Absurdných príbehov z dennéhi života na projektoch ti môžem hovoriť tisíce. 30 rokov som sa na nich smial na pive s kamarátmi. Teraz sa už nesmejem. Tých pár rokov do dôchodku budem musieť robiť zmrzlinára alebo zahradníka.
Absurdných príbehov z dennéhi života na projektoch ti môžem hovoriť tisíce. 30 rokov som sa na nich smial na pive s kamarátmi. Teraz sa už nesmejem. Tých pár rokov do dôchodku budem musieť robiť zmrzlinára alebo zahradníka.
Takto svet nefunguje. Zákazník nemá odkiaľ vedieť čo všetko je možné. Očakávania zákazníka musia formovať automobilky dlhodobým pósobením - osveta, koncepty, prezentácie, tlačové vyhlásenia. Navyše treba brať do úvahy potreby a možnosti spoločnosti a jej ekonomiky. Samozrejme, že potreby zákazníka sú dôležité, ale je na automobilke aby našla ten najvhodnejší spôsob ako tie pktreby uspokojiť. ...a štát, alebo EÚ je tu na to aby vyreguloval prostredie tak aby zákazník a automobilka nezruinovali ekonomiku a prírodu.
Stačí pár dobrých ľudí s víziou a okolo nich veľa pracovitých číňanov. A firma je niekde inde. V Európe chýbajú vizionári a aj tí pracovití.
To auto, čo viacej smradí nie je len o cene za auto samotné a palivo. Je to aj o zahraničnej politike, armáde a financiách, ktoré musia držať celý svet vyspádovaný tak aby zdroje tiekli k nám. To vyčerpáva naše ekonomiky a ukazuje sa, že na to už ani nemáme silu. Tvoje auto je skrátka kameň na krku spoločnosti.
Návrat do minulosti nie je riešenie. Je to nostalgia. To je pekné tak pri poháriku vínka. Automobilky už od roku 2008 nestíhajú držať krok s dobou.
Dobre píšeš, lenže výrobok musí v prvom rade fungovať a prinášať úžitok. Aby mal zmysel. Automobilky zaspali za spoločenským vývojom. Tak nejak by to povedali ešte dávno komunisti. Skrátka nevedia dať na trh výrobok, ktorý by dával zmysel zákazníkovi a celej spoločnosti. Stáva sa z neho kameň na krku.
Napísal si, že chceš auto ako v roku 2017. OK. Chápem to. Chceš to čo si už niekde videl a zažil . Lenže v roku 2025 ba dokonca už v roku 2017 to auto mohlo mať oveľa lepšie vlastnosti ako to, čo ti predali. Ty a s tebou aj tvoje okolie a vlastne ekonomika spoločnosti ste mohli mať už v roku 2017 z výrobku, ktorý si používal, oveľa väčší úžitok.
Od roku 1986 robím jedinú vec. Vzdelávam sa a pracujem pre automobilový priemysel. 5 rokov škola a prax v konštrukcii BAZ a ZŤS Dubnica, 10 rokov v Česane v MB, 10 rokov projekty JLR - len s anglánmi, aj priamo v Gaydone , zvyšok projekty pre všetky možné automobilky Renault - aj v Guyancourte, PSA, Mercedes (ešte v2002), BMW, Rolls Royce... Všetko to išlo do výroby. Často so konštruoval 3 aj viac projektov paralelne. Napr. minulý rok som odrobil cez 4000 hodín. To je v odpracovaných hodinách na projektoch spolu 100 rokov praxe. To ten Tavares určite nemá. Za ten čas si mal človek možnosť urobiť názor na to čo je dobré a čo zlé. Alebo myslíš, že nie?
