Srandisti... Asi každé auto počnúc strednou triedou (napr. Passat) má celkovú hmotnosť presahujúcu 2.000kg. Mňa prekvapil príliš malá účasť na referende...
Srandisti... Asi každé auto počnúc strednou triedou (napr. Passat) má celkovú hmotnosť presahujúcu 2.000kg. Mňa prekvapil príliš malá účasť na referende...
to áno, väčšina si zjavne myslí, že ak idú viac ako 3 metre za vozidlom, tak im zjavne siahnu na plat, prípadne ostanú impotenti...
ale no. Predná sa vedia pekne odrážať od vlhkej cesty a slušne oslňovať oproti idúcich vodičov.
nie je to len koncern, ale väčšina automobiliek, napadá ma aj PSA (Stelantis), Toyota,... Treba si nechať trochu väčší odstup od predchádzajúceho auta.
veru, nie je nič príjemnešie ako ísť 20km v kolóne za autom so zapnutými zadnými LED hmlovkami za jemného oparu s dohľadnosťou viac ako kilometer... Ale aj toto má riešenie a volá sa to diaľkové kým to nezhasne.
Niekoho stačí 2x prebliknúť aby pochopil, niekomu treba trochu dlhšie posvietiť aby našiel tlačítko, ktorým sa to vypína...
Veď to. Okrem dodávok a 20 modifikácií 500vky, čo má Fiat ešte v ponuke? Obávam sa, že nič.
Otca, koňa, brat spomínali... Ty si počul, čítal. Ja a iní máme reálne skúsenosti.
Áno, stane sa, že nabíjačka nefunguje (mne sa to stalo za 3 roky 2x), áno nabíjanie je aj pomalé, rýchle, super rýchle, podľa toho akú nabíjačku zvolíš a aký konektor strčíš do auta...
Na nové autá za 10k€ zabudni, ale nie kvôli EV, ale kvôli inflácií. Ani ty ani tvoji 40+ známi nezarábajú rovnako ako pred 10-timi rokmi.
uznávam, marketing je silný nástroj... No treba na rovinu priznať, že matador sa na materské continentaly nechytá. Je to budgetová pneu.
V testoch mi chýba mnou obľúbený michelin...
ten tlak sa aj pri fúkaní dusíkom zvyšuje a povedal by som že na 79% rovnako ako pri fúkaní vzduchom
práveže mám tpms a vidím nielen tlaky ale aj teploty. Konštruktér bol pri vedomí a auto reaguje výstrahou pri poklese o viac ako 0,4 baru , teda vyjadrené v dT nad 60°C
no neviem. Príde mi to ako reklamný článok. Na jednej strane tvrdiť že +6°C = nárast tlaku o 0,06 bar a zároveň o 2 riadky nižšie tvrdiť, že dusíku sa to skoro netýka je prinajmenšom veľký prešľap. Bežné autá, ktoré nejazdia na okruhu 10 ostrých kôl s prehrievaním pneu nemajú problémy a málokedy sa teploty počas jazdy dostanú nad 60 °C
Kto hovori o dovybaveni existujucich stavieb? Co je skolaudovane, to sa uziva v zmysle legislativy platnej v danej dobe. Hasenie EV je problematicke, to priznavam. Len je tych poziarov asi tak o 2 rady menej ako klasickych aut. Viem o 4 poziaroch EV na SK - 2x podpalac, 1x dopravna nehoda, ten posledny pripad nemam info.
Aj na hromadné parkovanie EV v podzemných garážach sa myslí. Prezídium HaZZ vydalo odporúčanie na vybavenie takej garáže a v zásade pri tých väčších garážach vznikne požiadavka na deliace kóje pre max 3 vozidlá. Technické vybavenie je totožné, len sa odporúča o jeden stupeň zvýšiť požiadavky na požiarnu odolnosť nosných a požiarno-deliacich konštrukcií.
V ČR to riešia normou, sú oproti nám popredu, rovnako tak pri fotovoltike a mnohom inom.
ono to znie pekne, až dosť populisticky, len som sa akosi nedočítal ako dosiahnuť tú cenu 30.000€. Znížením výrobných nákladov? To znamená aj zníženie zamestnanosti, zníženie miezd,... to sa odborom páčiť nebude...
pravdu hlásaš, len toto pozadie mnoho ľudí nevidí...
toto nehovor nahlas, lebo ani nechcem vysloviť čo najlepšie reštartuje ekonomiku... Dúfam, že sa toho reštartu nedožijem ja a ani moje deti...
ten "nový" symbol na označovanie zimných pneu je tam snáď už 10 rokov... Takže akosi neviem o akom vyťahovaní peňazí vravíš.
Chlape, teba je tu škoda. Chcel by som mať tak jasné názory ako ty na elektromobilitu a ekonomiku.
VW sa dostal do problémov sériou vlastných rozhodnutí a celé to začalo €4 dieslami. VW po kauze dieselgate chcel byť chrumkavý a rýchlo si napraviť reputáciu, tak mali aj inú motiváciu k EV.
Iné automobilky riešili rovnaký problém (EV) a dospeli k iným rozhodnutiam. Také BMW, Toyota, Mazda, idú veľmi triezvo, hrajú na "všetky strany" a zdá sa, že sa im to vypláca.
okolo roku 2012 sa stredná trieda reálne predávala za 25.000€. Cenníkové ceny síce boli o 10.000 vyššie ale všetky značky dávali výrazné zľavy už za pozdravenie na predajni. Aké boli zárobky pred 12imi rokmi asi vieme.
Inflácia je sviňa, takže nejde porovnávať len absolútne hodnoty, ale treba to prerátať na počet výplat.
A svete div sa, vtedy to bolo cca 25 platov a aj dnes stojí stredná trieda cca 25 platov.
Ale súhlasím. EV pod 40k€ sú buď malé mestské autá, alebo obmedzene použiteľná nižšia stredná trieda (na danú kategóriu s malou baterkou)
Snáď najlepší pomer cena/veľkosť/dojazd/vlastnosti v strednej triede má tesla 3. Dokonca aj cenovú paritu s konkurenciou...
Odporúčame