Práve dnes som kdesi videl citát o inej asi práve akútnej "závislosti" - že "vôbec nie som závislý od čítania, po ďalšej kapitole môžem v pohode skončiť".
Práve dnes som kdesi videl citát o inej asi práve akútnej "závislosti" - že "vôbec nie som závislý od čítania, po ďalšej kapitole môžem v pohode skončiť".
Toto heslo v socializme iba o pár rokov predchádzalo právo na prácu - socializmus je socializmus a napr. rôzne privátne cielené iniciatívy na marketingový míľniček a predefinovanie spoločnosti a tvorby by v ňom zasa nemali miesto a teda v súčasnom populárnom a zrejme širšom chápaní ani tvorivosť veľmi.
Taktiež ďakujem za článok. Bez irónie len dodávam, že skracovaním na hlavné myšlienky článku možno vypadla taká podrobnosť, že aký vzťah mal Orwell k tomu spomenutému fabiánskemu socializmu. Či aj od nich čerpal myšlienky (a či tie, s ktorými súhlasil alebo tie druhé), či sa s nimi rozišiel prípadne a či sa to v takom prípade mohlo (a pravdaže nemuselo) prejaviť v prezentovaných postojoch atď.
Zriedkavo je problém s platením do centa (a s počítaním), ľahšie sa nejaký objaví s platením/počítaním oveľa väčších súm, so "spravodlivou" deľbou iba medzi najväčších "hráčov" a podobne.
V roku 2002 sa moderátor TV show spolu s režísérom Tomom Tykwerom dobre uškŕňali z bratov Weinsteinovcov - od 01:12 asi po 5:37, o ďalšej spolupráci je aj ďalej ( https://www.youtube.com/watch?v=4qrr6LAwExY ).
U mňa zabodoval aj ten modrý dizajnový prvok - nie vždy je výrobok iba "displejom".
Na okraj - nejaké (pokusy o) sociálne siete existovali od začiatku 70-tych, tá metafora a perspektíva (aj časová) sa asi preniesla aj inam, ale tie aktuálne finálne sociálne siete dneška to majú asi trochu príliš jednoduché v niečom - váha toho na sieť napojeného jedinca nemá kultúrne (či hoci napr. zlé a manipulačné, možno predstierané alebo akékoľvek) a jasné väzby na niečo, je to okrem zvyšovania použitia tej siete taká skalárna veličina, ťažšie je interpetovať jej hodnotu... Aj tak ale si myslím, že od existencie soc. sietí technicky realizovaných viac funguje určitá metafora v tomto smere a hádam aj priniesla redukciu určitých manipulácií a nie je ľahké modelovať si nejako situáciu, aká bola predtým, lebo by bolo treba zahrnúť aj manipulačný potenciál dej doby, dnes už menej známy, menej aktuálny a čiastočne asi aj ututlaný/zabudnutý.
Čiže časť motivácie na nových a hotových absolventov pre priemysel atc. môže byť niekedy v tom, že sú lacnejší (príp. za "pevné ceny") ako rekvalifikovaní či "fluktuujúci" .. Tu sa raz môže prejaviť krátkozrakosť aktuálneho stavu priemyslu, keď si predstavím reportáž z centra Detroitu po úpadku miestneho priemyslu.
V mnohých veciach aj celkom mimo školstva funguje na Slovensku trochu populizmus - čo chcú ľudia počuť príp. s tým, čo povinne majú počuť. Náhodne som videl časť prejavu účastníka nejakého väčšieho realitného sporu v BA, ktorému sa že nedostáva podpory médií, a náhodou tam boli poopierané na tabuľkách heslá o neutralite, vrátení tankov a kasární, porazení Sorošizmu po komunizme a fašizme, proti nadáciám, alianciám a inštitútom v školstve, o RTVS atď.
Kto má Wifi SSID podľa názvu routra ZTE, môže si zmeniť na prvšie v abecede a niektoré zariadenia sa budú možno zázračne prihlasovať rýchlejšie.
Ludia musia byt radsej hlupi, aby bol mozny lahky lobing, lacne presadzovanie neprimeranych cielov a moci a zvysenie zdanlivej primeranosti zvysenim fiktivneho nebezpecenstva, lebo prave to mohlo byt kedysi uz predbezne schvalene v politike ci strategic. uvahach (aj ked terorizmus tiez nie je primerany ale jasny opak) a vzdy nieco ine tak bude zabehavane v buducnosti s podobne odvodenou "licenciou". Je to taka postmoderna moda s mrtvou zdanlivo modernistickou licenciou pre ostatnych a namierena tak voci vsetkym tym ostatnym, ktori nemozu rovnako presadzovat vlastnu lacno ucelovu doktrinu - ktoru navyse ani nechcu takou lacnou...
