regu,pozri si štatistiku najpredávanejších aút v USA.Sú to FORD F-series.
Malé"šumienky" používajú iba študentky,ktoré chodia do centra upratovať kancelárie..
regu,pozri si štatistiku najpredávanejších aút v USA.Sú to FORD F-series.
Malé"šumienky" používajú iba študentky,ktoré chodia do centra upratovať kancelárie..
Bratranci už všetci pomreli,žije ešte jedna sesternica..Ale žijú ich deti a vnuci.
Sebavedomie a láska k USA im nechýba.Slovensko je pre nich len nejaká malá provincia v Európe.Na štátne sviatky im visia na domoch americké zástavy.Aj na tričkách,niekedy aj na nohaviciach majú našité vlajky USA..A slovensky a little rozumejú,ale hovoriť nie.
Nič nezakapalo.Vnuk iného bratranca chodí do roboty/office/ na aute FORD Raptor.
Tie pikapy FORD sú najpredávanejšie v USA.U nich na benzíne nie je spotrebná daň,takže spotreba nie je až taká dôležitá ako u nás
A to je ešte väčšie a silnejšie auto ako u nás najväčšie pikapy NISSAN Navara a VW Amarok..
A nie je ani general manager ani papaláš..
Toto je článok o dnes už veteránovi,šestotrojke.Nie o papalášoch.Dnes sa to slovo už prakticky nepoužíva.
Dnes ani neviem komu by som taký prívlastok dal.Veď dnešní "manageri"to sú iní páni.Nemajú dvojnásobok platu robotníka ako kedysi,ale aj dvadsaťnásobok..
Nemali ju len stranícke špičky,ale aj národné podniky.Kamarát s ňou jazdil na Váhostave.A 180km/hod sériová T603 nikdy nevytiahla.To jedine upravené závodné.Sériové mali maximálnu rýchlosť 160km/hod.Veď tam bol motor z vojenskej benzínovej elektrocentrály.Ten motor sa montoval aj do vojenských a hasičských T805.Jazdné vlastnosti šestotrojky boli mizerné.Hlavne za mokra.Mala ľahký predok,diagonálne pneu.Pomohlo voziť v kufri vrece cementu-50kg.
Ale bolo to naše najväčšie a najluxusnejšie auto.V tom čase u nás bežné autá boli ako dnešné mini.Vážili +-700kg.Keď som ho s pýchou ukazoval v r.1960 môjmu bratrancovi,ktorý bol vtedy u nás na návšteve z USA,mávol rukou a povedal,že on má doma väčšie a lepšie..
Ale toho tatrováckeho muzea bolo škoda,že takto skončilo..
Počtár,samá demagógia
Nezaujma ma koľko má vaša upratovačka,nech má aj 7586 mesačne.
To si ešte nevidel,čo sa píše do prac.zmlúv?
Si videl zamestnancov ako študujú ročnú uzavierku svojej firmy?Sám podnikateľ jej nerozumie,keď mu jednotlivé položky nevysvetlí účtovníčka..
Podľa čo si myslíš,že na daňovej a odvodovej politike nie je čo vylepšovať?
Kde navrhujem alebo schvaľujem nejakú ďalšiu daň na firemné autá?
Som písal,ako firmy,vďaka našim zákonom,dokážu vykazovať min.zisk,niekedy aj stratu.
Cesty na Slovensku pri opatrnej jazde podvozku moc neublížia.Každú jamu obchádzam,pred každým retardérom spomalím.To čo ničí podvozky áut sú STK.Konkrétne zariadenie s názvom detektor vôle náprav.Kto mal podvozok pred STK v poriadku,po STK ho už nemusí mať.Plošiny detektora rozťahujú hydraulicky kolesá silou až 37000N.Mal si na aute tuhý podvozok,už ho nebudeš mať.My mu pomôžeme.A ešte nám za to aj zaplatíš.A budeme ti rozťahovať a sťahovať nápravy,dovtedy,kým tam tie vôle nebudú,len nech to riadne škrípe a vŕzga.Kamarátom samozrejme nie.Len tým,zákazníkom ktorí nevedia,čo sa patrí.
Čerstvá skúsenosť z STK
Buďme realisti.Zamestnanci majú v prac.zmluvách nejaký zákl.plat,niekde aj minimálnu mzdu určenú zákonom.Prémie,resp.odmeny napr.podľa hosp.výsledku.Zamestnanci do účtovníctva firmy nevidia.Hlavne tam,kde nie sú odbory.
Čo je to rozumný podnikateľ?Taký čo optimalizuje dane a odvody?Alebo taký,čo si rovno firmu presunie do daňového raja?
Preto štát musí mať tiež nejakú vyváženú daňovú a odvodovú politiku.
Ale čo má s toho štát,keď celý zisk sro zhltne nové auto kamarátky podnikateľa?Keby radšej aspoň tým svojim deviatim zamestnancom pridal na vianoce,napr.ako štát dôchodcom..Tí zamestnanci ani netušia,že sa poskladali na auto kamarátke podnikateľa.
Problém je,že tie "firemné"autá tú firmu nikdy nevideli,parkujú v súkromných garážach a nepoužívajú ich zamestnanci týchto firiem.Tie firmy podľa finstatu vykazujú minimálny zisk,niektoré dokonca stratu..
Ale na Slovensku je to tak.Bohatým sa nesmie uškodiť.Veď samí zákonodarci nepatria medzi chudobu.
