Je mi to ľúto, ale nebude to tak. Tiež by som to chcel, ale plati čo som napísal hore. Fyzika rozhodne.
Je mi to ľúto, ale nebude to tak. Tiež by som to chcel, ale plati čo som napísal hore. Fyzika rozhodne.
Takto to vypadá keď sa hochštapler zapletie do svojich klamstiev a stúpa si po jazyku.
Už osobný automobil je na hrane ako elektromobil. Je to možné, ale treba tomu vyjsť naproti aj podobou toho auta samotného, ktoré majú ťahať tie batérie. To je aj hlavný dôvod dnešných problémov automobilového priemyslu. Na jednej strane osprostení zákazníci čakajú stovky koní, ktoré budú poháňat elektrické intergalaktické koráby, na druhej strane nevzdelaní manažeri stále tlačia podobu automobilu smerom, ktorý úplne ignoruje fyziku. Skrátka elektromobilita stále ešte ide nesprávnym smerom.
Kamion, traktor, bager alebo buldozér nebudú batérie poháňať minimálne najbližších 50 rokov. Tieto aplikácie sú energeticky tak náročné, že je to o dva alebo tri rády mimo možnosti dnešných batérií. A aj keby sa toto náhodou podarilo vyriešiť, tak bude problém to enormné množstvo energie dostať z elektrárne cez nabíjačku do toho stroja. Ohmov zákon bude platiť aj za 100 rokov.
Nič o tom nevieš. Sam sebe protirečíš.
EÚ 30 rokov konzistentne tlačí na udržateľnú podobu individuálnej mobility. Má to svoje slabé miesta, ale je to tak.
Automobilky zo začiatku tlak na emisie využívali na to aby zákazníkovi predali katalyzátor, lambda sondu a vstrekovanie. Emisie, sa plnili samé. Auto ako také sa nemenilo.
So sprísňovaním emisií automobilky zdokonľovali motor management - pribudli riadiace jednotky a nove a nové snímače. Auto ako také sa nemenilo.
S ďalším sprísňovaním už automobilky začali podvádzať - v emisiách aj v spotrebe. Auto sa nemenilo.
S ďalším sprísňovaním začali automobilky vyplakávať. Trojvalce ovládli paletu motorov. Auto ako také, sa stále nemenilo.
.
.
.
Dnes sú automobilky na pokraji krachu. Auto sa nemení.
Auto sa stále nemení. Fyzikálne je to stále väčšia a väčšia opacha, ktorú má utiahnuť motor dohnaný na pokraj fyzikálnych možností.
Je načase aby automobilky predefinovali fyzikálne teleso, ktoré dnes vnímame ako automobil.
Za takýto náhodný generátor slov by sa nemusel hanbiť ani Danko. Slušné zvratky.
Nabíjanie na verejných nabíjačkách je drahšie ako benzín alebo nafta. Za 8 Eur na 100km sa dá kludne jazdiť aj na benzín, lenže tam verejné nabíjačky len začínajú. Kludne sa môžete dostať aj na dvojnásobok.
Ešte horšie je porovnanie, že čo dostanenete za jedno euro.
Na benzínke si za 1 Euro kúpite 6kWh energie v benzíne
Na verejnej nabíjačke dostanete za 1 Euro maximálne 2,5 kWh elektrickej energie. Môže to byť aj len 1,2kWh - 20% energie, čo dostanete za 1 Euro na pumpe.
Druhá vec je ako dokážete s tou energiou naložiť.
Za 1 Euro energie z nabíjačky prejdete 5 až 10 km elektromobilom.
Za 1 Euro benzínu možete prejsť 10 až 15 km. Lenže keď ten benzín spálite v kogeneračnej jednotke, ktorá dokáže zúžitkovať aj odpadové teplo z termodynamického cyklu tepelného stroja (spaľovací motor, mikroturbína... ), tak vyrobíte 2kWh elektriny, na ktorú prejdete elektromobilom 8 až 10 km a k tomu bonus 4kWh tepla, čo vykúri rodinný dom počas 2 hodín v zime.
