Nabíjanie elektromobilov stále zlyháva. Jeden z desiatich pokusov nevyjde
S verejnými nabíjačkami sú tieto 2 hlavné problémy.
1. Nutnosť vlastniť nabíjaciu kartu. Akoby nestačila tá z banky. Paušály sú pre ľudí, čo nabíjajú doma, zbytočné.
2. CENA! Cena je od 40 centov, ale bežne aj 80 centov a aj viac za jednu kilowatthodinu. Za jedno Euro dostanete teda max. 2,5 kWh, ale často aj len 1kWh alebo ešte menej. Na pumpe dostanete za jedno Euro 6 kWh (liter benzínu je 9 kWh).
Fyzika jasne hovorí, že elektromobil je víťaz v efektivite nad spaľovacím motorom, len mu to nemôžeme komplikovať takýmito nezmyslami ako som spomenul hore. Keď sa chcú automobilky vymotať z tejto krízy, musia reiešiť s EU komisiou aj tieto triviálne problémy.
Poznámka: Toto tu omieľam dookola. Pri dnešných cenách elektriny a benzínu sa oplatí kupovať benzín na pumpe do kogeneračnej jednotky (centrála). Teplom vykúriť dom/ohriať vodu a jazdiť na vyrobenú elektrinu. Skrátka kilowatthodina na pumpe a na nabíjačke musí stáť rovnako, čo platí doma pre elektrinu zo zástrčky.