Tak ten zoznam veru nie je ziadna slava. Metro nema ani Vatikan, ani Kinshasa, ani Port Moresby... Je ale nieco co ma iba bratislava a ziadne ine mesto sveta, a to je kvalitny urbanizmus. Aj ked, nikto nevie co to vlastne je ten urbanizmus...
Tak ten zoznam veru nie je ziadna slava. Metro nema ani Vatikan, ani Kinshasa, ani Port Moresby... Je ale nieco co ma iba bratislava a ziadne ine mesto sveta, a to je kvalitny urbanizmus. Aj ked, nikto nevie co to vlastne je ten urbanizmus...
tak 10 ci 15 eur ? Som relativne casty navstevnik Tatier (ako turista, nie v zupane s civavou) a poznam tie parkoviska. Za poslednych x rokov ceny za celodenny (t.j 4 hodiny) stupali z 5, na 10, na 15 eur bez naznaku zlepsenia. Parkoviska su nechranene, lupacky su uplne bezne. Az na par vynimiek, nikde ziadne wc/voda a ak hej, otvorene tak od 8-9 hod (napr take strbske centralne parkovisko). Turisti zacinaju vysokohorske tury realne medzi 5-7 hod, takze take wc si rano neuziju. Kyvadlovku tiez nie, lebo ta chodi z Lomnice najskor 7:40, ak sa nemylim. Proste cele zle. Sukromnici sa v tatrach dostali ku pozemkom, na ktorych prevadzkuju parkoviska a zaujimaju sa iba o svoj biznis. Potom tomu chyba akakolvek ucelenost, logika a sluzby pre navstevnikov. Pridte cez pekny vikend na Strbske alebo do Smokovca, vsetko plne, opytate sa uja v zltej veste s cigou, kde zaparkovat a pokrci ramenami. To by sa na polskej strane veru nestalo. Kapacita lomnice daleko nestaci obsluzit aj matliare/ b vodu
o lepsom vyhlade sa moc hovorit neda, manevrovanie na malom priestorey bez pomocnych kamier bolo ovela tazsie. Treba si to skusit, aky daleko od auta je najblzsi bod na ceste pred autom, ktory vidite z pozicie vodica v SUV a inom aute. Rozdiel je kludne par metrov, kvoli vysokej kapote. O vyhlade po bokoch a vzad sa da polemizovat, ale trend je jasny a okna sa moc nezvacsuju, skor opacne. SUV rovnako neriesa casty problem rodin, mat 3 detske sedacky vedla seba, alebo aspon 2 sedacky a jedneho cestujuceho pri nich. Mozno velke SUV typu touareg to zvladnu, ale crossovery a male suv nemaju nadej. Tu jednoznacne vyhravaju MPV, v podstate uz mrtva trieda. Litraz kufra je tiez nieco, co na papieri nevyzer zle, ale tych suv, ktore maju kufor dlhy aspon 1 a viac metra nie je vela. Litre naskladane na seba su castokrat nepouzitelne v praxi. Mal som hatchback, sedan, kombi, s tym som spoko. Az by som musel menit tak iba do velkeho suv alebo velkeho mpv.
Nikdy netreba podcenovat schopnosti timoveho lekara... :)
Predpisy samozrejme treba dodrziavat. Prispevok vyssie ale hovori o tom, ze nase nervy su castokrat skusane uplne zbytocne a raz za cas proste niekomu prasknu. Ak sa rozkope most, na ktoreho koniec vidiet, na oboch stranach sa osadia semofory s minutovym intervalom a tento usek je napr na frekventovanej casti slovenska, je velky predpoklad, ze v piatok budu vacsie kolony jednym smerom, v nedelu druhym smerom. A tak sa stava, ze 5 km kolona caka na cervenej, zatial co na druhej strane nestoji ziadne auto. Co s takym semaforom ? alebo inzinierom/dopravakom, ktory ho tam osadil ? Na dialnici sa castokrat robi prerabka, po roku sa (s bozou pomocou) ukonci, ale dopravne znacenie, max rychlost 60/80 tam ostane svietit este aj mesiac po tom. Ak tadial ide clovek prvykrat, rychlost znizi, ak tadial chodite kazdy den, stanete sa voci takymto nezmyslom imunny, bohuzial pre vsetkych. V mojich ociach je to urcita forma sikany vodicov. Tak ako vo vsetkom, nezmyselne obmedzenia formuju anarchiu.
