Delphi: 48-voltový mikrohybrid by mohol ušetriť 10 % paliva
No, kde zacat s kritikou…
"Systém nahrádza alternátor a štartér jediným elektromotor generátorom, ktorý bude nielen rekuperovať brzdnú energiu, ale sa aj podieľať na akcelerácii."
Toto je prakticky definicia Toyota HSD, ktory je v Priuse, Aurise ci Lexuse CT200h.
Ani jedno z tych aut nema alternator, ani jedno nema starter, elektromotor generator rekuperuje brzdnu energiu a podiela sa akceleracii. Pri HSD je navyse este do celeho systemu integrovane riesenie prevodovky (e-CVT), co v praxi znamena, ze pohonne ustrojenstvo HSD je mechanicky jednoduchsie ako 4-valcova atmosfera s manualom.
"V porovnaní s full-hybridom, akým je napríklad Toyota Prius, by síce systém vedel generovať len jednu pätinu elektrickej energie, ale na druhej strane by bol neporovnateľne lacnejší."
Hybridny Auris stoji ako porovnatelne auto s dieselovym motorom a s automatom. A ak rekuperuje len 20% z toho, co dokaze stary HSD, tak neviem.
No a napokon, velky boom 48V hybridov bol ohlasovany uz pred 2 rokmi.