V praxi sa primeranost ale asi obmedzi na to, aby nelegalne vyuzivanie dat nemalo u dovolenych i nedovolenych organizacii taky charakter, ako digitalizacia statnej spravy - zasa ale budu vynimky... (Len ci aj cisla obtazujucich telefonov - takych ciste obtazovanie tou istou ponukou - nebudu podla pravnikov obtazovatelov tiez osobnym udajom ich zamestnancov...)
O úpadku by sa dalo hovoriť, ak sú ľudia s takým stavom a determináciami svojich životov, a to aj v minulosti, keď už tá karma, takí spokojní ako Rimania v čase úpadku na príslušných obrazoch. Ináč je to len spoločnosť vycepovaná na riadenie z papiera a úradnícke mentality k tomu - klasický úradník nevznikol len tak náhodou.
dopl. ...prípadne PR obchodu so zbraňami s nejakým falošným "poverením" - ale potom prichádzam do úvahy poverenie aj falošnou ŠTB či inou falošnou "B" a robenie chaosu.
V čase alternatívnych faktov a vraj pravdivých konšpirácií by sa dalo ešte uvažovať o nejakej zbabranej akcii, okrem Iráncov dvoch protipostavených polit.skupín aj napr. samostatne ŠTB - znásilnenie mravne celkom nenapadnuteľnej študentky, obnovenie poriadku v normalizačnom duchu a v boji proti západnému "životnému štýlu" (z dávnejších časov) s mravným "krytím" nad tým - študent ako nejaká "najvyššia" hodnota normalizácie...
Samotné odvozy boli taký prejav "zhýralého imperializmu" aj predtým v ČR - jedna odvezená na nejakú chatu či dom v húpavom Chevrolete a vraj "poslaná" tam na rozdiel od ostatných nemala požadovaný počet rokov a mentálne prozápadný fotograf si potom odsedel asi sedem rokov v totálne znesamostatňujúcom socíkovom režime. Odvozy neboli teda unikátom v tomto.
Vôbec nič proti umelkyni, ale postavu jej napísali asi trochu nereálnu. Cítiť v tom rozpor (možno aj to ešte našťastie). Podobne sa seriálová hviezda Peta Wilson (v seriáli "protekčná" Nikita z 90-tych asi) stala obeťou odfotografovania na nejakom neatraktívnom verejnom wc.
A ak si s tým na záver(!) dáme dohromady citát z Instagramu o tom, aké je umenie podľa niečího postrehu mocné, lebo "Ono ani neusmerňuje, nepoučuje, iba to človeka tak pinkne", je jasné, kto musí byť umelec (alebo ekvivalent pre "neumelcov", hoci normálne môžu byť vraj všetci nejako umelcami) a kto neustále a natrvalo "usmerňovaný" ako protiklad toho.
...teda niekedy ich použiteľnejšími aj mohli robiť, ale tak neveľmi spolitizovane, aby ich život nebol len ne-architektúrou, lebo modernizmus obsahuje tú možnosť zdanlivo nepotrebnosti interiérového architekta, keď postačil na to vraj pohľad s porozumením akoby dobrého "doktora"... socíkový človek tak mohol byť vlastne aj interiérom/substrátom (inventárom?), ktorý sa dobre chová, aby nebol exteriérom a to v prospech reprezentačných "exteriérov"... nie celkom dostatočne veľmi odlišné od sektárstva a väzenských režimov.
Teda v takých stavbách mali kreatívni ľudia vr. architektov asi výhodu, podobne možno režiséri a tak, lebo ich výtvory mali vlastnú "architektúru". Režim to mohol myslieť tak, že centralizovanú (reálny ekvivalent mimo "reprezentácie" asi skôr ako masová totalita bez reálnej architektrúy životov, vzťahov a podobne) alebo žiadnu a tak mu "záškodníci" rušili tú centralizovanú. Vedením hádky s režimom nutne nerobili ľudí oveľa použiteľnejšími samozrejme.
Pri prílišnom psychototalitarizme/psychosektách je to asi taká prvá pred-pomoc, ako utretie tekutín okolo rany... ale druhá vec je, že aj záp. stanice mohli spoluvyrábať aj nepoužiteľných ľudí a zrejme to redaktori aspoň tušili. Vtedy nebol internet, o predajni zahraničných novín sa skôr VEDELO, že je v Bratislave, internet neexistoval...
Odporúčame