ale to co vravi pali, ma predsa logiku. Vsade sa ohaname ekologiou a kadejakymi regulaciami a potom si kupime 2,5 tonoveho mastodonta, ktory by za normalnych okolnosti zral daleko cez 15 litrov, ale praskneme do neho baterku navyse a tak zerie iba 10 litrov. Kupa ale aj prevadzka stoji nehorazne peniaze. Rovnaku sluzbu by nam spravilo aj mensie auticko, ktore samo o sebe bez baterky by malo polovicnu spotrebu, s baterkou este mensiu, pri vyrobe by sa spotrebovalo menej vsetkeho a mohlo by si ho dovolit kupit a prevadzkovat viac ludi. Cim viac ludi by malo taketo nove auticko, tym menej by bolo emisii oproti sucasnemu stavu. Nazvyme to "ludova modernizacia".
proste sme tam mali slaby vyber, treba to napisat tak, ako to je. Tymto im treba zaroven podakovat, ze boli ochotni prist a reprezentovat. Na druhej strane, ci uz timovo, alebo inidvidualne sme boli na slabsej urovni, ako sme zvyknuti a to sa muselo prejavit. Nasa prva patka by sa do tohtorocneho vyberu CR asi ani nedostala. Mladenci si to sice odbojovali, ale ako sa ukazalo, to nestaci. Skusenosti, sikovnost ani hokejove iq sa neda bojovnostou nahradit. MS ukazali, ze hokej sa hra ovela rychlejsie, presilovky a kombinacie a zakoncenia na jeden dotyk, presnost a kvalita prihravok a ich spracovanie, schopnost prekvapit a zakombinovat. Vo vsetkych hernych cinnostiach sme zaostavali, chvilkami to sice posobilo solidne, ale len do okamihu, kedy lepsi/seberovni super zatlacil a vsetko sa rozpadlo. Z coho ma vsak oci boleli uplne najviac, bola zalostna strelba, ked vidim ze hrac predomnou je v blokovacom postaveni aj s hokejkou, a ja aj napriek tomu sa ho snazim prepalit... nevidane.
Taktika bola zla. Trebalo im rychlo strelit zo 5-6 golov a potom zabetonovat.
je len otazkou casu, kedy eu uplne zatrhne takyto import, uz teraz kladie rozne polienka pod nohy a homologizovat sa uz nebude dat nic ani u nas ani v polsku/cesku. Tiez som mal par krat taketo chutky, ale neistota a nedovera v nasich, eu uradnikoch ma odradila
Co je cielom ? Natiska sa odpoved, ze azda omladit vozovy park europy. Ale ako to uz byva, nic nie je ciernobiele a asi ani odpoved na tuto otazku nie je taka jednoducha a priamociara a na pozadi sa zrejme deje coosi viac. Tak ci tak, je to velmi nestastny navrh, ktory len zbytocne predrazi prevadzku automobilu. Az by bolo stredisk technickej a emisnej kontroly ovela viac a cena takejto kontroly by bola nizsia, tak zrejme by to bolo aj v poriadku. Kedykolvek si clovek odskoci, dostane stempel, podakuje a zaplati povedzme 20 eur. Realita v mnohych mestach je vsak taka, ze termin dostane o mesiac, treba mu na to pomaly pol dna volna a zaplati okolo 100. Najlepsim opatrenim na kupu noveho auta by nemala byt restrikcia/regulacia, ale pozdvihnute kupnej sily a zivotnej urovne.
