a treba nam vobec auta ? ved staci ist peso..a ak sa clovek ponahla, tak utekat. Da sa takto zajst aj do Carihradu, a ak bude treba,tak aj na kraj sveta.
a treba nam vobec auta ? ved staci ist peso..a ak sa clovek ponahla, tak utekat. Da sa takto zajst aj do Carihradu, a ak bude treba,tak aj na kraj sveta.
pre Montreal to zatial nie je rozdielovy hrac, ziaden zabijak. Uvidime ako sa mu bude darit dalej a kam sa posunie v nasledujuich sezonach... bodovo by mohol vyrast niekde okolo bodu na zapas, ak to nepokazi..
treba si ten zapas pozriet. Jurodrievko hral dobre, podla statistik nic moc, ale pri oboch, hlavne pri druhom gole odviedol kusisko roboty. V jednom momente na seba naviazal 3-4 hracov ked tam huzevnato okuskaval brankara. Je velmi tazke ho odtlacit, vziat mu puk... uz len aby zacal viac a presnesjie strielat a bude z neho power forward jak vysity... nastastie, takychto hracov si tam cenia
A ked stale hovorime o tom, ako malo financi mesto dostava, nastava tu akysi rozpor. Ovela vhodnejsie by bolo pouzit dlh/financie na nieco, co tie peniaze prinesie spat. To je vizia, to je spravna investicia. modernizacia vozoveho parku mhd sa predsa robila priebezne, resp robila by sa aj bez p Valla. No a, treba to povedat nahlas, bohuzial u nas to uz tak je, ze jeho politicka prislusnost mu brani naklonit si pre seba/pre mesto nejaku velku statnu investiciu, preto je to metro, alebo aj nadzemka iba sen. Som zastanca idey, ze politika netreba obdivovat, ale kontrolovat. Lebo naraba s penieazmi nas vsetkych. A preto si myslim (moj nazor), ze p primator nie je najlepsi hospodar a firmu mu som mu do ruk nezveril. Stale ma moj respekt, ale dal by som sancu nikomu inemu.
Uznavam, ze stat samospravam nepomaha, ba kladie im polena pod nohy. A beriem aj to, ze primator nejake vysledky ma. Ale vysledky sa predsa aj ocakavaju. Skusim to teraz zhrnut ja, moj subjektivny nazor. Ako som spominal, ak za nieco platim, ocakavam prostisluzbu. Zvysenie dani a sposob akym sa udialo, hlavne to posledne nie je hodne slusnych pomerov. V mojom pripade slo za primatorove obdobie o cca 180 percent. Budete namietat, ze BA je finance podvizivena, ale to su predsa vsetky nase mesta. A prave preto musia s peniazmi hospodarit setrne. Nechcem sa pustat do debaty o cislach, odporcovia vytahuju nejake cisla, pan primator a jeho poslanci ine cisla a ako to uz byva, pravda je niekde medzi, vzdy ide len o odlisnu interpretaciu dat. Magistrat sa za kazdych okolnosti snazi zinterpretovat data vo svoj prospech (napr vyvoj dlhu). Tu sa dostavam k tomu, co vlastne ta vizia je. Ak vymenime v meste dlazbu a osadime lavice, je to pekne, ludia sa potesia. Ale treba to zaplatit.
zato vas asi plati pan primator, lebo tak vehementne obhajovat niekoho (a hlavne politika, aj ked len komunalneho) je velmi podozrive. Ale, dam vam sancu, aka je to ta jeho vizia ? Ja nie som ani z laveho, ani z praveho politickeho spektra, pisem to ako obyvatel hl. mesta. Mna, tak ako pri vsetkych inych sluzbach zaujima, kolko ma to stoji a co za to dostanem. Tak je to vsade, v praci, v obchode aj v beznom zivote. Nie je najhorsi primator, ale s clankom suhlasim, lebo "o nas bez nas" sa opakuje pocas posobenia primatora pricasto. Keby radsej namiesto "plata" vykopal prvu zastavku metra, stale do bude lepsia investicia do buducnosti. Ja si myslim, ze skvalitnovanie zivota a priesotru sa da robit aj inak. Nezahustovat mesto novymi J&T projektami..to sa uz mozme vola BratislaJ&Tstavia. Ak sa pan primator rad inspiruje cudzinou, namiesto Utrechtu a miest Beneluxu, ktore sa nam ani rozlohou ani reliefom nepodobaju, mal by svoj zrak obratit na mesta skandinavske. A tam ziju stastne.
mozno vsetko z toho :) velky zarobok dokaze s mladym clovekom zatocit.
