Ja som diskutujuci, nie novinar.
Toyota je stale najvacsia automobilka na svete, Camry je najpredavanejsie auto v USA, Prius jedno z najpredavanejsich aut na svete a podla nemeckeho TUV dlhodobo najspolahlivejsie.
A este jedna vec. Nemam Toyotu.
Ja som diskutujuci, nie novinar.
Toyota je stale najvacsia automobilka na svete, Camry je najpredavanejsie auto v USA, Prius jedno z najpredavanejsich aut na svete a podla nemeckeho TUV dlhodobo najspolahlivejsie.
A este jedna vec. Nemam Toyotu.
Medzinarodne zmluvy maju prioritu ak poskytuju obcanovi vacsie prava ako domaca legislativa.
Poslednych 35 rokov z tychto 50 boli kolotocovou atrakciou - nicim inym. Beatles mali zdravy rozum a rozpadli sa.
Si schopny rozlisit pricinu a nasledok?
To, ze komunisti urobili z niecoho trapny pochod je jedna vec. 1. maj ma povod v USA, takze je to americky sviatok ;-) Oslavuje sa na pamiatku obeti policajneho zakroku proti strajkujucim zamestnancom - policia zacala v Chicagu strielat do davu.
To bolo v case, ked bol 18 hodinovy pracovny den, odbory boli ilegalne, robilo sa sest dni v tyzdni, ked si ochorel, prisiel si o job, z ktoreho ta aj tak mohli kedykolvek vyhodit.
Nuz, prave som opisal mokry sen neoliberalov, britskych konzervativcov a slovenskej "pravice".
Mimochodom, Den prace, Labor Day maju aj v USA aj v Kanade a je to den pracovneho pokoja....
Este raz... Sviatky ako take nikto presuvat nechce, iba na ne viazane dni volna.
Inymi slovami, ked 25.decembra pripadne na stredu, tak Vianoce budeme oslavovat 25. decembra v stredu.
Ked ale 25. decembra pripadne na sobotu - tak Vianoce budeme oslavovat 25. decembra v sobotu, ale v pondelok dostaneme extra den volna - tak ako napr. v Britanii.
Iny priklad. keby 1.9., den Ustavy, pripadol na stredu, 1.9. by sme si ustavu pekne pripomenuli, ale volno by sme mali v piatok - pretoze pre ekonomiku je lepsie mat tri dni volna v kuse.
Najskor sa nadychni, potom si este raz precitaj moj prispevok. Skutocne neviem, co ma usilie o znizenie poctu statnych sviatkov spolocne s tvojimi nakupnymi ci kinematografickymi preferenciami.
Nikto ti nebrani ist nakupovat ci do kina v lubovolnu dennu ci nocnu hodinu - za predpokladu, ze najdes nieco otvorene.
1. Kladenie otazky nie je priestupok. Ked sa niekoho spytam "Ste debil?", je to ine, ako keby som povedal "Ste debil."
2. Ak Beblavy spominanu otazku vymazal, na zaklade coho tvrdi, ze bol ohovarany. Ved sam zneskodnil potencialny dokaz. Takze by som rad vedel, na zaklade coho, s vynimkou faktoru Beblavy, zacala policia konat....
Beblavy taha za kratsi koniec, no vedomy si svojej "ctenej poslaneckej...." imunity, skusa, ako daleko zajde zo zastrasovanim.
1. Dni pracovneho pokoja v dnoch lokalnych cirkevnych sviatkov zrusit (napr. Sedembolestna).
Som veriaci, ale nic mi nebrani ist na omsu vecer pred sviatkom alebo skoro rano ci vecer v den sviatku. Cirkev by sa tomu velmi jednoducho prisposobila posunom casu omsi.
2. Zrusit dualne sviatky - mame Den ustavy aj den vzniku SR. Den ustavy si mozeme pripomenut aj bez volneho dna. Sviatok vzniku SR bude 1.1. a ak pripadne na sobotu ci nedelu, volny den bude v prvy pracovny pondelok podla bodu 3.
3. Dni pracovneho pokoja, ktore pripadnu na vikend, presunut na pondelok. Velmi dobre to funguje v zahranici.
4. Sviatky, ktore pripadnu na stred tyzdna, presunut na piatok.
Suhlas, ist na motoristicke podujatie v nasich koncinach je zufalstvo :-)
Dufam, ze sa raz dozijem uspesneho slovenskeho pretekara - to co mame dnes je trapne a pri vsetkej ucte, chalani by mali ist do vyroby....
Ja som v praci a nudim sa...
Zaujimalo by ma, co robis ty a dalsich par jednotlivcov v sobotu vecer :-) Nemate nic lepsie na praci ako monitorovat tuto debatu? Bud mate smutnu existenciu alebo ste uderka. V prvom pripade sucitim, v druhom ... ste trapni.
Myslim, ze moznost B je realnejsia :-)
Uvedomujes si, aku volovinu si napisal?
Deti zomreli cestou do skoly, divaci zomreli na futbale (rucim ti za to, ze viac ludi zomrelo v suvislosti s futbalom ako s motosportom), ludia zomreli na operacnych stoloch po chybe lekara a to neratam ludi, ktorych kopla elektrina, ked menili tu tvoju obycajnu ziarovku (som rad, ze ich zakazali).
Podla tvojej logiky mame zakazat skoly, futbal, lekarov a kazdu aktivitu, pri ktorej niekto niekde zomrel. Napr. cestnu dopravu.
uprimnu sustrast.