Prezradím ti tajomstvo. Automobilka je ako tanker. Dnes sa rozhoduje o tom, čo bude za 4 roky. A keď sa dnes rozhodlo zle. Tak nie je šanca zmeniť to, že za 4 roky bude v automobilke veľké utrpenie. Preto sa napríklad nemôže zásadnejšie zmeniť situácia vo VW skorej ako pred rokom 2028. Lenže aj to by museli minulý rok urobiť dobré rozhodnutia. Neviem o žiadnych. Stellantis je spolok skrachovancov. Vieme, že robili zlé rozhodnutia stále. K dobrým sa tiež ešte nedostali.
Za 30 rokov, čo som v automibilovom priemysle konštruktérom, zaplavili všetky úrovne riadenia idioti, ktorí v živote nič nerobili. Preto ten Tavares. Tí ostatní sú takí istí. Len pre info: konštruktér je všade ten posledný idiot, vinný za všetky problémy. Všetci sú "veľmi múdri" na to, aby sa ho opýtali, že kde je chyba. Konštruktér je na spodku pyramídy. Lenže je tam sám. Jeden. Pyramída je otočená hore nohami. Nad konšttuktérom je milión mudr$áčov, čo sa včera vyliahli z vajca a celé dni sedia na telkách v Teamse.
O tom, čo bola Tavaresova najväčšia chyba nevie nič. A nevedia to ani v iných automobilkách. Dozvedia sa to, až keď konečne pochopia aké auto ľudia potrebujú. Zatiaľ to nikto nevie. Ani tí ľudia sami to nevedia, lebo sú osprostení hlúposťami, ktoré im automobilky predvádzajú posledných 15 rokov. Dokonca ani tí ospevovaní Číňania nemajú o tom ani zdanie.
Ikonická bola len Bratislavská Lýra. Dom odborov ROH bol nefunkčná a neestetická stará búda. Vlastne ako väčšina vecí, čo postavili komunisti. Všetky mestá zmrzačili.
Možno by si aj chcel, lebo sa nám sem tlačia ľudia odvšadial, ale už nepredávame žiadne pozemky.
Chodia na hnoj. Tam majú zatlčený drevený kôl aby sa mali čoho držať.
Ja som socik zažil. A dosť dlho na to aby som vedel, že socializmus skrachoval, lebo všemocný a všadeprítomný štát nedokázal uspokojiť potreby svojich občanov. Navyše nám ten štát neumožnil aby sme sa o seba postarali sami. Tak sme ho zvrhli. Teraz máme možnosť sa o seba postarať sami. ...ale stále je veľa takých, čo čakajú, že im budú pečené holuby lietať samé rovno do huby. To sú tí sociálni demokrati so všelijakými prívlastkami.
A aký má tá protiľudová opozícia vplyv na to, že za posledných 20 rokov sa nám nahromadil investičný dlh v dopravnej infraštruktúre, v armáde, že nefungujú dôchodky, školstvo a zdravotníctvo... ? A vlastne, že celý štát je v kolapse?
Ja som za spojenectvo s členmi NATO a hlavne USA. Mám svoje osobné skúsenosti aj s ruskom. Preto to vidím takto. Chcem sa mať aj naďalej dobre a chcem aby sa mali dobre aj moje deti.
Atmosféra je úplne šialená. Ľudia osprostení. Nikto nechápe kto je fašista, čo je mier, kto je nepriateľ, čo je prosperita a ani v hokeji na ktorú bránu vlastne hráme. Z toho profituje Fico. Výsledky hovoria za všetko.
Tu ide o to, že žiadna rybička sa nebude prežierať. Pretože kvôli nej budú ostatné rybičky potom plávať v hnedej vode. A je jedno, že má peniaze na to aby si to žrádlo mohla dovoliť.
Kde sú výsledky? Už vládne dosť dlho na to aby bolo niečo po ňom vidieť. A hlavne sa nevyhováraj na Matoviča, lebo v roku 2019 sme boli na ceste do p....le rovnako ako teraz. Investičný dlh je na všetkom od armády počínajúc a nemocnicami, cestami a školstvom končiac.
Odporúčame