este doplnim, ze riesenim by malo byt populacne cislo, na ktorom sa zhodnu vsetci, t.j. ochranari, odbornici, polovnici, EU aj Nato..., a ktore bude "racionalne a zdrave" vzhladom na rozlohu nasich lesov a vzhladom na potreby jedinca medveda. A druhym krokom je sposob, ako sa k tomuto cislu dostat. Kedze je vacsine naroda jasne, ze to zdrave cislo je mensie ako dnesna populacia, tak bud ich zacneme odchytavat a rozvazat do sveta do zoo, alebo pristupime k odstrelu, tak aby populacia oscilovala okolo vopred stanoveneho cisla. No a tetim krokom bude vysporiadat sa s vnadiskamim, kontajnermi atd. Matematika totiz nepusti, ak dnes odstranime vsetky vnadiska a kontajnery, pocet medvedov neklesne, nezmiznu, ostanu tu v preplnenych lesoch, dospele jedince sa budu vytlacat z teritorii a bez tak si budu hladat potravu blizsie pri ludoch, lebo nase svety sa bohuzial coraz viac pretinaju.
Scasti si za to moze sam, lebo ked je sam v hore, nech sa stane hocico, nie je nikoho, kto by mu zavolal pomoc. Ale teraz k veci, ked vieme, ze su tam same medvede okolo, tak to hadam treba riesit !! Nasli ho 400m za dedinou skoro na lucke. Tie medved bol uz skoro v dedine a to je uz ina kava. Nas problem na Slovensku je ten, ze sa nevieme zhodnut ani na tom, akej farby je h..vno a toboz nie na zavaznejsich temach. A bohuzial pre ludi zijucich v tychto oblastiach, ani na teme riesenia medvedov. A je uplne jedno, kto je vo vlade. Medvede sa prebudzaju, vdaka mladym popupalcna krivka zas o nieco poskocila a treba tento problem riesit teraz. Samozrejme mala by sa co najskor stanovit strategia riesenia a co najskor pretavit do praxe. Je mi luto rodiny neboheho kvoli tej bezmocnosti a pri vsetkej ucte k nim, mozno je nacase zacat zverejnovat aj fotky z takychto utokov ako protivahu k ochranarom, ktori radi ukazuju zastrelene zvierata. Aby bolo vsetkym jasne ,co dokaze medved.
Rozumne napisane. Dnes uz je coraz menej vodicov, ktori si uvedomuju zakladne fyzikalne principy platne pri jazde, pri cinnosti motora atd. Tak to potom vyzera aj na cestach, kedy vodici nie su pripraveni na jazdu na snehu, za dazda... Pod vplyvom motozurnalistiky je dnes vsetko, co nema aspon 200 koni "slabe a nepouzitelne". A pritom fatalne sa rozbit sa da aj na 50kw aute. Lebo zvladnut naval takej sily na kolesa, to chce hlavne "dobru" hlavu a az potom rychle ruky a nohy. No a manual je tiez podla novinarov prezitok. A pritom v dobrych rukach vie prezit cele auto narozdiel od u nas pouzivanych automatov (dsg, cvt). Iste, jazda s automatom je pohodlna a dnesni ludia su pohodlni. Ja som tiez neteraz ostal verny manualu, nepouzivam ani tempomat a ani pri niekolkohodinoych dialnicnych jazdach mi nechyba. Do auta sadam vzdy s respektom a pri cuvani stisujem radio, aby som lepsie videl :)
Boxer, ktory po sebe zanechal velmi silnu stopu a som rad, ze mu redakcia venovala aspon takuto spomienku. Boxoval v tej najtazsej ere a dokazal porazit vsetkych okrem Aliho, ktory mu, vedel preco, nedaroval odvetu. V jeho top forme, by dnes doslova zlomil kazdeho z dneskej tazkej vahy...
Vidiet medveda v zoo, alebo v dokumente je fajn, tam sa mozme rozplyvat nad jeho ockami, ale vidiet ho, ako sa na vas ruti, az take fajn nie je. Vsetci, ktori tu panovi nadavaju alebo sa zavsdusnuju nad jeho sekerkou, by si mali uvedomit, ze sa zachoval najlepsie ako mohol. Ked uz je stret neodvratitelny, tak ako v tomto pripade, nebranit sa znamena nechat sa dohryzt s malou sancou na prezitie. Ak sa uz clovek sam vyberie do hory (moze mat na to rozne pohnutky, alebo len proste nema s kym), vzdy je sanca, ze natrafi na zviera a za normalnych okolnosti sa obidu skor, ako dojde k stretu. Pes, sprej aj sekerka boli len jeho obozretnost, pes sice k nicomu. Ale aspon ho je citit, robi hluk, takze ostatne zvierata maju dost casu ich vcas zacitit, spozorovat. Koledoval si o to ? mozno...ale pri tak rastucej populacii medvedov sa mozme kludne dockat toho, ze ani pochod zvoncekov na ruksakoch neochrani skolsky vylet...
