Tuzexové autá skončili pred 30 rokmi. Pre mnohých boli iba snom
V tom článku je dosť nezmyslov.
Napr.,že vraj chlapi na montáži zarábali valuty a štát im ich zamieňal za bony v nevýhodnom kurze.
Montážnici boli zamestnancami československých firiem a plat mali za prácu v zahraničí v Kčs.Bol o málo vyšší/+preferencia/ako keby robili na území ČSSR.
A neboli to len montážnici ale aj kamionisti,športovci,umelci..
Do zahraničia chodievali preto,aby dostávali diéty.Nie v korunách ani v gastráčoch.Dostávali ich v bonoch.A vo VEĽMI VÝHODNOM KURZE.Veď napr.taký americký turista pri povinnej výmene u nás dostal za dolár 14 Kčs t.j.7 bonov.Montážnik tých sedem bonov predal bez problémov za 35.
A práve tie diéty v bonoch im v súčte mesačný príjem znásobili.
Za tie výhodné diéty si mohli kúpiť nové auto.Škodovku,východné alebo západné auto.Alebo predať bony po 5 Kčs a postaviť si nový dom.
Západné autá určovali vyššie postavenie majiteľa.Napr. u hercov,spevákov,lig.futbalistov,doktorov bolo západné auto povinná samozrejmosť.Keď už nič iné aspoň malá fiatka..