Tu je to vysvetlené
nemáš pravdu, pretože počítaš s tým, že podnikateľ vozidlo celé odpíše a poptom predá za 0 eur. Ale to sa legálne dá iba vtedy, keby vozidlo pri predaji naozaj nemalo žiadnu hodnotu. To by ho musel podnikateľ držať 15-20 rokov, čo sa vôbec neoplatí.
takže v praxi je to tak, že sa kúpi nové vozidlo, drží sa 4 roky a potom sa predá za cca 40% jeho hodnoty.
Väčšina podnikateľov nedáva na vozidlá GPS a knihu jázd nechce viesť, takže neodpisuje sa 100% nákladov vozidla, ale iba 80%.
takže počítajme spolu na tvojom príklade:
máme auto za máme auto za 30 000 +DPH = 36 000
do nákladov ide 32500 eur. Z 26tis neplatí dane v priebehu 48 mesiacov. (3900-4940-6500)
po 4 rokoch auto predá za 15tis. Odvedie 2,5tis DPH a 1800-2850-3750 daň
tzn ušetrí pri kúpe na dani 4800 + dajme stred 4940 eur = 9740
odvedie daň pri predaji 2500+2850=5350
ušetrené dane 4390 eur z 36000 = 12%
čiže ty si myslíš, že ušetri cca 40%, ale fakt je ten, že ušetri cca 12%.
to čo hovoríš je teória.
Prax je taká, že väčšina vodičov by rada mala +50% výkonu za +5% vyššiu spotrebu.
Hoci - v tom máš pravdu, pri plnom plyne bude to výkonnejšie auto brať možno o 50% viac ako to menej výkonn=, ale koho to trápi, keď na plnom plyne ideš 0,0001% času jazdy?
nižšiu spotrebu ako číslo, alebo ako výsledok? Lebo ako číslo asi nižšiu nemá, ale nemá ju o moc vyššiu a pritom má asi o 50% vyšší výkon.
podľa mňa máš chybu v logike, okrem iného dôkazom je aj tvoje "žranie" autoforum.cz
Napr úpadok Fordu začal dávno pred začatím elektromobility.
VW netrpí tým, že robí elektromobilitu, alebo že by kvalita VW išla dole, ale tým, že v európe nejdú predaje. Preto vôbec nemá logiku. že argumentuješ Toyotou, ktorá predáva v celom svete a naopak v európe predáva minimum svojej produkcie. Naopak VW predáva najmä v európe.
keby platilo to čo hovoríš, tak neúspech VW a Fordu by sa pretavil do iných značiek - PSA, FIAT, Opel. Ale nie je to pravda.
Mimochodom, zástupcovia automobiliek nežiadajú zrušenie 2035. Tak ako teda?
Hoci nemám EV, som rád že tu prispievas a píšeš bez útokov.
Ja na to často nemám nervy. Diskusia tu je často ukážka pravej slovenskej mentality - malomestiactva a zadubenosti.
A aký musíš mať plat ako podnikateľ?
Efektívne podnikateľ "ušetrí" na dani do 20% z ceny vozidla. Píšem to, lebo akosi zludovelo, že podnikatelia majú auta v podstate zadarmo.
Je to ako keby písali o naftaku .Nič viac nič menej
Veď to, je to nespravodlivé. Ja robím týždenne na diaľnici 50km ale platím ako ten čo robí 500km.
Žiaľ mnohým tu nevysvetliš
So svokrom meravame výšku zrážok po daždi a nemáš pravdu. Žiaden rok za posledných 10 nebol daždivy.
Sucho je
Bolo treba zvýšiť platy.., veď zvýš!
Lacnejší, ľahší, jednoduchší
Len slepy nevidí, že nevieš odpoveď na jednoduchú otázku
Koľko necistych zdrojov na udržanie frekvencie v sieti tam nepíšu?
Nezvatlaj ako babka na trhu a daj konkrétnu krajinu
Nemyslím. Ako - celkovo finančne sa majú lepšie. Ale musia roky splácať vysokú školu - to tu nemusíš. Nemajú takú bežnú vec ako je dovolenka - a tí, ktorí majú si ju málokedy celú vyberú. A bezpečnosť tam tiež nie je bohviečo.
Môžeme a musíme EÚ kritizovať, aby sa zlepšovala. Ale momentálne je to zďaleka najlepšie miesto na život.
Na tom predsa nie je nič zlé.
Západné spoločnosti priniesli peniaze aj investície.
Ale Slováci by mohli mať viac a domáceho - napr keby viac robili cestovný ruch. Ale keď som to povedal svokrovi, ten len odvrkol, že on tu (v dedine) žiadnych turistov nechce.
Tak potom sú len dve možnosti : byť nezamestnaný alebo pre iného srobovat
Interpretovať to ako dôvod na vystúpenie z EU môže iba niekto s IQ pod 80. Ale fakt je ten, že v SR takýchto ľudí žiaľ mnoho.
Odporúčame