A čo to urobiť opačne?
Zvýšiť dane z príjmu a zisku a znížiť DPH. Zvýšila by sa domáca spotreba, DPH by ostalo na Slovensku a vyvážaný zisk by sa zmenšil. Pri zvýšenej spotrebe by sa zvýšila aj potreba služieb a rozvoj služieb živnostníkov.
A čo to urobiť opačne?
Zvýšiť dane z príjmu a zisku a znížiť DPH. Zvýšila by sa domáca spotreba, DPH by ostalo na Slovensku a vyvážaný zisk by sa zmenšil. Pri zvýšenej spotrebe by sa zvýšila aj potreba služieb a rozvoj služieb živnostníkov.
Nové myšlienky v trhovom hospodárstve?
Trh vyrieši všetko, včetne cien energií a žiadnym zásahom štátu by sa nemali deformovať trhové ceny a obmedzovať zisky voľnej ruky trhu. A dumpingové ceny energií alebo krížové dotácie zo strany štátu pre vybrané podniky sú EÚ zakázané.
Nóvum tejto myšlienky spočíva v požiadavkách trhu, dajte nám daňové úľavy, zadarmo ceny energií a my za 30 až 50% mzdové náklady oproti materským firmám dáme vaším otrokom prácu a zisky zo svojho tovaru, ktorý musíme predávať za trhové ceny, vyvezieme do zahraničia.
Z Wikipédie: Peter Šťastný je ženatý. Má slovenské aj kanadské občianstvo.
Ako je to s odnímaním Slovenského občianstva podľa platnej legislatívy?
Môže občan s viacerými občianstvami a trvalým pobytom v zahraničí kandidovať za prezidenta SR a zastupovať SR v parlamente EÚ?
Dokáže mi niekto zrozumiteľne vysvetliť rozdiel medzi Maďarom a Kanaďanom s pohľadu našej legislatívy?
Tvrdo vyžadovať trestnoprávnu zodpovednosť ôv štátnom sektore za spôsobené škody a vymožiteľnosť práva v primeranej dobe (1 max.2 roky, inak je trest neúčinný).
Výrok súdu po 10-15 rokoch sa míňa účinku a aj pri prezentovaných prípadoch prímania úplatkov so záverom, prevzal úplatok 5000€, súd mu uložil trest zaplatiť 1000€, a potrestaný zostal v zisku 4000€.
Ale tak ako pri čipovaní psov, STK, energetických certifikátoch, daniach hneď píšu média aj výšky trestov a exekučné postihy ktoré očakávajú plebs ak si neplní zákonnú povinnosť. Pri podvodoch s financiami EÚ, predražených tendroch sa v médiách neobjaví ani známka o možnom stíhaní zainteresovaných. Občas preblesne myšlienka, veď rozkrádanie možno spočítajú voliči pri voľbách.
Na záver, na 10 robotníkov máme 2 aktívnych a platených politikov, 1 policajta, sudcu, prokurátora a právnika a 3 mimovládnych aktivistov a úradníkov ktorí sú platení za sledovanie a riešenie tohto stavu. Tak čo už im radiť?
Žiaden jednotlivec za tieto skutky nemôže byť trestaný a postihovaný, ako sa v jednej relácií vyjadril Kaliňák.
Riadiaci funkcionári podpisujú zmluvy, ktoré sú výsledkom práce komisií, poradných firiem a pod. a tieto pracujú na základe zákonov a v súlade s legislatívou.
A v súlade s SR právom, jednotlivec nemôže byť stíhaný za rozhodnutie komisie, nakoľko skupinová zodpovednosť neexistuje a riadiaci zamestnanec je viazaný pri rozhodovaní záverom komisie. Preto keď riaditeľ podpíše zmluvu na nákup tovaru v reálnej hodnote 1000€ a podľa zmluvy zaplatia 1000000€, je to nepostihnuteľné nakoľko riaditeľ sa riadil závermi komisie a komisia ako kolektívny orgán je trestne nepostihnuteľná. A na tomto systéme zodpovednosti sa podľa Kaliňáka neplánujú žiadne zmeny.
