Novembrový predaj áut v Európe: Na čele traja ‘francúzi‘ a Sandero!
Tento výber, ktorý nám ponúkajú automobilky, je pekné zúfalstvo. Z tohoto sa veľmi ťažko vyberá. Možno keby bol rok 2005. Tak OK. Dnes to zúfalstvo vidia inžinieri po celom svete. Preto sa objavujú startupy ako Canoo, Lightyear, Rivian, Nikola a vlastne aj Tesla. A k tomu Čína. Pravda je taká, že horšie, ako to dnes automobilky v Európe robia, by to išlo len veľmi ťažko. Dávno mali stáť na čele boja za zelenšiu mobilitu! Motivovať ľudí k výmene auta za ekologickejšie a modernejšie vozidlá. To je ten správny marketing. Na tom mali mať postavený svoj biznis a ukazovať ľuďom nový, udržateľný spôsob života. Namiesto toho ponúkajú trojtonové opachy a sú na chvoste celého hnutia. Niekedy sa mi zdá, že je to zámerná sabotáž. Mohlo by nám to byť jedno, keby nestiahli so sebou do priepasti aj našu ekonomiku a nás všetkých. Príkladom je VW. Minulý rok predstavili ID3. Čakal by som, že nasledovať budú ID2, ID1 možno aj ID0, ale robia presný opak. Ponúkajú opachy. Na toto čerpajú štátnu podporu?