...byť...
Pzn. Vždy sa zhrozím, keď si to po sebe prečítam.
...byť...
Pzn. Vždy sa zhrozím, keď si to po sebe prečítam.
Dobre píšeš, ale nie je to len o priestore. Architektúra elektromobilu (hovorí sa tomu "package") musí biť navrhnutá tak aby zvýraznila prednosti a potlačlila slabiny elektrického pohonu. Prednosťou je napr. energetické efektivita a slabinou napr. nižší dojazd, alebo dlhší čas potrebný na nabíjanie. Výhodou spaľovacieho auta je, že so zvyšujúcim sa zaťažením stúpa účinnosť spaľovacieho motora - to je dôvod, prečo na diaľnici nestúpa spotreba paliva s treťou mocninou rýchlosti ako u el. auta, aj keď v absolútnych hodnotách je stále trojnásobná oproti el. autu.
Teda el. auto by malo byť navrhnuté s max. dôrazom na nízke jazdné odpory. Tým myslím hodnoty spotreby od 15kWh/100km smerom nadol. Ešte lepšie by bolo okolo 10kWh/100km. Z toho vyplýva, že el auto nemôže mať so spalovacím autom spoločné ani koleso, sedačku alebo volant, ale podrobnosti k tomuto sú na dlhšie písanie.
Ukázal som ti, aké nehospodárne je auto poháňané akýmkoľvek tepelným strojom. Tak sa netvár, že nechápeš prosím. Ľudia ako ty nepochopili zatiaľ ani výhody elektromobilu, nieto ešte výhody kogeneračnej jednotky. A to ti ani nebudem písať o tom, že v kogeneračnej jednotke by sa nemusel páliť benzín, nafta alebo zemný plyn a že spaľovací motor nie je vhodný tepelný stroj do kogeneračnej jednotky.
No lenže spaľovacie auto z fotovoltaickej elektrárne nenatankuješ. Ani z veternej a ani z vodnej. Ja doma nabíjam z fotovoltaickej elektrárne. Za 20 dní februára som vyrobil 400kWh. To v pohode stačí domu aj autu. Ak spáliš 7 liyrov benzínu aute ako napr Kodiaq, tak prejdeš 100km a skončil si. Ak tých 7 litrov benzínu spáliš v kogeneračnej jednotke, tak teplim vykúriš rodinný dom na jeden zimný deň a vyrobíš 21kWh elektriny na ktorú prejdeš rozumným elektromobilom 100km. Tým ti chcem naznačiť, že sa veľmi mýliš.
Neviem ako vy, ale keď USAid "prestane financovať" protivládne protesty, bude vám Fico sympatickejší? Mne nie.
Veľmi pekný a hlavne efektívny spôsob samovraždy. Klobúk dole a smelo do toho.
Otázka pre rusofilov. Kde na svete rusi zaeiadili nejakú dobrotu pre ľudí?
Poznámka: Svojim občanom robí ruská federácia zo života peklo už vyše storočia.
Auto so spaľovacím motorom - napr Kodiaq- spáli na 100km viac ako 70 kWh energie. Eniaq spáli na 100km 24 kWh energie. So spaľovacím motorom sa len ťažko dostaneme pod 40kWh/100km. S elektrickým to ide znížiť na 10kWh/100km, bez nejakých veľkých obetí. Nič ti to nenapovedá?
Fico nie je Slovensko!
Veľmi jednostranné stanovisko v tomto článku je veľmi zavádzajúce.
Na súčasnej kríze automobilového priemyslu majú automobilky 95%-ný podiel. V roku 2025 mal už automobil vyzerať úplne ináč ako to čo sa dnes snažia predať.
EÚ sa vyše 30 rokov konzistentne stavia k budúcnosti individuálnej mobility. Automobilky ignorovali odporúčania EÚ dokiaľ sa dalo a keď už sa nedalo, tak začali podvádzať. Dnes vyplakávajú. Situácia je bezbolestne neriešiteľná. Zákazníci zblbnutí stovkami koní a obrovskými opachami SUV nie sú schopní pochopiť a prijať udržateľný koncept individuálnej mobility.
Ak má EÚ niečo na triku, tak je to nedostatočný tlak na legislatívu, ktorá by prenášala ťažisko bezpečnosti automobilov z pasívnej na aktívnu (transpondéry, dopravná dátová sieť, komunikačné protokoly medzi automobilmi a podobne...0. To je tých 5%.
Len pre info. Som automobilový konštruktér s praxou 34 rokov. Uvádzam to, aby ste si vedeli urobiť obraz o tom, akú váhu môže mať môj názor.
Kašlite na plyn. O svoje energie sa hlasi India a Čína. My musíme pohnúť rozumom tak, aby sme ten plyn nepotrebovali. Plyn je dočasné riešenie na pár rokov. Ak si chceme udržať nezávislosť a samostatnosť, musíme vyžiť z toho, čo tu máme. Používajme mozog! ...už vidím ten hejt.
Kríza je. Nie že nie. Je kríza automobilového priemyslu v Európe. Brutálna. Koncept individuálnej mobility ako bol zadefinovaný po druhej svetovej vojne prestal fungovať. To je príčinou problémov v Nemecku, ale prelieva sa to do celej Európy. Do vývoja ide minimum nových projektov a aj tie sú čisté zúfalstvo, žiadne svetlo na konci tunela. Projekty sa rušia alebo odsúvajú na neskoršie. Ekonomicky, vojensky a politicky slabá Európa už nedokáže zabezpečiť zdroje vo svete pre svoj rast.
Toto je úplne zvrátené. Oni nechcú konkrétne ministerstvo aby ukázali akí sú dobrí a čo všetko dokážu pre spoločnosť urobiť, ale skrátka chcú jeden rezort, ktorý budú môcť rozkrádať. To je čistá katastrofa! Takéto vládnutie musí skončiť, či už je pri moci ten či onen. To už nech na nás neskúšajú a ten Huliak patrí do krčmy, nie do parlamentu.
Netešte sa predčasne, pretože keď príde nutnosť konať, tak to bude na Poliakoch, Čechoch, Rumunoch, Maďaroch, Bulharoch, Slovákoch a Orbán s Ficom sa budú vyškierať na nás z Dubaja.
Čím menej ich tam bude, tým väčšia pravdepodobnosť, že sa na niečom dohodnú. Tak im držím palce aby pochopili, že tie zbrane a munícia, čo majú doma, patria všetky na front.
Tak sťahuj, keď si nedáš povedať.
Nesťahuj nohavice, kým nie si pri mise, lebo sa po.... Ešte nie je všetkým dňom koniec.
Ja sa ťa snažím uviesť do doby, keď Richard Nixon rešpektoval Brežneva. U nich v USA boli v pohode akurát my tu sme boli predaní do otroctva rusom a to už by som nechcel zažiť. Boli tu Husák, Biľak, Štrougal ....a aj Jakeš, ktorý to nakoniec pochoval. Dnes je tu Fico, Danko, Blaha a Gašpar, len nechcem čakať kým to pochová Erik Kaliňák. Radšej by som sa tomuto kalichu horkosti vyhol.
...lebo ja som zažil ten svet pred rokom 1989 a tu u nás, to žiadna dobrota nebola.
Odporúčame