Zhrnuté, dnes môže byť postihovaný robotník pri stroji za vyrobený zmätok, pokladníčka za manko v kase ale nie riaditeľ ktorý podpíše nevýhodnú zmluvu alebo zákazku, kde vzniknú miliónové škody.
Pre spravodlivých
Žiaden jednotlivec za tieto skutky nemôže byť trestaný a postihovaný, ako sa v jednej relácií vyjadril Kaliňák.
Ministri a riadiaci funkcionári podpisujú zmluvy, v súlade s legislatívou, ktoré sú výsledkom práce komisií, poradných firiem a pod. A v súlade s SR právom, jednotlivec nemôže byť stíhaný za rozhodnutie komisie, nakoľko skupinová zodpovednosť neexistuje a riadiaci zamestnanec je viazaný pri rozhodovaní záverom komisie. A na tomto systéme sa neplánujú žiadne zmeny.
Zhrnuté, postihovaný môže byť robotník pri stroji za vyrobený zmätok, pokladníčka za manko v kase ale nie riaditeľ ktorý podpíše nevýhodnú zmluvu alebo zákazku, kde vzniknú miliónové škody.
Slovenské kvalitné výrobky a iné výkriky sú len frázou určitej skupiny fanatikov pre svoje zviditeľnenie.
Nech mi ukážu Slovenská autá, počítače, mobily, nábytok a iné výrobky ako aj možnosť ich zastúpenia na trhu.
Bavíme sa len o potravinách? Tak prosím. Párky by sa už mali nazývať po novom Bratislavská zmes sóje, Spišská zmes odrezkov a odpadu mäsa, .... múčna zmes. Cena týchto výrobkov za posledné obdobie išla niekoľko násobne hore a kvalita o 50% dole.
Kde sú heslá, keď sa rozpredával majetok štátu, že neviditeľná ruka trhu všetko, s dôrazom na kvalitu tovarov a služieb a ceny, vyrieši?
Kvalita sa presadí sama a nepotrebuje zo zákona byť zavádzaný systém, kupujte hnoj, drahší ale od môjho politického privatizéra, sympatizanta, ...
Keď sú naši výrobcovia taký kvalitní, tak sa udržia na trhu či už našom alebo EÚ a zamestnanosť v tejto kvalitnej firme neklesne. A DPH štát dostane bez ohľadu či občan kúpi Poľský šmejd alebo kvalitu ...
V iných článkoch píšu
Molnár zastáva názor, že dosiahnutie spomínanej 80-percentnej hranice dokážu zabezpečiť tri najväčšie prevádzky na Slovensku, ktoré v súčasnosti využívajú svoje kapacity na 60 až 70 %. „Sú tam určité podmienky, ktoré musia byť splnené, a to je odbyt tejto produkcie v obchodných reťazcoch a obchodoch na Slovensku a druhou je dostatok živej hydiny, ktorú by bolo možné spracovať,“ upresnil Molnár.
Zvýšenie produkcie sa podľa Molnára dá dosiahnuť dvoma cestami. Prvou je zvýšenie kapacity existujúcich fariem. Druhou by bolo obnovenie tých zatvorených, a to rekonštrukciou starých, prípadne výstavbou nových priestorov. Financovanie tejto snahy by podľa Molnára bolo možné z Programu rozvoja vidieka, v Bruseli by to však musel vyjednať rezort pôdohospodárstva.
Preložené do reči plebsu. Zabezpečte hydinu, odbyt, modernizáciu a výstavbu odchovní a my hydinári už kury nakŕmime, predražene predáme a zoberieme zisk.
Slovenské kurčatá sú čoraz vzácnejšie
Keď sú také vzácne a kvalitne, tak ich vyvážajte za svetové ceny do zahraničia.
Alebo sa zas jedná len o hru, dajte dotácie, príspevky na výstavbu hál a krmivo a my už za trhové ceny túto vzácnosť ponúkneme občanovi. Čo na tom, že na túto vzácnosť musí prevažná časť robotníkov pracovať od 2 do 6 hodín. Veď aj rodiny hospodárov si musia udržať životný štandard.
