Zotrvacnost je svina, neboj, problemy maju, len to pocituju obycajny ludia
Zotrvacnost je svina, neboj, problemy maju, len to pocituju obycajny ludia
Premiovka... servisnu torturu, ale nezavidim.
V ankete "motor roka" sa zohladnuju uzivatelske vlastnosti, priebeh vykonu, spotreba, reakcie na plynovy pedal, spravanie v prechodovych rezimoch. Na riesenie spolahlivosti tam nie je cas, ani moznosti, nakolko rovnako obchodne oznacene motory mozu mat (a maju) viacero verzii.
Ktora generacia a aky motor? Peugeoty su OK, ak je v nich 2.0 HDi
Zabudol si na folcwagen :-)
A koho by si chcel žalovať a hlavne za čo? Umiestniť ku poistkám hneď pri Ačkový stĺpik nie je rozumné, nakoľko to miesto môže byť zasiahnuté deformáciou a teda zariadenie znefunkčnené práve vtedy keď má byť funkčné....
Zase "bombastický" nadpis článku...
Áno, prevádzka auta niečo stojí. Len na prezutie zimné/letné dám za 5 rokov viac ako stojí tá výmena baterky.
Áno, v nových autách sú systémy, ktoré v minulosti neboli (DPF, EGR, deNOx katy, Adblue, sledovanie tlaku v pneu, SOS, tempomat s radarom,...
Snaha výrobcov je umiestniť dané zariadenie tak, aby bola zabezpečená funkcia aj ťažkej nehode, teda vhodné miesto je v strede auta, ktoré nebude deformáciou zasiahnuté. To, že niektoré automobilky to poňali na hru "ježko v kleci" je už na inú debatu.
V servisnej časti mi príde prístup japoncov trochu rozumnejší. Ako sa aj zamýšľajú, že sa niečo pose-ie a bude treba sa k tomu dostať. Najviac sa "smejem" na výmene H4 žiadovky na Reaultoch (myslím že model modus), alebo servoklapky v klime (Peugeot 407), to treba demontovať celý interiér :-)
Môže byť, to by davalo zmysel.
blbosť, posúval sa im koberček a bolo x-krát dokázané, že ak za volantom sedel vodič a nie točvolant, tak tlakom na brzdový pedál vozidlo zastavil. Všetky autá čo som mal od roku 2008 vedeli identifikovať súčasne zošliapnutý brzdový a plynový pedál a následne zastavili dodávku paliva do motoru.
tiež ma to prekvapilo, pritom prius je stredná trieda, so slušnou ako pasívnou tak aj aktívnou mierov bezpečnosti. Výkonné autá ma neprekvapujú, tam je to o dynamike a od istého výkonu tie autá pocitovo rovnako zrýchľujú ako brzdia, čo človek zvyknutý z bežného auta v ktorom zrýchľuje 15 sekúnd a brzdí 5 sekúnd je zrazu prekvapený keď je to 7 ku 5
posunúť aktívnu bezpečnosť na vyšší level je OK, a napriek tomu vidíš koľko je tu remcalov, ktorí sú proti...
Posun pasívnej bezpečnosti je tiež OK, a pritom aj žiadaný. To že sa zmenili rýchlosti nárazových skúšok je len reakcia na celkové vyššie výkony a rýchlosti v doprave. Akosi nechcem sedieť v aute "z papiera" teda bez adekvátnej pasívnej bezpečnosti, aj napriek transpondérom, komunikáciu a pod., pretože je ešte veľa ďaľších faktorov, ktoré môžu byť príčinou nehody a tam ťa práve tá hmota okolo zachráni.
Pasívnu bezpečnosť elektronicky nezabezpečíš. Tu je jediné riešenie a to deformačné zóny + pevná klietka zóny prežitia.
No treba si najprv rozdeliť asistenčné systémy.
- tempomat je super vec, adaptívny je ešte lepší. Stop & go nepoužívam, akosi mu neverím...
- sledovanie/upozornenie mŕveho uhla - super vec, síce sa nespolieham, ale periférne evidujem
- samoparkovacie hovadiny - nepoužívam...
- matrix (vytieňovanie ostatných vozidiel) funkcia svetiel - super vec
- predkolízny systém - mám v aute, 1x mi to oprávnene zadupol, 2x planý poplach - neotravuje ma, môže byť
- parkovacie senzory + kamera - super vec
- line asist - v moje auto si pamätá, čiže keď vypnem, ostáva vypnutý kým ho nezapnem - takto k tomu nemám výhrady, používam len na diaľnici. Pri nových autách, kde je to o preťahovaní sa o volant po každom naštartovaní, by som to vykopal z auta...