dalo sa to cakat. Naco sa pchat na trh preregulovany kadejakymi nedosiahnutelnymi emisiami. Europa je pre vsetky velke automobilky len okrajova zalezitost, pre ktoru uz vobec nedava zmysel nieco extra vyvijat. A ak sa tam neda predat to co mame, tak kaslat na nu. A tak nam tu ostanu americko-cinske auta s megaclami a par dvojvalcovych skodoviek... Bravo.
Drzim mu palce, nech sa konecne zdravo nase..re a naluska im tam este par golov, do konca tejto sezony. Je to stale mlady chalan, musi sa s tym vsetkym vysporiadat a nielen s hokejom. Neprajnikom sa ale cudujem, co take zle vam urobil? Drevene poleno si ja predstavujem trocha inak. Iste, 100 bodovy vstup do NHL v style Petra Stastneho sa nekonal, no a co ? Stastny bol len jeden, isiel tam trocha v zrelsom veku, rozhorany z vtedajsej CS ligy, ktora este bola konkurencieschopna a mal bohovsky talent, kedze luskal jednu 100 bodovu sezonu za druhou. Nic to vsak nemeni na fakte, ze Juro je po dlhej dobe konecne nejake svetielko, ktore ma sancu.. vsetko ma vsak vo svojich rukach.
Z prispekov vidno, ze mate o 2 kolieska menej. Bratislava nikdy nebola a zrejme ani nebude bastou smeru ani inych "lavicovych" stran. A bez ohladu na politicke presvedcenie, ci uz lave, prave alebo obojake, meratelne vysledky po 2 obdobiach vallovania nie su take priaznive ako tvrdite. Financna kondicia mesta je dost tragicka, zadlzenost naoko klesa len vdaka 2 nasobnemu navyseniu dani, celkovo o cca 170-180 %. Je az tragikomicke, ze s takym navysenim mesto nedokaze znizit zadlzenost. Ach ano, no a potom tu mame novu dlazbu, sem tam stolik so stolickou, pruhy malovane mirnix dirnix, krizovatky, ku ktorym treba natacat videomanual, lebo su tak neprehladne, ze na "prvu" to nikto neda spravne. Elektricka, ktora sa konecne blizi ku koncu len umocnuje tuto neschopnost (aby sa to stihlo, tak planovane podjazdy nie su). Ale zato sa v meste celkom dari JTRE skupine. Nevravim, ze je uplne zly primator, ale pocit fungovania je len povrch...
a kolko stoji prasknuta hlava valcov, alebo prepaleny piest ? pripadne cely motor ak sa nedozije 200000 ? ano, chapem, downsize plus turbo, to je vyssi vykon, pohodlie, nizsia spotreba. Ale bavime sa o spolahlivosti, a nieco, co sa napr tazko meria na peniaze je aj cas. Cas straveny opakovanou cestou do servisu a v servise, lebo stojace auto je najdrahsie auto. Pri tolkej technike, co dnes v motoroch je, a ochote, vedomosti techinikov je aj celkom problem hned najst prvotnu pricinu problemov a to stoji dalsi cas... a aj hybrid sa dokaze kazit, ako ktory a kedy..
:) samozrejme, ze ak sa vadny diel,v tomto pripade pumpa ,vymeni, nie je ju potrebne o 50t km menit znova. Clanok v tomto dava zavadzajuce info. A moj skromny nazor k vymene oleja po 30t km, take auto je casom skutocne na odpis (a nie len ten uctovny..).
treba ale rozlisovat , ci sa jedna o konstrukcnu vadu, alebo vadu samostatneho dielu od dodavatela. Uvedene japonske motory nemaju nejake vaznejsie konstrukcne vady, su celkom dost blbuvzdorne a prave to ich robi spolahlivymi. Samozrejme tych motorov by sa naslo viac A to, ze je vodna pumpa naprd, nuz, stacilo vcas zmenit dodavatela. Ak je ale chyba konstrukcna, skor ci neskor sa prejavi casto s fatalnymi nasledkami.
najlepsie by bolo, keby bol Gretzky priamo z Grecka, rodiska demokracie, bol by to happyend.
s pani manzelkou tam ale isto nepojde. Nakoniec to vyda tak, ze navstivi vegas, hokejovy zapas, s priatelkou budu makat, aby sme sa mali lepsie a vrati sa ako dobyvatel Kolumbus...
Odporúčame