Váš otec mohol dať trocha svojej filozofie aj zástupcom občanov v štátnej správe, parlamente a nie len bežným občanom.
Prečo stimuly na podnikanie dostávajú len zahraničné firmy? Prečo štátna správa je povinná nakupovať predražené tovary a služby u vybraného predajcu a peniaze tečú do centrálnych oblastí a nie do daného regiónu? Prečo pri poskytovaní dotácií na rozvoj regiónu je zároveň stanovená aj dodávateľská firma mimo regiónu?
Zároveň občan nie je štátny zamestnanec, ktorý podpíše faktúry aj na 3-násobne predražené veci ale snaží sa ekonomicky prežiť a každý výdavok kalkuluje. Zistite si rabaty našich podnikateľov a 100 až 200% nie sú zriedkavosťou.
Takýchto prečo je bezpočet. Preto by bolo vhodné túto filozofiu otca neprenášať len na občana ale tam, kde to začína.
Nie sociálku. To k sociálke dostávajú príplatok za aktivačné práce, čiže peniaze navyše.
A to si môže starosta dovoliť platiť 1000 občanov po 65 euro každomesačne a nikto ho nemôže obviniť z nehospodárneho nakladania s verejnými financiami. Veď ten ukázaný bodrel narobili deti, podľa jeho slov, keď sa hrali a to za jednu sobotu a nedeľu. Oni sú poriadni, pracujú, to len deti sa hrajú.
Pravda sa má servírovať po kvapkách aby nebolela
Patrí medzi piatich zamestnancov, ktorí pre Vážneho pracujú. Ďalších 74 ľudí má vicepremiér dostať, keď prevezme správu eurofondov.
Čítajte viac: ekonomika.sme.sk/c/6685747/vazny-ma-poradcu-co-pri viedol-zeleznicne-cargo-do-straty.html#ixzz2JusRon 00
Hovorkyňa vlády Beatrice Hudáková tvrdí, že v žiadnom prípade nejde o zbytočné plytvanie peňazí na vytváranie nových postov v čase, keď sa všade šetrí. Výdavky na Vážneho aparát budú totiž súčasťou rozpočtu Úradu vlády.
Kde je pravda? 15 úradníkov, 74 alebo 74 + platené služby za 23 miliónov. Aj tie pôjdu z rozpočtu Úradu vlády?
Proste ako je to na Slovensku, funkcia už je, len vytvoriť aparát na podčiarknutie dôležitosti funkcie a prehľadne začať míňať peniaze.
Čo inšpirácie z mesačného preberania skúsenosti v Amerike sa nehodia na Slovenské pomery?
Začnite rezerváciami ako pre indiánov, pokračujme zdravotným poistením a poskytovaním ošetrenia keď si ho neplatím ako v Amerike a skončime starobným zabezpečením aj keď som si celý život nezaplatil do dôchodkového poistenia ani cent.
V prestávkach sa môžeme zaoberať drobnosťami ako je starostlivosť rodičov o deti, legislatíva pre jednu skupinu občanov, ochrana súkromného majetku na americký spôsob a náhrady za vybývané nehnuteľnosti.
Braňo, uviedli ste pravdivé slová len ...
Existujú tisíce bezdomovcov a ich riešenie situácie nikoho nezaujíma a nevytvárajú sa špeciálne fondy
Existujú tisíce rodín v hmotnej núdzi a nikto nevytvára osobitné rady pre riešenie ich situácie
Takéto skupiny občanov SR by sme mohli vymenovať desiatky, no nikto si nevytĺka finačné výhody a politický kapitál na nešťastí týchto skupín
Zároveň je zákaz zhromažďovať údaje o národnosti a delenie občanov podľa tohto kritéria. Len určitá skupina humanistov presne vie koľko týchto občanov žije a koľko peňazí potrebujú na riešenie ich problémov. Presne vedia na koho má byť uplatnená pozitívna diskriminácia, keď majú obdŕžať príspevky z fondov EÚ, aj keď prímatelia pomoci majú uvedenú v občianke národnosť Slovenská.
