Nemyslel vymenu, ale zamenu predne vs zadne...
Nemyslel vymenu, ale zamenu predne vs zadne...
Co tak otvorit navod na obsluhu, uz od dob favorita to evidujem...
To je veru senzacia... Take Subaru to tvrdi uz desatrocia a nik sa nad tym nepozastavuje. Problem je asi v chapani textu. Ziadma z tych automobiliek netvrdi, ze pneu mate vyhodit a kupit nove, ale hovoria o zamene predok vs. zadok. To ze sa skor opotrebuju je dane medzikusom medzi volantom a sedackou. Okamzite dostupny vykon je velmi navykovy, takze sa netreba cudovat nad zvysenym oterom, ale to nie problemom auta, to si musi v prvom rade uvedomit ten tocvolant, ze zrazu pri rozbehu vyuziva 3x vacsi vykon ako pri spalovaku.
"Oraj" nepísal nič o životnosti či už v rokoch, alebo v km, takže netreba podsúvať svoje dojmy.
Písal vyslovene o financiách ("Lenže tých 40% ceny za spaľlovací motor a prevodovku ostáva v automobilke.") v zmysle ako tých 40% z ceny ostáva automobilke čo mu bolo vyvrátené, nakoľko je v reťazci X subdodávateľov.
Prirovnanie batérie ku nádrži nie je síce celkom vhodné, ale budiš. Aj motor s perifériami nemá nekonečnú životnosť a tiež podlieha opotrebovaniu. V prípade konvenčných pohonov je tá životnosť plánovaná (štandart je okolo 10 rokov / 250 tkm) a tiež sa to serie po určitom nájazde a veku a nie je to zrovna zadarmo. Turbo, vstreky, DPF, SCR, dvojhmota, spojka,... tiež sú to servisné položky rádovo za 1000€ každá.
nepovedal by som. V prípade prevodoviek sa podelia so ZF, Aisin, BorgWagner,... Pri motoroch si svoj podiel zoberie BOSCH, Delphi, Siemens, Garrett, Mahle, BorgWagner,...
Poskladajú to síce v motorárni vedľa haly komlexnej montáže, ale to isté sa deje aj s baterkami. Články síce dodá externý dodávateľ, ale finálnu montáž si robí automobilka zväčša sama.
od určitého výkonu už zaťaženie nie je tak citeľné. Povedzme od 100kW na 1 tonu hmotnosti...
"Li-ion batérie tvoria často až 40 % ceny elektromobilu."
Ja mám pocit, že spaľovací motor s prevodovkou je tiež viac ako 40% z ceny auta... Čo sa týka sodíkových baterií, tak energetická hustota zďaleka nie je jediné kritérium.
"Co sa tyka kvality ovzdusia v mestach tam by elektromobily urcite pomohli - podla mna je smrad z vyfukov a kraval ktory robia spalovaky na krizovatkach ovela vacsi problem ako nejake odery z pneumatik."
K tomuto sa podpisujem, stačí zájsť do hocijakého rozvojového štátu a človek veľmi rýchlo na vlastnom nose zistí čo sú zač tie exhaláty zo spaľovacích motorov. Taká Kuba, kde majú vysoký podiel starých dieslov v kombinácií s nekvalitnou naftou s vysokým obsahom síry je veru "počuchaníčko"
tak tesla S90D zďaleka nie je najvýkonnejšia. Teraz model S začína na 500kW a končí s výkonom 750kW. Ale inak súhlasím, porovnávať vrchol "potravinového rebríčka" s planktónom nemá zmysel.
Odporúčame