Zo strany Mesiaca však momentálne niečo podobné nehrozí , nakoľko sa tento zemský sútník práveže od Zeme vzdiaľuje , kde som čítal, že asi 1-2 cm za rok ... Aj to je lepšie ako nič :))
Zo strany Mesiaca však momentálne niečo podobné nehrozí , nakoľko sa tento zemský sútník práveže od Zeme vzdiaľuje , kde som čítal, že asi 1-2 cm za rok ... Aj to je lepšie ako nič :))
Nečudujem sa vôbec , že elektromobilita má veľa odporcov , hlavne pre nedôveru ku životnosti batérií , riedku sieť nabíjacích staníc , myslím na Slovensku , no a tiež je veľký otáznik dobuducna čo sa bude diať s cenou elektrickej energie , ktorá bude len a len stúpať . Rovnako propagácii elektromobility neprospieva spôsob , ako EÚ od uradníckeho stola diktuje podmienky ktorými zasahuje do slobodného rozhodovania každého jedného z nás , a to sa týka aj rozhodovania o mobilnej buducnosti .
Elektromobil by sa mal presadiť nie propagáciou kvázizeleno vykreslenej futurologie , ale hlavne cenou a ekonomickou prevádzkou aby bol podstatne dostupnejší a ekonomickejší ako automobily s klasickými spalovacími motormi .
ešte poznámky - ani samotná výroba elektromobilu sa nedeje bez zvyšovania uhlíkovej stopy ...
Cena auta /napríklad naftového s objemom 2,0/ je po troch rokoch na približne polovici ceny nového ...
samozrejme , závisí podstatne od počtu najazdených km . Takže - nové sa prakticky neoplatí kúpiť ,ale počkať na solídne jazdené auto ... Pokial má byť elektromobil akože rentabilný , tak predaj po 3 rokoch nemá logiku a rovnako je diskutabilné, akú cenu môže mať napríklad po uplynutí 2/3 až 3/4 času životnosti batérie ...
elektromobilita taktiež nekompromisne prispieva a ovplyvňuje rast ceny elektrickej energie , pretože sa podieľa na zvyšovaní jej spotreby ... Otázka je , ako je deformovaná cena elektrickej energie napríklad tu na Slovensku a ako táto deformácia ovplyvňuje "ekologické" myslenie obyvateľov ...
No pokial sa ti podarí nabiť elektromobil z energie na vlastnej streche , tak klobúk dole a nechaj si to patentovať ...
Elektromobilita je synonymum pokrytectva pre falošnú ekológiu . Elektromobil je ekologický, ale iba tam, kde sa energia jeho batérie spotrebováva . Na mieste , kde sa tvorí , teda pred svojím vstupom do rozvodnej siete , ani zďaleka tak ekologický nie je , pretože cena povolenky na CO2 dramaticky stúpa bez toho, aby sa rozlišoval spôsob , akým sa vyrobená energia spotrebuje ...
Už len cena elektromobilu naznačuje , že jeho mobilita vôbec nie je lacná . Pokial sa nezmení spôsob ukladania energie do batérií , tak tieto budú stále drahšie a drahšie . a nech mi nikto nehovorí niečo o tom, aká ekologická a drahá bude recyklácia batérií ....
Už v čase , keď sa preberal nemecký DRG systém , bolo povedané , že na pomery nemeckého financovania tohto systému DRG nemáme šancu ... To isté bolo s bodníkom exministra V.Soboňu, keď preložili nemecký bodovací systém . Zabudli ale preložiť , kolko stojí bod v Nemecku ..
V slovenskom bodovacom systéme bolo posúdenie krivky EKG za 3O vtedyjších halierov ...
Tieto habaďury a pokusy na slovenkých pacientoch a lekároch dospeli do stavu totálneho kolapsu zdravotníctva , najmä ambulantnej sféry a opätovného vzdialenia sa kvality pre pacienta ...
- Musíme začať sledovať kvalitu výkonov, no rátame tak, že od roku 2024 si pacient bude môcť pri plánovanom výkone vybrať, ktorá nemocnica je na daný zákrok najlepšia...
Takéto tvrdenie je možné vyslovene od zeleného stola . Pripomína to komediálny polský film, kde dva operačné tímy súťažili, ktorý vyberie slepé črevo rýchlejšie . Druhý tým namietal, že mali príliš hrubého pacienta ...
Napríklad Ortopedické oddelenie v Ružomberku vykoná a vyše 3000 operačných výkonov za rok . Je to málo alebo až toľko veľa , že sa môže prejaviť neuprosná štatistika počtu nevydarených výkonov ???
A ako je táto reforma prispôsobená chorobnosti na Slovensku, kde je najviac ochorení kardiovaskulárnych a onkologických ??? To chcete znižovať počet akútnych lôžok, ktoré sú prevažne obsadené pacientami s kardiovaskulárnymi chorobami ??? Kde je na Slovensku telemetrické sledovanie ??? Kde sú intermediárne jednotky ???
Z rozhovodu mám pocit evidentnej nekompetentnosti ...
