antitrol :))) to je hadam vtip
Nie je tak davno, ked sa valili spolocnostou vlny nespokojnosti o urcitych skupinach obyvatelov, ktori si z rodinnych pridavkov urobili biznis. A aj toto je nasledok.
vďaka takým názorom ako je tvoj, je zo sveta cirkus.
začína plniť politické zadania
Slováci sú trójsky kôň.
skvelá nie..iba protiváha.
máme takú vlastnosť, že "nepriateľ nepriateľa" je okamžite "náš" - nie je.
Ľudia nemajú jasno v základnej otázke, aký je rozdiel medzi zdieľaním (voľnej kapacity) a službou.
Zdieľanie je napr. BLABLAcar. Idem do Žiliny, napíšem že idem - kto sa pripojí, toho vezmem. Ak sa nepripojí, idem do Žiliny aj tak. Obdobne mám vŕtačku - a mám ju, či ju niekto so mnou zdieľa, alebo nie. Nemám pridanú hodnotu, iba sa niekto podieľa na mojej réžii, ak zdieľa.
Služba je vtedy, ak si ma niekto objedná a ja idem pre neho vykonať službu. Ak si ju neobjedná, ja to nevykonám. Robím to pre profit, zisk, nie preto, aby som s niekym zdieľal svoje náklady.
TOTO JE ZÁKLADNÝ ROZDIEL
Takže na otázku čo je zdieľaná jazda odpovieš, že systém je prerugulovaný. Odpovedaj na otázku a nepíš vlastné úvahy a mimo misu, lebo to je škoda času.
:) a kto sú tí ostatní? tí čo nekvákajú...
Zvykli sme si, že keď sa dvaja susedia hádajú, koho bude pozemok v blízkosti ich domov, ostatní držia hubu a fandia. To že sú tiež dotknutými, či priamo (využívajú ho) alebo nepriamo (jeho nevyužívanie ich neskôr zaťaží ich) alebo externalitami, tomu nechceme chápať.
.
Skús si uvedomiť, že nerozhodujú odborníci, ale ľudia so záujmami. Vždy.
Zaujíjmalo by ma, podľa čoho odlišuješ verejnú diskusiu od kvákania. Či len vlastným pocitom, alebo máš nejaké jasné kritériá.
Čakám, kedy sa služby "prostitútok" budú cez appku volať zdieľanie. A bude to legálne.
Pri analógii prepočtu času na 100 km diaľnice si vieme predstaviť prepočet času na 10 km metra?
či chrenko ale jt...neviem :)
...ale korunný princ smeru to prepískol, úplne súhlasím.
Ty píšeš o "moderné električky v Bruseli alebo iných západných metropoliach" takže som rád, že si taký zcestovaný a zorientovaný.
Moja otázka (ak nedáš znovu protiotázku) je: bude súčasťou tohoto projektu aj modernizácia vozového parku, aby to teda spĺňalo tebou uvedené "Bruselské" kritériá? Len či je to súčasťou projektu, to ma zaujíma, keď tým argumentuješ.
Pre pobavenie čo jazdí v našej Bratislave dnes:
Po vyrobení dvoch prototypov na prelome rokov 1954 a 1955 a následných skúškach sa v novembri 1957 začala sériová výroba. Do septembra 1962, kedy sa výroba skončila, bolo vyrobených 771 električiek T2. V Bratislave dostali tieto vozne prezývku "Ponorka".
Električky typu T3 (do septembra 1961 označované ako T III) československého výrobcu ČKD Tatra Praha boli pokračovateľom typu T2 skonštruovaného na základe koncepcie amerických električiek PCC. Ich design navrhol rovnako ako pri type T2 architekt František Kardaus. Vďaka sklolaminátovému obloženiu konštrukcie však boli ľahšie.
Oceňujem, že sa snažíš o objektivitu.
Pôvodný koncept bol prepojiť SND s Dunajom námestím. Odhliadnuc od toho, či ti prejde za 2 minúty jedna električka alebo 4, a spôsobia hluk v divadle, je to relevantná pripomienka, ak sa jedná o SNárodnéD, námestie pred ním so Štefánikom a na druhej strane o komerčné záujmy súkromného investora. Ak by to bol tvoj súkromný dom a nie iba "národný" tak by si bol veľmi veľmi opatrný k inému súkromnému záujmu (investora). Ale toto by som chcel od diskutérov príliš, chápem.
.
Mne nie je jasné prečo električka nemôže ísť cez veľkú Landererovu ulicu, ale musí cez námestie. A žiadny iný (väčší) dôvod ako POZEMKY okolo SND nevidím. A samozrejme, že investora chápem. Nechápem nás, Bratislavčanov.
"akože medzi SND a Dunajom? videl si vôbec niečo z toho projektu???"
Neviem či si slepý a nevidíš vizualizáciu k článku, alebo či je to zlá vizualizácia.. naozaj vôbec teraz nechápem čo hovoríš. A na otázku dávaš protiotázky a alibisticky sa odvolávaš na nejakú diskusiu odborníkov. Tak potom nepíš komenty.
Presne ako hovoríš. Čo tam nejaké SND a čo je v ňom. Zaujímavé sú pozemky okolo neho.
Zaujímavé že umelci v tomto prípade rozumejú urbanizmu (kompaktnosť, harmónia, charakter plôch...) viac ako technici s číslami.
...Technici ;)
Odporúčame