Charita pomáha, ale slúži aj na lepší imidž
Všetko, čoho je veľa a prudko narastá poukazuje na výnosný biznis pre majiteľov resp. iniciátorov (napr. prudký nárast pobočiek bánk, lekární, internetových obchodov, farmaceutických výrobcov atď). Horšie je, že sem už pomaly možno zaradiť aj "charitatívne" akcie, ktoré sa rozmáhajú ako huby po daždi a ohrozujú dôveryhodnosť skutočnej charity. Skoro každý druhý deň už možno nájsť v médiách (alebo priamo na meno v schránke) oznamy typu: Prispejte na účet pre..., pošlite SMS a pomôžete ... a pod. Vzniká otázka, či to už nie je len poväčšine prispievanie do vrecák organizátorov. Aj účtovníctvo organizátorov veľkých kvietkárskych a uzlíkových charitatívnych akcií, kde sa točia milióny Eur, by malo byť tiež pravidelne kontrolované štátnou inšpekciou. Aj pod najušľachtilejšími heslami sa môžu skrývať nečestné praktiky.