a treba nam vobec auta ? ved staci ist peso..a ak sa clovek ponahla, tak utekat. Da sa takto zajst aj do Carihradu, a ak bude treba,tak aj na kraj sveta.
pre Montreal to zatial nie je rozdielovy hrac, ziaden zabijak. Uvidime ako sa mu bude darit dalej a kam sa posunie v nasledujuich sezonach... bodovo by mohol vyrast niekde okolo bodu na zapas, ak to nepokazi..
treba si ten zapas pozriet. Jurodrievko hral dobre, podla statistik nic moc, ale pri oboch, hlavne pri druhom gole odviedol kusisko roboty. V jednom momente na seba naviazal 3-4 hracov ked tam huzevnato okuskaval brankara. Je velmi tazke ho odtlacit, vziat mu puk... uz len aby zacal viac a presnesjie strielat a bude z neho power forward jak vysity... nastastie, takychto hracov si tam cenia
A ked stale hovorime o tom, ako malo financi mesto dostava, nastava tu akysi rozpor. Ovela vhodnejsie by bolo pouzit dlh/financie na nieco, co tie peniaze prinesie spat. To je vizia, to je spravna investicia. modernizacia vozoveho parku mhd sa predsa robila priebezne, resp robila by sa aj bez p Valla. No a, treba to povedat nahlas, bohuzial u nas to uz tak je, ze jeho politicka prislusnost mu brani naklonit si pre seba/pre mesto nejaku velku statnu investiciu, preto je to metro, alebo aj nadzemka iba sen. Som zastanca idey, ze politika netreba obdivovat, ale kontrolovat. Lebo naraba s penieazmi nas vsetkych. A preto si myslim (moj nazor), ze p primator nie je najlepsi hospodar a firmu mu som mu do ruk nezveril. Stale ma moj respekt, ale dal by som sancu nikomu inemu.
Uznavam, ze stat samospravam nepomaha, ba kladie im polena pod nohy. A beriem aj to, ze primator nejake vysledky ma. Ale vysledky sa predsa aj ocakavaju. Skusim to teraz zhrnut ja, moj subjektivny nazor. Ako som spominal, ak za nieco platim, ocakavam prostisluzbu. Zvysenie dani a sposob akym sa udialo, hlavne to posledne nie je hodne slusnych pomerov. V mojom pripade slo za primatorove obdobie o cca 180 percent. Budete namietat, ze BA je finance podvizivena, ale to su predsa vsetky nase mesta. A prave preto musia s peniazmi hospodarit setrne. Nechcem sa pustat do debaty o cislach, odporcovia vytahuju nejake cisla, pan primator a jeho poslanci ine cisla a ako to uz byva, pravda je niekde medzi, vzdy ide len o odlisnu interpretaciu dat. Magistrat sa za kazdych okolnosti snazi zinterpretovat data vo svoj prospech (napr vyvoj dlhu). Tu sa dostavam k tomu, co vlastne ta vizia je. Ak vymenime v meste dlazbu a osadime lavice, je to pekne, ludia sa potesia. Ale treba to zaplatit.
zato vas asi plati pan primator, lebo tak vehementne obhajovat niekoho (a hlavne politika, aj ked len komunalneho) je velmi podozrive. Ale, dam vam sancu, aka je to ta jeho vizia ? Ja nie som ani z laveho, ani z praveho politickeho spektra, pisem to ako obyvatel hl. mesta. Mna, tak ako pri vsetkych inych sluzbach zaujima, kolko ma to stoji a co za to dostanem. Tak je to vsade, v praci, v obchode aj v beznom zivote. Nie je najhorsi primator, ale s clankom suhlasim, lebo "o nas bez nas" sa opakuje pocas posobenia primatora pricasto. Keby radsej namiesto "plata" vykopal prvu zastavku metra, stale do bude lepsia investicia do buducnosti. Ja si myslim, ze skvalitnovanie zivota a priesotru sa da robit aj inak. Nezahustovat mesto novymi J&T projektami..to sa uz mozme vola BratislaJ&Tstavia. Ak sa pan primator rad inspiruje cudzinou, namiesto Utrechtu a miest Beneluxu, ktore sa nam ani rozlohou ani reliefom nepodobaju, mal by svoj zrak obratit na mesta skandinavske. A tam ziju stastne.
