„Vďaka digitálnym zariadeniam títo mladí ľudia získali bezprecedentné technologické zručnosti.“
Ako je to s ich vzdelaním?
Keď prácu mozgu prenášame na externé zdroje, mozog postupne prestáva naplno fungovať. Nervové bunky odumierajú a dorastajúce bunky nedokážu prežiť, lebo ich nevyužívame. U detí a mladistvých sa vplyvom obrazových médií dramaticky znižuje schopnosť učiť sa. Ukázali to testy vo viacerých krajinách.
Zmenila sa aj spoločnosť. Vzdelanie už nepredstavuje hodnotu samu o sebe, ale stalo sa nástrojom trhu a posudzuje sa podľa ekonomických kritérií. Obmedzovaním slobody myslenia strácame schopnosť posúdiť, čo je a nie je ilúzia.
Epidémia nevzdelanosti zasiahla politikov, novinárov aj verejnosť. Dokonca nevzdelanosť sa stala politickým činiteľom (pozdravujem Igora a Eda). Kvalitné vzdelanie je najväčšou prekážkou rastúcemu vplyvu slepých emócií, ktoré demoralizujú ľudí, uzatvárajú ich myseľ a znemožňujú príjem informácií, ktoré by spochybnili zaujatú pozíciu.