Poviem to trocha nadnesene. Úroveň školstva určí našu budúcnosť. Koncepcia školstva by nemala byť prioritne predmetom politického boja, ale konsenzu, lebo školstvo je systém s veľkou zotrvačnosťou a nemožno ho neustále reformovať spôsobom pokus - omyl.
Máme, žiaľ, takú prax, že akýkoľvek návrh štátnych orgánov sa okamžite stretne s EMOCIONÁLNOU kritikou opozície a mediálnou búrkou, plnou osobných invektív. Čo bráni politickým stranám aby predkladali vlastné ucelené koncepcie, ktoré by mohli byť predmetom širšej odbornej diskusie? Dokázali by taki svoju odbornú pripravenosť na vládnutie.
INESS by určite lepšie urobil, keby namiesto prezentovaných percent zdôvodnil predstavu, aká časť štátneho rozpočtu musí byť nevyhnutne venovaná školstvu. Z toho by mohlo vyplynúť, čo si reálne môžeme dovoliť, lebo nie všetko, čo sa javí ako múdre riešenie, je aj finančne realizovateľné.