Fico je ruský agent a bude spájaný so všetkým zlom, čo napáchali a ešte napáchajú rusi. Svoj osud už nemá pod kontrolou ale je v Putinových rukách. Ide v šlapajách Jozefa Tisa, Iona Antonescu, Vidkuna Quislinga, Ferenca Szálasiho a iných fašistických kolaborantov, ktorí niesli následky nielen za svoje činy, ale aj za činy fašistov, s ktorými kolaborovali.
No vidíš, sám si na to prišiel...
Neviem prečo sa dezoláti rozčuľujú. Uršula jasne Ficovi napísala, že mu pomôže použiť peniaze EÚ na odstránenie energetickej závislosti od ruska. Jednoducho mu poradí ako má správne použiť peniaze, ktoré nám dáva EÚ, lebo doteraz ich Fico veldel len ukradnúť.
Mimochodom, keby tie peniaze z EÚ fondov nerozkradli, ale použili na rozumnú energetickú politiku, tak by sa dnes na Slovensku predávali chladničky, ktorým sa po zavretí dverí nezhasína to svetielko vnútri, lebo by nebolo treba nikde šetriť energiu. A to už ani nehovorím o vyhrievaných dialniciach v zime a klimatizovaných uliciach v lete.
Za to, že sme si zvolili tohoto idiota, budeme niesť následky. Tak ako rusi nesú následky za to, že umožnili Putinovi dostať sa k moci. Toho by sme si mali byť vedomí. ...alebo sme schopní vykúpiť sa z toho utrpenia, čo nás nevyhnutne čaká podbne ako sme sa vykúpili zo zločinov Tisa? Ak áno, tak je najvyšší čas na signál "Začnite s vysťahovaním!..."
Michal Tučný mal takú pesničku, čo sa volala, že "Pověste ho vejš ať se houpá ...."
Fico urobil blbca zo seba a z nás všetkých.
...a tie percentá, čo zostanú sa ľahšie nahradia zo zdrojov mimo ruska.
Ty sa neodpoj, ale nepočítaj s tým, že ja sa budem kvôli tvojmu plynu usmievať do ksichtu masového vraha Putina.
Ale ja nehovorím, že musíme všetko robiť za každú cenu. Urobme čo sa dá. A keď sa podarí znížiť spotrebu plynu, ropy a uránových tyčí, každé percento sa ráta.
Byvam v RD. Mal som moznost, tak som sa odpojil. Ostane viacej plynu, ropy a elektriny tam, kde taku moznost nemaju. Teda ked sa bavime o domacnosti.
V panelaku je to komplikovanejsie. Tam by sa mal nad sebou zamysliet dodavatel tepla a teplej vody. Napriklad taka kogeneracna jednotka BG 100 od firmy Talbott's má výkon 100kW elektriny a 150kW tepla pri spotrebe 80kg drevnej stiepky za hodinu.
V príspevku o 04:47 som dal príklad ako sa naša domácnosť odpojila od ruského plynu, ropy a vo veľkej miere aj elektriny. Bez štátnej podpory! A ani nie sme na tom tak stratoví ako sa ma snažia Ficovi dezoláti a aj Fico sám presvedčiť. Nehovorím, že to musí tak urobiť každý. Štátna pomoc by ľuďom pomohla. A na dlho. Lebo dotácie na energie sme prejedli a zase sme tam, kde sme boli aj pred tým.
Hovorím však, že kto sa chce odpojiť od rusov, tak sa môže a dá sa to. Kto sa nechce odpojiť, ten sa neodpojí ani keby mu anjelské trúby trúbili do hlavy. A dnes je jasné, že Fico sa odpojiť nechce, lebo nás potrebuje držať v ruskej závislosti. Taká je pravda.
Pozri, buď sa chceš odpojiť od ruského plynu a ropy, alebo nie. No a ty a tvojim Ficom sa odpojiť nechcete. Za žiadnu cenu. Ani keby ste na tom mali ušetriť.
...a preto sa musí sústrediť len na kradnutie a ohlupovanie takých ako ty.
Lenže ja vyrábam z roka na rok stále viac. Je to preto, že stále viacej hodín ročne svieti slnko. Životnosť panelov je 30 rokov.
Odporúčame