Proste keď ide o peniaze, je to o ľuďoch a nie o národnosti a riešenie je v ľuďoch samotných a nie v rukách humanistov
Z čoho smutno?
Nejedná sa náhodou o nedocenenú novinárku ktorá vošla do podvedomia a na výslnie celebrít publikovaním rasistického útoku od policajta, ktorý jej údajne z rasistických dôvodov nepodal ruku. Okamžite sa stala uznávanou novinárkou a teraz pri jej úspechoch ju nikto za dobročinnosť a dosiahnuté výsledky neoceňuje lukratívnou funkciou ako napr. splnomocnenca pre Rómske komunity alebo niečím podradnejším s platom cca. 4000€.
Veď to je rasizmus v holej podobe, že za charitu nedostala trafiku.
Jednoduchý recept na nápravu tohto stavu, veď raz sa musí výsledok dostaviť.
Zadať reklamu, zo štátnych peňazí, do médií na podporu spotreby v spojení s odporučením vhodných pôžičiek na zadlženie domácnosti.
Tento spôsob investície sa už osvedčil pri platenej reklame štátom cez eurofondy na zvýšenie konzumácie rýb. Len škoda, že do dnešného dňa neboli zverejnené náklady na reklamu a nárast v % predajnosti rýb v obchodných reťazcoch.
Výsledok reklamy možno, okrem určitých agentúr asi sklamal, keď titulky hlásajú, že spotreba domácnosti zradila.
Počkajme si, daný stav vyhovuje .....
Po osobnom mesačnom preberaní skúsenosti začleňovania indiánov do spoločnosti sa vytvorí poradný orgán v sile 100 fundovaných platených poradcov pri úrade vlády. Títo poradcovia nechajú spracovať nezávisle analýzy o stave utláčanej menšiny a to za ceny odpovedajúce trhovému hospodárstvu. Po vyhodnotení analýz a vytvoreniu nezávislých realizačných skupín, platených z peňazí pre riešenie danej problematiky, sa príde k záveru, že financie sú už vyčerpané a končí sa volebné obdobie. Na základe týchto záverov sa spustí kampaň o utláčaných menšinách a riešeniu tohto problému, čo bude nosnou témou predvolebnej kampane.
Proste, problém zostane, tak ako 22 rokov zostáva, len potichu sa rozrastie počet milionárov na Slovensku.
Všetky popisované veci ako aj nepopisované majú jeden spoločný záver.
Skutok sa stal a daným konaním bola spôsobená finančná škoda štátu a dokázané porušenie platných zákonov a smerníc.
Nakoľko pri týchto skutkoch nebol preukázaný úmysel konateľov spáchať trestný čin, konanie sa zastavuje a konanie je v súlade s platnou legislatívou a v prospech rozvoja blaha občanov.
Myšlienka o štátnych podnikoch nie je zlá. Ale kto zaručí, že nebudú riadiace funkcie obsadené politickými laikmi a podnik bude beztrestne vykrádaný?
Existuje pôda nezistených vlastníkov, prázdne haly vo vlastníctve štátu a kopu iných možností. Proste miesto je, zainvestovať pár halierov do technológie a štátna firma môže podnikať.
No na Slovensku by projekt spracovával kotolník a technológia by sa po mesiaci nevýhodne predala, ako platinové sitka, ale v súlade s legislatívou.
Proste bez postihov riadiacich funkcionárov a rýchlej vymožiteľnosti práva je všetko utópia.
Zaujímavé?
Naši analytici a ekonómovia vedia presne čo nás čaká za 10, 25, 50 rokov, ale nevedia fundovane zanalyzovať už uplynulé obdobie a predpovedať vývoj ani na 3 mesiace dopredu.
Proste, na Slovensku neexistuje také množstvo peňazí ktoré by naši politici, riadiaci funkcionári štátnej správy a samosprávy, iných štátnych organizácií nedokázali rozkradnúť, nehospodárne vynakladať alebo presunúť na správne účty a to všetko v prospech a blaho občana.
A za všetko môžu komunisti, jaro, ... zima, len nie osobná zodpovednosť za zverené hodnoty a výsledky práce konkrétnych osôb.
Odporúčame