mozno vsetko z toho :) velky zarobok dokaze s mladym clovekom zatocit.
este doplnim, ze riesenim by malo byt populacne cislo, na ktorom sa zhodnu vsetci, t.j. ochranari, odbornici, polovnici, EU aj Nato..., a ktore bude "racionalne a zdrave" vzhladom na rozlohu nasich lesov a vzhladom na potreby jedinca medveda. A druhym krokom je sposob, ako sa k tomuto cislu dostat. Kedze je vacsine naroda jasne, ze to zdrave cislo je mensie ako dnesna populacia, tak bud ich zacneme odchytavat a rozvazat do sveta do zoo, alebo pristupime k odstrelu, tak aby populacia oscilovala okolo vopred stanoveneho cisla. No a tetim krokom bude vysporiadat sa s vnadiskamim, kontajnermi atd. Matematika totiz nepusti, ak dnes odstranime vsetky vnadiska a kontajnery, pocet medvedov neklesne, nezmiznu, ostanu tu v preplnenych lesoch, dospele jedince sa budu vytlacat z teritorii a bez tak si budu hladat potravu blizsie pri ludoch, lebo nase svety sa bohuzial coraz viac pretinaju.
Scasti si za to moze sam, lebo ked je sam v hore, nech sa stane hocico, nie je nikoho, kto by mu zavolal pomoc. Ale teraz k veci, ked vieme, ze su tam same medvede okolo, tak to hadam treba riesit !! Nasli ho 400m za dedinou skoro na lucke. Tie medved bol uz skoro v dedine a to je uz ina kava. Nas problem na Slovensku je ten, ze sa nevieme zhodnut ani na tom, akej farby je h..vno a toboz nie na zavaznejsich temach. A bohuzial pre ludi zijucich v tychto oblastiach, ani na teme riesenia medvedov. A je uplne jedno, kto je vo vlade. Medvede sa prebudzaju, vdaka mladym popupalcna krivka zas o nieco poskocila a treba tento problem riesit teraz. Samozrejme mala by sa co najskor stanovit strategia riesenia a co najskor pretavit do praxe. Je mi luto rodiny neboheho kvoli tej bezmocnosti a pri vsetkej ucte k nim, mozno je nacase zacat zverejnovat aj fotky z takychto utokov ako protivahu k ochranarom, ktori radi ukazuju zastrelene zvierata. Aby bolo vsetkym jasne ,co dokaze medved.
Rozumne napisane. Dnes uz je coraz menej vodicov, ktori si uvedomuju zakladne fyzikalne principy platne pri jazde, pri cinnosti motora atd. Tak to potom vyzera aj na cestach, kedy vodici nie su pripraveni na jazdu na snehu, za dazda... Pod vplyvom motozurnalistiky je dnes vsetko, co nema aspon 200 koni "slabe a nepouzitelne". A pritom fatalne sa rozbit sa da aj na 50kw aute. Lebo zvladnut naval takej sily na kolesa, to chce hlavne "dobru" hlavu a az potom rychle ruky a nohy. No a manual je tiez podla novinarov prezitok. A pritom v dobrych rukach vie prezit cele auto narozdiel od u nas pouzivanych automatov (dsg, cvt). Iste, jazda s automatom je pohodlna a dnesni ludia su pohodlni. Ja som tiez neteraz ostal verny manualu, nepouzivam ani tempomat a ani pri niekolkohodinoych dialnicnych jazdach mi nechyba. Do auta sadam vzdy s respektom a pri cuvani stisujem radio, aby som lepsie videl :)
Odporúčame