Odkiaľ berieš denne jeden cyklus?
To je bohužiaľ pravda. Sám som to zažil.
Ju, nedaj sa! Je tu ťažké diskutovať s ľuďmi, ktorých znalosť diskutovanej témy je na mizivej úrovni. Oni nevedia čo je to energetický mix krajiny, čo je to tepelný manažment batérií, ani to, že batérie v elektromobiloch majú takmer jednotnú záručnú dobu - 8 rokov alebo 160 000 km, pričom záručnou dobou sa nerozumie koniec životnosti výrobku. Oni o tom nevedia takmer nič. A diskutujú ako erudovaní odborníci :)
Prečo sa tak všetci zaujímate v ktorom štáte? Nórsko nie je práve najideálnejšie z pohľadu klímy a predsa tam jazdí najviac elektromobilov v pomere ku spaľovákom.
Pri terajších elektromobiloch ti stačí cca 35 minút aby si nabil na ďalších 300 km. V Rakúsku aj na Slovensku je nabíjacích staníc dostatok.
Ale hodí. Aj to všade čítaš, Alebo si myslíš, že ropným gigantom je jedno kedy nastúpia elektroautá?
Odkiaľ máš ten blud 5 rokov výdrž batérie?
Zabudol si ešte na vodné elektrárne. Podľa teba teda všetko obnoviteľné zrušiť a nechať len UHOĽNÉ. Tak? To je to naj naj chrumkavé? Daj alternatívu. Energia zo Slnka, veterná energia, vodná en. tu sú, stačí si vedieť zobrať. To je filozofia obnoviteľných zdrojov energie. Aká recyklácia listov rotora? Daj serióznu štúdiu. Koľko rokov má životnosť taký list? Veď to musí vydržať "večnosť". Životnosť FVE panelov. Daj sem.
Nič nové. Počtár rád dáva múdrosti a nikdy nepochybuje o svojej "pravde". :)
Nesúhlasím. Tesla s E. Muskom na čele je práve tá automobilka, ktorá to s elektromobilitou myslí vážne a ukazuje, že sa to dá. Tomuto chlapíkovi nejde iba o zisk, ale o celkový prechod na nefosílny pohon. Ostatné automobilky tým dostáva pod tlak a urýchľuje tým proces dekarbonizácie automobilového priemyslu.
Myslím, že situáciu čítaš správne. Takto to vidím aj ja. Je nanajvýš podozrivé, že v v krátkom čase prichádza ďalšie obvinenie na Kollára. V pozadí sa tvrdo maká na tom, aby Eset a spol. zvýšili svoj vplyv. Akonáhle zistili, že Borisko (nech je aký je) im nebude zobať z ruky, snažia sa ho odstrániť. Ak by to nevyšlo možno pôjdu aj po Igorkovi.
1. Na výpočte to mení dobu návratnosti pán mudrlant.
2. Momentálne to ľudia väčšinou nekupujú len kvôli vidine ušetrených nákladov.
3. Tomu ver, že EV "niečo zachránia". Aj keby to bolo 1% (no je to mnohokrát viac)
tak je to lepšie ako nič.
4. Ja mám elektrický sporák :) Ale priznám sa, že som o emisiách v byte/dome priamo z plynového sporáku pri varení nikdy neuvažoval, kľudne ma pouč.
1. Jeden základný údaj z ktorého vychádzaš máš zle, lebo priemerný ročný nájazd, pokiaľ sa nemýlim, je 15 000 km a nie 10 000 km. Potom sa dostáva EV(elektromobil) do ešte väčšej výhody oproti ICE(auto s klasickým spaľovacím motorom) ohľadom nákladov na elektrinu/palivo. 2. V ktorej štúdii sa nepotvrdili lacnejšie náklady na servis EV? 3. Nejde len o úsporu financií, ale aj o celkový prístup, filozofiu života a ohľaduplnosť voči životnému prostrediu.
Ty si už ale úplne otočil.:) Škoda len, že "ľudová" Tesla model 3 je cenovo "ľudová" len pre západnú Európu a spol.
Našťastie. Inak by si tu asi nebol. Ani ja.
Tomu sa hovorí selektívna slepota. Nikdy nepochopíš veci objektívne, lebo sa vieš pozerať na veci len z jedného uhlu pohľadu. A nazývať Sovietov fašistami?
Odporúčame