Škoda Epiq: Malé elektrické SUV vystrkuje rožky. Vieme o ňom celkom dosť
Na tomto aute mi vadia tieto veci:
1. Formát SUV - zbytočne obetovali 15% dojazdu - čelná plocha.
2. Dojazd 280km - že long range. Dúfam, že sa len pomýlili.
3. Jazdné odpory presahujú 20kWh/100km - podľa toho dojazdu
4. Kufor 490l - načo pre auto s takým krátkym dojazdom?
5. Výkony motorov 110, 132 a 164kW. Načo? V akých jazdných režimoch sa to využije, keď bude max. rýchlosť obmedzená (možno len na 160km/h) a akceleráciu bude obmedzovať trakčná kontrola? Na toto by stačilo 55kW. Bohate.
6. Pohon prednej nápravy. Zmenšuje uhol natočenia predných kolies. Prítomnosť hnacej sily na predných kolesách vyčerpáva schopnosť pneumatiky prenášať bočnú vodiacu silu.
Na aký účel je toto auto optimalizované . Do mesta - nie. Denné dochádzanie do práce - nie. Na diaľnucu - nie.
Keď je toto bratranec ID.2. Tak aj ID.2 bude problém. To je veľmi zlá správa pre akcionárov VW a aj pre zamestnancov. Takto elektromobil vyzerať nemá. Takto môže vyzerať posledný kliniec do truhly VW. ŠKODA.