Neviem to posúdiť.
Tieto ceny sú nedotovane, tak uvidíme. Ale ako som uviedol vyššie - už to ma ekonomický zmysel aj bez dotácií.
Neviem to posúdiť.
Tieto ceny sú nedotovane, tak uvidíme. Ale ako som uviedol vyššie - už to ma ekonomický zmysel aj bez dotácií.
Ty nepoznáš nikoho ale prvého springu sa predalo 150tis kusov a nový spring je lepšie auto a navyše lacnejšie...
Áno, nákupná cena u springu je trocha vyššia ale na prevádzkových nákladoch sa to vyrovná za cca 3 roky.
Nehovoriac o tom, že Hyundai má v tých cenách manuálnu prevodovku. To ťa môžem parafrazovat, že nepoznám naozaj nikoho, kto dnes kupuje "daily car" s manuálom. Veď to je ako mať švihadla alebo nemať klímu.
Tomu, kto si kúpi malé mestské auto ako je napr Hyundai i10.
Stoja viac menej rovnako a táto Dacia bude pri nabijani doma jazdiť v podstate zadarmo.
jedna vec je vyrobiť mobil, ktorý ked sa pokazí v záruke, tak sa vymení za nový, ako vyrábať auto, ktoré musí vydržať viac ako dva roky a kus za kus ho nikto nenahradí.
Myslím že nejaká porucha, nehoda, alebo prípadná výrobná chyba na ktorú bude zvolávacia akcia - toto bude ešte dlhé roky čínska achillova päta.
Keď niekto nemá na auto 20k, tak rozhodne platí veľmi nízke dane a tento štát na takých ľuďoch nestojí
keď chceš nové auto, tak musíš viac pracovať.
Do 15tis bez výbavy nekúpiš skoro nič.
- čo sa týka spaľováku, áno motor drží, preto som dal zostatkovú hodnotu vozidla.
- pri 8r elektromobile nemusíš meniť batériu, to je čistá lož alebo nepochopenie
- elektromobil je odkázaný na servis z rovnakého dôvodu ako spaľovák, tzn najmä počas záruky. Na aktualizácie (ktoré často naozaj zlepšia auto) chodiť povinne nemusíš.
bežná škodová udalosť nemá byť prečo ID4 odpis - to sa deje u tesiel, ktoré nemajú možnosť meniť skelet po častiach.
tú výšku havarijného poistenia pre ID4 vieš potvrdiť z cenovej ponuky, alebo to si len niekde čítal?
skús pozrieť aj iné české servery než tebou zbožnované autofórum a nájdeš rozborku 1.0tsi po 100tis km s výsledkom minimálne opotrebenie. A to dodržovali longlife výmenu oleja +-30tis km, ktorý mimochodom otestovali tiež.
ak už to nie je motor s problematickými rozvodmi, tak je to super motor.
samozrejme hrá tam mnoho vecí do karát, bolo by treba konkrétne porovnať výbavy (ktorej má ID4 v základe viac), ťažko sa počíta, že ID4 je celkovo lepšie auto - tichšie, rýchlejšie. Zasa naopak na golfe vydržia viac gumy, ale menej brzdy atď.
Tak či onak si myslím, že v cene vozidla 35-40tis, ak má byť po 8 rokoch rozdiel 5,200 eur, tak už elektrina stojí za zváženie. Predovšetkým si myslím, že 8 rokov je konzervatívna hodnota, že tie batérie vydržia viac, a každý rok jazdenia na elektrinu je skoro 1000 euro. Takže po 12 rokoch už bude rozdiel iba 1200eur.
PS:toto je porovnanie veľmi slabého elektromobilu s veľmi dobrým benzínovým autom.
Dosaď si tam napr i30, ktorá má o 20% vyššiu spotrebu paliva ako golf, a dosaď si tam teslu, ktorá má o 20% nižšiu spotrebu paliva, a výsledok je v podstate jednoznačný pre elektromobil (podmienka je nabíjať doma)
nemyslím si, že toto je korektný výpočet. Ak sa ti na 8 ročnom aute pokazí totálne motor, tiež tam nebudeš dávať nový - nemá to ekonomický zmysel, tak ako kupovať novú batériu.
takže lepší pohľad je:
cena nového Golf: 35tis eur
cena nového ID4: 40tis eur
golf je lacnejší o 5tis
cena 8 ročného Golf: 8tis eur
cena 8 ročného ID4: 0 eur
golf je lacnejší o 8tis
rozdiel v cene za 8 rokov: 13tis eur
druhá strana mince:
nájazd 15tis km ročne, 8 rokov = 120 tis km
náklady na palivo 7l/100km = 7x1,5x1200= 12,600 eur
náklady na el.en 20kwh/100km = 20x0,2x1200=4,800eur
id4 je lacnejší o 7,800 eur
celkový rozdiel za 8 rokov: 5,200 eur
keď to budeš kupovať ako jazdenku. tak sa do tohoto budgetu vojdeš.
Nevedel som. Ďakujem
Nuž ja to vidím skôr na nezvládnuté M&A so projekty, ale tomu ty neporozumieš. Vždy je ľahšie ukazovať na niekoho nepopulárneho 😉
Ja by som si nekúpil ani volvo, ale ak má vyrobca továreň v EÚ, tak to ešte až tak nehrotím. Ale MG, celé vyrobené vonku = to nie.
Dacia spring prečo?
Nikto rozumný nekúpi čínske auto...
Toto auto zdraželo za dva roky o 12%. To ledva pokryje rast nákladov v dodavatelskom reťazci.
Tu je vidieť, že nie EÚ je za prudkým zdražovanim áut, ale výrobcovia využili situáciu na vyššie marže.
skús si niečo o vojnách preštudovať, napr starých čínskych učencov.
Keď jedna strana chce vojnu, tak vojna bude. S tým sa ťažko dá niečo urobiť. Ak má byť vojna, tak je lepšie ak hranica NATO nebude hneď za Košicami, ale na Donbase.
prepáč, celý tvoj príspevok je nesprávny.
1. mzda 3000kčs v roku 1988 bola hrubá mzda
https://www.socpoist.sk/nastroje-sluzby/tabu…
"je úhrn hrubých zárobkov za príslušný kalendárny rok, ktoré podliehali dani zo mzdy bez odpočítania tejto dane, "
2. ak chceš porovnávať ceny, veď porovnávaj. Maslo, mlieko, mäso, benzín - všetko násobne drahšie ako dnes a navyše pochybnej kvality
Odporúčame