- ISA - upozornenie na prekročenie rýchlosti - mne len zobrazí rýchlosť, ale nepípa, v nových autách kde sa to vypína na 7 krokov, by som to z auta vykopal...
a môžme pokračovať...
Samozrejme rv.2008 nerovná sa rv.2024, to viem. Skôr to bola narážka na Pali3xa.
Čo rozhoduje je hlavne rozdiel v hmotnosti a veľkosti (teda aj rozdiel tried).
A potom je tu ďalší aspekt a to vek auta. Tu si dovolím tvrdiť, že 10 ročné auto nie je rovnako bezpečné ako keď bolo nové. Jeden z dôvodov je začínajúca korózia, ale tým podstatnejším je celkovo "mäkšia" kasňa, pretože bola x-krát namáhaná v krute, striedanie teplôt, neustále vibrácie, rany od podvozku,... tým pádom namáhané spoje, ktoré už nie sú také ako nové. Prejavuje sa to vŕzganím napr. dverí keď kolesom vychádzam na obrubník, nemožnosť zavrieť dvere/kufor, keď je jedno koleso na obrubníku, tá únava materiálu sa nedá ukecať a je prítomná.
Ešte k tým hviezdičkám. Reálna skúsenosť: moja manželka mala čelnú zrážku, ona v Peugeote 407, oproti Dacia Sandero. cca 80% prekrytie, obe autá r.v. 2008, obe v dobe zrážky cca 80km/hod.
Manželka v 6. mesiaci tehotenstva: vystúpila po vlastných, bez jedinej zlomeniny, škrabanca. Popálené predlaktia od airbagu, modriny od airbagu na rukách, tvári, predkoleniach, modriny po bezpečnostnom páse od kľúčnej kosti po brucho, okolo pásu. Dieťa bez ujmy (čo nebýva zvykom, zväčša nasleduje spontánny potrat)
Pani oproti: vážne zranenia, polytrauma, viaceré zlomeniny v oblasti hrudníka, panvy, dolných končatín. Hasiči ju 30 minút vystrihávali z vraku.
Pointa? P407 5*, Sandero 3*
tak "fantómové" brzdenie je problém. Urobil mi to 2x Koadiaq a skoro som si cvrkol do textilu...
Otázka znie ako je na tom kolega zdravotne. Predpokladám, že vystúpil z auta po vlastných a začal nadávať... a bez škrabanca na tele...
Píšeš blbosti. Ak chceš vidieť akú majú v realite hviezdičky dôležitosť nie je nič jednoduchšie ako obehnúť parkoviská nehodoviek a potom pokecať s hasičmi. Jednoznačne ti povedia, že čim novšie a vyššia kategória auta, tým menej vážnych zranení.
Ak chceš nové auto s 0 hviezdičkami, ktoré je lacné nech sa páči, volá sa Aixam.
Už prestaň s tou populistockou demagódiou!
"Zakázali sme napr atómové elektrárne" - skús nájsť nejaký zákon, vyhlášku, nariadenie vlády, ktoré ZAKAZUJE prevádzku atómky. Ak narážaš na Nemecko, bolo to ich rozhodnutie, neviem či ekonomické, enviro, alebo iné...
"Nariadili sme elektrické autá" - skús nájsť nejaký zákon, vyhlášku, nariadenie vlády, ktoré PRIKAZUJE nákup EV vozidiel. Asi som blbý, ale nič také sa mi nájsť nepodarilo...
"Vojny" - samostatná kapitola, voči zvyšku sveta si posledných 75 rokov si v európe "užívame" zväčša pokoj...
"Prevoz tovarov cez 1/2 sveta" - Prečo si si teda kúpil japonské auto? To nešlo cez 1/2 sveta?
S predposlednou vetou plne súhlasím, treba sa pozrieť kto je teraz v parlamente...
"Kto stanovil limity a pokuty?" - Cez zvolených zástupcov sme si stanovili sami.
"Znížiť ceny, spraviť autá dostupnejšími... Súčasne zvýhodniť malé, ľahké a efektívne autá..." - Štatistiky predaja hovoria niečo iné, ľudia "peňaženkou" volia väčšie, bezpečnejšie, komfortnejšie autá, ktoré sú následne výkonnejšie, ťažšie a tým pádom je aj vyššia spotreba / emisie.
Odpovedz si na otázku prečo máš mazdu3 ? Nestačila by ti Kia Picanto? Odpoveď si dovolím napísať za teba: Lebo CHCEM, POTREBUJEM (väčšie, bezpečnejšie, komfortnejšie) ...
Odporúčame