ,fiktívnym bankrotárom ako poctivým ľudom.
My od roku 90 začínajúci živnostníci /remeselníci a pod/ sme nemali v zaujme neúmerne zbohatnúť ,chceli sme žiť a dúfali sme ,že sa nám podarí udržať predprevratovú životnú úroveň.
Ešte raz ďakujem za vysvetlenie tým ,ktorí vôbec neovládajú chronológiu výpočtu Pomb v roku 2004 až jún 2005!
Ja pôvodným povolaním návrhárka -konštruktérka som musela v plnom rozsahu niesť zodpovednosť za výsledky svojej činnosti .
Preto som si platila aj poistenie pre prípad vzniknutej škody mnou sposobenej. Našťastie sa tak nestalo.
A tu tvorcovia zákona ,ktorého vypracovanie stálo viac ako 4mld sk , znevyhodnia a poškodia tých ktorí boli od roku 90 pracovať aj za pre nich nevyhodnejsich podmienok a odvody platili tak ako im to umožňoval zákon .Absolvovala som viacero školení a nakúpila množstvo literatúry k tomu potrebnej.
Kedy budú niesť konečne zodpovednosť tí,ktorí sa na nespravodlivých rozhodnutiach aj tvorbe zákonov podieľajú .
Keby som to nezažila ,nikdy by som neverila že je niečo také legislatívne možné ?!?
Ďakujem za Váš názor ,ktorý potvrdzuje fakt,že my ktorí sme boli ochotní živiť sa ako mali szčo od roku 90 sme boli preukázateľne znevýhodnení a teda aj diskriminovaní, a sme stále od roku 2004.
V porovnaní s tými ktorí boli od roku 90 v evidencii ÚP,poberali z toho plynúce benefity a robili načierno ,mnohí aj v zahraničí .
Roky v evidencii do 2003 im boli započítané do dôchodku ,síce s nulovým príjmom ale o ti vyhodnejsie pre nich .
Nepokazili si Pomb do roku 90,keď väčšina dosahovala príjem 1-1,5 Pomb,minimálne 0,8.
Viem,že sa opakujem ale mnohí vôbec nechápu ako sa mohlo niečo také stať !
Kto je za to zodpovedný?
Bol zámer aby boli zvýhodnení tí,ktorí odvody od 90 neplatili ?A tí,ktorí získali nadpriemerný Pomb len z rokov 94-03?
To je tá sociálna spravodlivosť v demokratickej krajine Slovensko?
Ďakujem za odpoveď ,viem že Vy viete najlepšie ako to bolo.
Len neviem sa vyrovnať s nespravodlivosťou a názorom niektorých diskutérov .
A najmä keď niektorí si myslia ,že je to len ich zasluhovostou.
Mali šťastie na spravodlivejšie nastavenie zákona a tiež vyššiu ADH.
Áno bola to chyba,že som sa neprihlásila do evidencie ÚP a nerobila načierno. Mohla som mať dôchodok určite priemerný ak nie nadpriemerný .Božie mlyny melu pomaly ,ale isto.
Ja poukazujem na fakt,že nastavenie výpočtu Pomb by malo byť objektívne a spravodlivé .
A tiež sk sa novelou opraví ,tak by sa mal opraviť aj výpočet Pomb poškodeným a znevýhodneným pred opravou/viď novela 2005 platná od júla2005/.
Tiež viem,že ADH rastie vzhľadom na rast priemernej mzdy aj preto že úradnícky aparát rastie napriek elektronizácii ,ktorá by logicky mala počet úradníkov znížiť .
Ale zákon by nemal nikoho poškodiť ,NEMINEM LAEDERE .
A rozhodne nie dehonestovať tych,ktori sme nikdy nevyužívali sociálny systém štátu ,ale snažili sme sa aj po prevrate uživiť sami v tom hektickom období.
Keby sme sa zaevidovali do ÚP ,poberali z toho plynúce benefity a robili načierno do roku 2004
Získali by sme taký istý počet započitanych rokov, ale nepokazili by sme si Pomb do roku 90,kedy sme mali ako bývali technici,konštruktéri ,elektrikári ,robotníci ,či iní zamestnanci v náročných profesiách na úrovni 1-1,5 Pomb a dôchodky by sme mali od o cca 100-150 eur vyššie .
Tiež upozorňujem v predchádzajúcich príspevkoch ako ADH v roku 2004 bola 183sk cca 6 eur,teraz je asi 14 a viac eur ,čo teda podstatne viac zvýhodní novopriznané dôchodky .
Teda nie je to len tzv zásluhovosťou.
Ospravedlňujem sa za preklepy: nie drakov ale …..vypracovanie zákona stalo viac ako 4 mld sk
…ako môže zákon doživotne poškodiť až diskriminovať ….zákon ,ktorý mal byť maximálne spravodlivý …..
Vypracovanie drakov viac ako 4 mld sk
Vo svojich príspevkoch sa snažím poukázať na fakt ako môže zákon ,ktorý mal byť maximálne spravodlivý a objektívny /výpočet Pomb mal byť z celoživotnej kariéry / ale nestalo sa.
Aby boli zvýhodnení tí,ktorí sa dostali k nadpriemerným zárobkom len od roku 94-03,alebo tí ktorí od roku 90 neplatili žiadne odvody boli v evidencii ÚP ,poberali z toho plynúce benefity a ak pracovali tak len načierno !
To nikomu nevadilo ,nepokazili si Pomb do toku 90,keď väčšina dosahovala Pomb 1-1,5,minimalne 0,8.
A roky v evidencii do r2003 sa im započítali dôchodku .
Odporúčame