Priatelia,
a ja blbec, som celé roky žil v presvedčení, že globálne otepľovanie, sa týka výlučne klimatických zmien!
Priatelia,
a ja blbec, som celé roky žil v presvedčení, že globálne otepľovanie, sa týka výlučne klimatických zmien!
Priatelia,
Biľak je príkladom úspešného pologramotného, zákerného politika, ktorého pracovná metóda bola kolaborácia so sovietskou mocou do takej miery, že mal pred ním obavy aj samotný Husák. Biľak môže ďakovať Nežnej revolúcii a celkovému riadenému politickému chaosu za svoj život. V opačnom prípade by za kolaboráciu a vlastizradu, dostal povraz.
Priatelia,
Biľak je príkladom úspešného pologramotného, zákerného politika, ktorého pracovná metóda bola kolaborácia so sovietskou mocou do takej miery, že mal pred ním obavy aj samotný Husák. Biľak môže ďakovať Nežnej revolúcii a celkovému riadenému politickému chaosu za svoj život. V opačnom prípade by za kolaboráciu a vlastizradu, dostal povraz.
Priatelia,
aj za socializmu najvýznamnejšiu úlohu a zodpovednosť mali národohospodári.Ich návrhy,analýzy,či plánovanie, v katastrofálnom prostredí RVHP,boli malým zázrakom.
Tí schopnejší členovia ÚV KSČ, si uvedomovali,že akýkoľvek ideologický zásah,do práce národohospodárov, viac škodí,ako prospeje. Tí horlivejší dogmatici,sledujúc ideologickú čistotu ekonomických projektov, celé úsilie ekonómov len brzdili,či komplikovali. Bohužiaľ, Biľak patril k spomínaným dogmatikom. Vedľa Husákovho a Štrougalovho pokrokového krídla, si uvedomoval svoju všeobecnú negramotnosť, ale jeho väzby na Moskvu, mu umožňovali zastávať pozíciu nebezpečného aparátnika, so silným politickým vplyvom.
Biľak je príkladom úspešného politika, ktorého pracovná metóda bola kolaborácia so sovietskou mocou do takej miery, že mal pred ním obavy aj samotný Husák. Biľak môže ďakovať Nežnej revolúcii a celkovému riadenému politickému chaosu za svoj život. V opačnom prípade by za kolaboráciu a vlastizradu, dostal povraz.
Priatelia,
určite nie je ruská spoločnosť dokonalá, iba si uvedomuje a zaplatila drahou skúsenosťou, že obroda spoločenských pomerov, nemôže byť budovaná na masovom búraní tradícií, práve naopak, je potrebné podporiť význam tradičnej rodiny.
Západná kultúra ide od mantinelu, k mantinelu. U nás, na Východe, sme nesterilizolovali operačným zákrokom homosexuálov, ako sa to dialo napríklad v GB, ešte v šesťdesiatych rokoch, na základe zákona. V snahe učiniť pokánie, britská spoločnosť, prebehla k druhému mantinelu a snaží sa homosexuálov učiniť výlučnými. Je to jeden z umelých problémov Západu, z ktorého sa snažia vyrobiť vývozný artikel.
Priateľu,
dal som si do vyhľadávača všetky významné bitky, či operácie (Stalingradská, Kurská, Berlínska, Duklianska), v spojení s kampaňou, ale až na pár nových novinových českých článkov, som nezistil, že by sa tento významový novotvar uchytil, ktorý asi vznikol priamym prekladom z anglických článkov. A myslím si, že si ho neosvojujú ani historici. Zatiaľ.
Priateľu,
úplne v dobrom, slovenčina nikdy nepoužíva význam "kampaň" (repná kampaň, volebná kampaň), v spojitosti vojenská operácia, či bitka. Nie som jazykový puritán, ale nekopírujme novinárov, ktorí nemusia byť jazykovo gramotní, iba stranícky.
Priateľu,
ospravedlňujem sa, fakt som nevedel, že na osobnú hygienu v priamom prenose, je potrebné univerzitné vzdelanie.
Priatelia,
pamätáte sa na Bambuľku a deda Jozefa? A dve zázračné slovíčka? Bol som milo prekvapený, že aj dnešným deťom sa Bambuľka páči.
Priateľu,
podobný "kultúrny šok", som zažil pri návšteve Sovietskeho zväzu, r. 1983.
Priatelia,
sovietsky človek toho nemal na výber v čase mieru, ani v čase vojny. Kapitulovať, či padnúť do zajatia, sa trestalo smrťou, podľa zákona. Preto, keď Američania oslobodili zajatecké tábory, sovietski zajatci boli jediní, ktorí sa neradovali. Po návrate do rodnej vlasti, každý desiaty bol zastrelený, ostatní deportovaní do gulagov.
