keď batéria nie je zaliata, tak dátum výroby je nepodstatný.
keď batéria nie je zaliata, tak dátum výroby je nepodstatný.
Mňa by skôr zaujímala brzdna dráha v letných podmienkach porovnaní s najlepšou letnou a na vode, snehu a ľade s najlepšou zimnou.
Ale za to má určite drahšiu prevádzku...
Áno, skodoradostne to bude ale reálne? Ficovi voliči nerozmyslaju racionálne. Svoj hlas dajú tomu, kto sľúbi viac - aj keď to bude nerealizovatelne.
A keď ten nový mesias napr hodí všetko na EÚ a vystúpime z nej, tak to je bod konca budúcnosti tejto krajiny. Ale to voliči vládnej koalície nevidia. Vzdelanie a rozhľad im to neumožňuje.
bože, zase tá zlá EÚ? To naozaj nevieš aj premýšľať, iba opakuješ po dezolátoch typu hulkaik a pod?
aspoň uvádzaj pravdivé informácie: v roku 2020 stálo toto auto 26200 eur.
inflácia 2020 2% = 26200 * 1,02 = 26724
2021 3,5% = 26724 * 1,035 = 27659
2022 14% = 27659 * 1,14 = 31531
2023 10% = 31531 * 1,1 = 34 684 eur
tá cena kopíruje infláciu. Možno by nemusela, ale to je rozhodnutie výrobcu, ktorý si je istý, že to auto predá a zarobí na tom. EÚ s tým nič nemá, je to vidieť aj na príklade dácie, ktoré vie držať ceny aj pod rastom inflácie. Ono, stačí pozrieť ako stúpajú marže výrobcov. Netreba papagájovať, ale rozmýšľať.
Klobúk dole pane!
Ktoré 7m auto s automatom je lacnejšie?
je to extrémne šikovný človek a skvelý rétor :-D
závisí o ktorej sociálnej skupine hovoríš. Bežná stredná trieda na západe nemá problém kúpiť nové auto čo 5 rokov.
životné náklady tam nie sú o toľko vyššie ako tu, to skôr ich životný štýl.
Neviem to posúdiť.
Tieto ceny sú nedotovane, tak uvidíme. Ale ako som uviedol vyššie - už to ma ekonomický zmysel aj bez dotácií.
Ty nepoznáš nikoho ale prvého springu sa predalo 150tis kusov a nový spring je lepšie auto a navyše lacnejšie...
Áno, nákupná cena u springu je trocha vyššia ale na prevádzkových nákladoch sa to vyrovná za cca 3 roky.
Nehovoriac o tom, že Hyundai má v tých cenách manuálnu prevodovku. To ťa môžem parafrazovat, že nepoznám naozaj nikoho, kto dnes kupuje "daily car" s manuálom. Veď to je ako mať švihadla alebo nemať klímu.
Tomu, kto si kúpi malé mestské auto ako je napr Hyundai i10.
Stoja viac menej rovnako a táto Dacia bude pri nabijani doma jazdiť v podstate zadarmo.
jedna vec je vyrobiť mobil, ktorý ked sa pokazí v záruke, tak sa vymení za nový, ako vyrábať auto, ktoré musí vydržať viac ako dva roky a kus za kus ho nikto nenahradí.
Myslím že nejaká porucha, nehoda, alebo prípadná výrobná chyba na ktorú bude zvolávacia akcia - toto bude ešte dlhé roky čínska achillova päta.
Keď niekto nemá na auto 20k, tak rozhodne platí veľmi nízke dane a tento štát na takých ľuďoch nestojí
keď chceš nové auto, tak musíš viac pracovať.
Do 15tis bez výbavy nekúpiš skoro nič.
- čo sa týka spaľováku, áno motor drží, preto som dal zostatkovú hodnotu vozidla.
- pri 8r elektromobile nemusíš meniť batériu, to je čistá lož alebo nepochopenie
- elektromobil je odkázaný na servis z rovnakého dôvodu ako spaľovák, tzn najmä počas záruky. Na aktualizácie (ktoré často naozaj zlepšia auto) chodiť povinne nemusíš.
bežná škodová udalosť nemá byť prečo ID4 odpis - to sa deje u tesiel, ktoré nemajú možnosť meniť skelet po častiach.
tú výšku havarijného poistenia pre ID4 vieš potvrdiť z cenovej ponuky, alebo to si len niekde čítal?
skús pozrieť aj iné české servery než tebou zbožnované autofórum a nájdeš rozborku 1.0tsi po 100tis km s výsledkom minimálne opotrebenie. A to dodržovali longlife výmenu oleja +-30tis km, ktorý mimochodom otestovali tiež.
ak už to nie je motor s problematickými rozvodmi, tak je to super motor.
samozrejme hrá tam mnoho vecí do karát, bolo by treba konkrétne porovnať výbavy (ktorej má ID4 v základe viac), ťažko sa počíta, že ID4 je celkovo lepšie auto - tichšie, rýchlejšie. Zasa naopak na golfe vydržia viac gumy, ale menej brzdy atď.
Tak či onak si myslím, že v cene vozidla 35-40tis, ak má byť po 8 rokoch rozdiel 5,200 eur, tak už elektrina stojí za zváženie. Predovšetkým si myslím, že 8 rokov je konzervatívna hodnota, že tie batérie vydržia viac, a každý rok jazdenia na elektrinu je skoro 1000 euro. Takže po 12 rokoch už bude rozdiel iba 1200eur.
PS:toto je porovnanie veľmi slabého elektromobilu s veľmi dobrým benzínovým autom.
Dosaď si tam napr i30, ktorá má o 20% vyššiu spotrebu paliva ako golf, a dosaď si tam teslu, ktorá má o 20% nižšiu spotrebu paliva, a výsledok je v podstate jednoznačný pre elektromobil (podmienka je nabíjať doma)
Odporúčame