Pprvé čo sme o tejto "optimalizácii" počuli, je likvidácia nemocníc ... Nič o tom, že by pribudli alebo sa rozšírili kapacity exponovaných oddelení . Počujeme doslova ďalšie žvásty v štýle dejavu reformy exministra Zajaca , že
máme veľa akútnych lôžok s dlhou dobopu hospitalizácie . Prečo je to tak ? Pre absenciu výkonných diagnostík v každej spádovej nemocnici . A nárok pacienta je v tom, že ak chceš akutne vyšetrenie /MR či CT či iné/ zaplať poskytovatelovi 300 E , ak nechceš , tak čakaj aj tri mesiace ... Penta na nič iné nečaká .Hlavne že si ZP naďalej živia neproduktívny UDZS ...
Čo JE definícia nároku pacienta ?
Existujú určité štandardné diagnostické a teraputické postupy predsa !!!
Otazka je , ako sa virus do toho labáku dostal , odkial sa tam vzal ...
Želanie otcom myšlienky .....
Mal som 11 rokov ked prišli okupanti . Proces nazývaný ako normalizácia nemal nič spoločené s normálnosťou .
Začala sa perzekúcia ľudí , ktorí okupáciu odmietli . Veľa ľudí emigrovalo . Uľavilo sa bohužiaľ len im, pretože u ich príbuzných nastala perzekúcia zo strany ŠTB . Deti mali stopky študovať na vysokých školách , rodičia mali karierne stopky alebo boli preradení na horšie platené pozície . Okupačné vojská nás doslova a do písmena vyžierali , Všetkým nám v Československu táto okupácia otvorila oči ako je komunistická ideologia prezentovaná Ruskom vzdialená od ideálov ľudskosti ...
Ceny elektriny nikdy nebudú nižšie , pretože výroba elektrickej energie je stále drahšia a drahšia , v iných medíách sú podrobnosti o tom, ako napríklad v Nemecku dražejú emisné povolenky . Pritom napríklad Nemecko ktoré plánuje ešte odstaviť aj atomové elektrárne sa rúti do velkých energetických problémov práve pre dražejuce emisné limity .
Nikde nie je napísaná skutočná pravda o tom, aké nákladné je dobíjanie elektromobilov . Je preto na počudovanie prečo sa propaguje tvrdošíjne automobil čiste elektrický , a automobily s duálnou možnosťou sú akosi zaznávané .
Osobne by som si elektrický automobil nekupil pretože u nás je 6 mesiacov zima a auto treba permanentne vykurovať . Navyše vyhrievanie sedačiek ,rozmrazovanie skiel ... Elektromobil je riešením keď tak pre nejakú zdieľanú dopravu v mestách . Ale na také dlhé trate ako do Chorvátska by som sa neodvážil ...
OĽA / pretože už tam nezávislé osobnosti nie sú.../ veľmi "úspešne" pokračuje v sebadeštrukčnom procese .
Europskej elektroschizofrenii niektoré automobilky podlahli najmä v Europe . Toyota podlahla tlaku a maximálny objem v súčasnosti jediného dostupného dieselového motora je 1,5 litra ... Tento motor nemá tradíciu ako mali dízl e 2 D.4D alebo D 2,2 . Je pravda , že tieto motory nie su ani zďaleka tak usporné, ako napríklad motory kubatury 2,0 TDI od koncernu VW ... Je slabosťou automobilky , že podlieha politickým tlakom a robí chybné rozhodnutia , pre ktoré stráca klientelu ... Klasickým príkladom je ako Toyota prestala vyrábať model Verso ,ktorý bol populárny ako MPV rodinné vozidlo . Ľudia , ktorí boli zvyknutý na vačší priestor v automobile tak uprednostňujú automobilky ,ktoré v tomto segmente ponúkajú alternatívy ...
ospr.preklepy / v Španielsku/ ...
Sám autoportál dokazuje, že ceny vozidiel sú dosť odlišné napríklad už len v rámci západnej Európy. Prakticky najlacnejšie jazdené automobily sú k Španielsku , kde sa podobné automobily jednej značky s tým istým rokom výroby a podobnou motorizáciou a najazdenýmiá km napríklad oproti Nemecku práveže lacnejšie niekedy o tých 3000 E. Problémom pre našinca je ale dovoz , ktorým sa može cena takmer vyrovnať autu z bližšej krajiny . Pokial si chccete zaobstarať auto napríklad z Nemecka , tak ku nákladom oproti cene uvádzanej u predajcu si prirátajte minimálne 1500 E za cenu dovozui + ďalšie poplatky pri registrovaní vozidla .
Suhlasím s tým, že ľudia zháňajú "posledné" dobré výkonné dieselové motory s nizkou spotrebou ,napríklad dvojlitre . Ponuka rozmanitých trojvalcových downsizingových motorov sama zdegenerovala automobilový trh .
Elektromobilita je slepá ulička bez možnosti otáčania . Príkladom je už len samotný slogan , sľubujuci niekolˇko rokov pohody ..Ale ČO potom ...
Autá predsa nemôžu za stupíditu tých , ktorý ich navrhujú a konštruujú ...
Odporúčame