Ale sorry. Za drvivu vacsinu smrtelnu nehodu medzi divakmi na rally sutazi moze len a len DIVAK. Pricinou tych ostatnych su nestastne nahody.
1. ludia tam chodia na vlastnu zodpovednost.
2. VELMI CASTO stoja tam, kde nemaju
3. ide o preteky specialov - vodici robia chyby, technika zlyhava
Este nejaku rozpravku nam povedz...
Tvoje predstavy o fungovani sveta su niekde medzi teoriou plochej zeme a prvotnopospolnou spolocnostou.
Skutocne znamka slusnosti - palit vlajku :-)
A teraz vsetci anti-EU zabednenci oslavujte. Tak, ako komunisti oslavovali, ked Dean Reed pred Bielym domom vo vedre vypral americku vlajku a potom emigroval do Nemeckej demokratickej republiky...
Nebyt EU, tak sme v prdeli a aj tak by sme tancovali podla bruselskych not - presne tak totiz tancuju Nori ci Svajciari, a oproti nim sme trpaslici v krajine liliputanov.
BTW - neslo o palenie vlajky ako takej, ale o zakladanie otvoreneho ohna na verejnom priestranstve. Skus zapalit kontajner v centre Bratislavy...
A sorry, ale ked niekto riesi svoju frustraciu s Romami palenim EU vlajky, tak by sa mal da liecit, pretoze dalsim krokom je reagovat na zvoniaci telefon tym, ze vlezie do sprchy.
Misun a Dobrovodsky maju jediny ciel. Medializovat sa za kazdu cenu.
Z tvojho prispevku usudzujem, ze presne vies ako je rozdiel medzi full-hybridom, pseudo-hybridom a elektrickym autom... :-)
Fluence totiz nemoze byt lacnejsi hybrid, pretoze Fluence nie je hybrid, ale cisto elektricke auto, ako napr. Nissan Leaf.
Ale ty urcite presne vies, aky je rozdiel medzi Nissanom Leaf a Chevroletom Volt :-)
K veci: Britania je z hladiska motorizmu, aj z hladiska cien energii, velmi specificka krajina. Vies si predstavit, ze by si platil mesacne 100 eur za elektrinu a plyn v dvojizbovom byte? Ja ano. Z vlastnej skusenosti. Pridaj k tomu nabijanie auta...
Prevadzkove naklady si kazdy musi zratat sam - nie kazdemu sa elektricke auto oplati. Ale rucim ti za to, ze existuje kopec scenarov, kde full-electric auto predci lubovolny diesel.
Zostanme v Londyne - UPS ma flotilu elektrickych dodavok. Addison Lee, sukromna taxisluzba, ma obrovsku flotilu Priusov. Spotrebuju menej ako AKYKOLVEK diesel a neplatia londynske myto.
Uz v Londyne nema diesel zmysel....
Vzdy hovorim, ze ked si nakonfigurujes japonca a skodu na rovnaku vybavu, skoncis spravidla na rovnakej sume. Naklady na servis su dnes prakticky rovnake, japonci maju standardne dlhsiu zaruku (3 alebo 5 rokov), Skoda len 2, nehovoriac o tabulkach spolahlivosti.
Ked porovnas VW a japoncov, tak pre VW neexistuje jediny racionalny dovod.
Najprv mala drobnost: pan redaktor, "zahajit" nie je slovenske slovo. Takze pruser hned na zaciatku. Ako mam verit novinarovi, ktory neovlada poriadne jazyk, a nevie dat na papier PRESNE to, co chce povedat? Ze to robia smeckari, je normalne, to su plateni blogeri. Chalani v Pravde, mam vas rad... Zaplatte si jazykoveho korektora aj na web!
A teraz ten vacsi problem....
Nevsimol som si, ze by bol test Toyoty Yaris zaradeny na prominentne druhe miesto medzi topkami na titulnej stranke pravda.sk.
Pritom Toyota Yaris je penazenke bezneho Slovaka predsa len pristupnejsia, prinasa do kategorie aut hybridnu technologiu, takze je po vsetkych strankach zaujimavejsia ako auto.
Takze ak vylucime prakticke i logicke dovody preco sa Toyote neuslo toto privelegium, aj hybridny wow-faktor, zostane nam len jeden dovod:
Toyota nie je VW a v slovenskej motoristickej aj inej tlaci plati, ze co vyrobi "koncern", ma prednost, je lepsie atd.
Presne tak, v kazdej normalnej krajine su na hybridy ci elektricke vozidla rozne ulavy - nizsie alebo ziadne cestne dane, ulavy na dph, ulavy na registraciu, na parkovanie, vjazdy do mytnych zon v mestach, dokonca je moznost do istej miery odpisat cast sumy z dani aj pre nepodnikatelov.
U nas? Nielenze su hybridy zatracovane armadou teedeeiiickarovych zabednencov, ale motoristicka tlac sama leti na mytoch a poverach, ktore prax, ci obycajna veda, davno vyvratila.
A bozechran aby sa vo vlade, lubovolnej, objavila osvetena hlava, ktora by navrhla ulavy pre hybridy - je ich ako safranu,takze dopad na statnu pokladicu by bol zanedbatelny, a ako PR by to bolo na nezaplatenie.
Mozno by sa rozumny clovek aj nasiel, ale Slovnaft a tdickova lobby, ktora nedokaze ponuknut hybridnu alternativu na rovnakej urovni, nemaju zaujem, aby ludia platili za benzin menej a kupovali nekoncernove auta.
Pockajme, ked pride VW/Skoda s malym hybridom. Hned tu budu ulavy....
Odporúčame