Ako tvrdia boľševici: "Na konci každého nášho snaženia je človek". Bohužiaľ, mŕtvy. A hneď niekoľko miliónov a nevinných.
Priatelia,
zdá sa mi,že pocit výnimočnosti,či výlučnosti je dáka infekcia, ktorá sa šíri od jedného národa, k druhému; teraz sa ňou nakazili aj občania USA, ako im to bolo slávnostne oznámené samotným Obamom.
Celkom nerozumiem, prečo sa pojmom ˝výzva˝, hemžia články v slovenských novinách. Iba v tomto článku, hneď štyrikrát.
Citujem:˝Napriek všetkému pesimizmu, politickému patu a globálnym výzvam zostáva Amerika najinovatívnejšou superveľmocou na svete.“Nie je vhodnejší výraz: globálnym problémom, či ťažkostiam?˝
Pokračujem citátom:„Áno, v 21. storočí čaká USA výzva, ako zostať konkurencieschopné na celosvetovej úrovni.˝ Tu hádam skôr ˝čaká USA úloha, alebo riešenie.˝
Ďalej citujem:˝Vidíme kybernetické a ďalšie netradičné hrozby, ale najväčšou výzvou pre Spojené štáty je ich mentalita˝. Tu by sa žiadalo použiť:˝najväčšou otázkou pre Spojené štáty...˝
Predo mnou stojí výzva, čo s plným odpadkovým košom v kuchyni, pretože manželka túto výzvu ignorovala.Vraj prijala výzvu k emancipácii.
Priateľu,
aj mne, hlavne keď sa prehrabáva prstami vo fúzoch a prečisťuje si ich od šušníkov. Nuž čo, francúzska výchova.
Priateľu,
rád sa nechám poučiť, ktorý národ spĺňa tvoje kritéria kultúrnosti.
Priatelia,
už trocha bradatý vtip.
Kohn sa sťažuje spolucestujúcemu v spacom vozni, ze nemôže spať na hornej posteli, lebo z výšok sa mu točí hlava.
"Žiadny problém, môžeme sa vymeniť. Mne to neprekáža", ponúkne sa sused.
Kohn vďačne prijme ponuku a otvára kufrík, aby sa prezliekol a umyl.
"Predstavte si," zisťuje s ľútosťou. "žena mi zabudla zabaliť mydlo a uterák!"
"To nič," upokojuje ho spolucestujúci, "rád vám požičiam svoje."
Kohn sa umyje, utrie a obráti sa na svojho dobrodinca: "A zubnú kefku nemáte?"
"No prepáčte," zarazí sa spolucestujúci, "vari len nechcete, aby som vám požičal aj svoju zubnú kefku?!"
Kohn pokrúti hlavou, s jemnou výčitkou v hlase: "Á, pán je antisemita?!"
Priateľu,
nešlo mi o generalizovanie, ktoré nemám v argumentačnej výbave, iba na poukázanie stavu vecí, ktoré už ani Masaryk, nemohol tolerovať a nevyjadrovať sa k nim. Napokon, aj medzi židovskými spoločenstvami boli prúdy, ktoré nesúhlasili s politizovaním a ideologizovaním židovstva a mali vybudované dobré vzťahy s domácim obyvateľstvom.
Priateľu,
Masaryk,prožidovsky naklonený,povedal:„Rakúsko-uhorská vláda dávala krčmárske licencie vždy len židom.Za tento veľmi výnosný podnik židia horlivo pomáhali vláde v jej odnárodňovacej politike.“Aj čechoslovakista a jeden zo zakladateľov sociológie na Slovensku, Anton Štefánek, uvádza:„Židia na Slovensku majú špatnú povesť – boli opornými stĺpmi maďarizácie,hlavne na východnom Slovensku, kde predstavovali skutočnú sociálnu pliagu,zruinovali celé oblasti bezohľadným využívaním ľudských slabostí chudobného,hladujúceho a negramotného ľudu.“
Chcel som iba poukázať, že pokiaľ pri výklade dejín, sa chceme priblížiť k akej-takej objektivite, nemôžeme sa tu oháňať akousi falošnou politickou, či inou korektnosťou, či toleranciou.
Židovské spoločenstvá v histórii, nie je žiadúce idealizovať, či glorifikovať, ani zatracovať. Obdobne, ako iné národy vôkol, sa zúčastňovali neprávosti, vojnových ťažení, delení koristi, politických intríg, alebo sa stávali obeťami iných agresorov.
pokračujem,
mnou uvedenú kritiku židovstva v Uhorsku, zdieľali aj T.G. Masaryk, Vavro Šrobár, S.H. Vajanský a celá plejáda zo štúrovskej generácie, vrátane Ľudovíta Štúra.
Odporúčame