Existuje.Umožňuje to liberalizácia cien v kapitalizme.Okrem liekovej politiky sa ceny prakticky neregulujú.Netreba ísť do ďalekej minulosti.Stačí sa pozrieť ako stúpli na jar ceny ochranných prostriedkov,respirátorov..nie o 30%,ale o 3000%.Všetko legálne,aj Slovensko tak nakupovalo.
P.S...keby si bol doviezol a sprevádzkoval začiatkom tohto roka linku na výrobu ochr.rúšok už dnes by si bol milionárom.Legálne..
Môj názor je p.Schoegnerová sa vyhovára a nehovorí pravdu.Pamätám si dobre na tú dobu.Aj na jej jedno krátke stanovisko v televízii.Teda žiadna "masívna" kampaň,ako teraz hovorí.Masívnu kampaň mali práve vo všetkých tv nebankové subjekty. Boli štyri,plus nejaký menší piaty.Klame aj o tých úrokoch v bankách.Pamätám si,že som v tých časoch mal uloženú väčšiu sumu vo VÚB.Terminovaný vklad na tri mesiace.Hrubý úrok bol 31% p.a.Daň z úrokov bola 15%.A pokiaľ viem VÚB neskrachovala.Sám mám v nej účet.Dvadsať-percentné úroky v bankách z vkladov boli v tom čase bežné.Poznám podnikateľov čo si požičiavali od súkromných osôb peniaze aj na 30% úrok.A štát si istý čas požičiaval peniaze až za 40% úrok.Aby si štát nemusel také drahé peniaze požičiavať,vydal aj št.dlhopisy pre obyvateľstvo.Úrok 20% p.a.Po zdanení čistý výnos 17%.Pamätám si,že moc veľký úspech tá kampaň zo št.dlhopismi nemala.Nebankové subjekty mali kampaň oveľa väčšiu a preto mali aj väčší úspech u obyvateľstva..
To vôbec nie je o emisiach.
Tie pokuty v konečnom dôsledku zaplatia obyčajní ľudia.Nemyslel som tým členov strany olano..Ten,kto si kúpi malé úsporné auto,zaplatí pokutu preto,aby si tí bohatší mohli kúpiť čo najlacnejšie,nové dvojtonové,preto sú limity na celú flotilu a nie na autá s väčšou spotrebou.A tí bohatší si to auto aj tak napíšu na firmu.Aj to spálené palivo.A zavadzajú na parkoviskách,v podzemných garážach je vedľa neho problém vystúpiť z auta.Tie s veľkou spotrebou europoslanci nezdania,veď sami na takých chodia do úradu.
Emisie zvyšujú hlavne zápchy v mestách,každý vypína stop-štart,aby si neničil motor.Minulý piatok podvečer som absolvoval 2 KILOMETRE-ľavobrežná po križovatku pri tescu/Žilina/ za hodinu a pol.Tie emisie nikomu nevadia..Aj zbytočné štyridsiatky a päťdesiatky,kde je dobrý výhľad a žiadny chodec na obzore.Aj tie retardéry,kde pred nim musím brzdiť,aby som za nim znovu zrýchlil..
Pred 10-timi dňami mala 18 rokov..to je podľa Vás 19 ?
jako,šak normálne :o deviatej,o desiatej a o jedenástej-to sú tri hodiny...
Už len nájsť ten hraničný prechod Driemota,čo p.ministerka spomínala.
Vypočítaná suma predč.dôchodku sa kráti o 0,5% za každých začatých chýbajúcich 30 dní,t.j.za prvý rok 6,5%.
Je to typická slovenská výpalnícka zrážka.V okolitých štátoch napr.Česko,Nemecko a i. je táto zrážka 3,6%.
Preto na Slovensku sa pri priem.veku dožitia neoplatí ísť na predč.dôchodok.Je to vidno aj na stále nižšom počte žiadateľov oň.
Sú vyjazdenejší a sviatočných slov.šoférov tam nemajú.Aj preto,aj keď majú viac aút,dopr.nehody tam nie je vidno.Ako napr. v Žiline na rondeli alebo pri dome techniky.
Ak trocha poznáš Žilinu,ten pripájací je zhora z Prieťahu,to sú autá zo smeru Bratislava,doliny str.Považia,Orava,Kysuce.
No a z mesta popri shellke ide ľavý a pravý pruh.V ľavom sa posúvajú poctiví vodiči,v pravom ponáhľajúci sa.Keď sa ich tam napchá viac a vodiči v ľavom ich odmietajú pustiť,zablokujú aj tých z Prieťahu.Tí potom stoja až na aut.zástavke pod mostom.Aj za ňou.Stačilo by nad pumpou dať tabuľu-vypadni z pravého pruhu,tam pôjdu autá z Prieťahu.
To by platilo,keby tam boli iba tie 2 pruhy.Ale čo tí,čo schádzajú z prieťahu,tí sú od macochy,kedy sa zaradia?
V Taliansku,keď sú autá v pripájacom pruhu majú automaticky voľný pravý pruh.Nikoho ani nenapadne,aby doňho liezol.Takisto na dialnici.
Viem,že môže,ale je to nespravodlivé voči tým,čo sa poctivo posúvajú v ľavom pruhu.Uznávam,sú aj šikovnejší,napríklad tí,čo sa ako prví -za 20 sekúnd-dokázali zaregistrovať na dotáciu,vrátane vypísania žiadosti.
Odporúčame