Toto je velký omyl. Emisie musíme počítať na kilometer. Nie za čas. A na kilometer tie emisie rastú s treťou mocninou rýchlosti - rovnako ako požadovaný jazdný výkon. Teda auto, ktoré ide 200km/h bude mať spotrebu od 15 do 20 l/100km aj keď má výrobcom udávanú spotrebu 5l/100km. Čiže na rovnakej trase vyprodukuje 3x toľko spalín ako by malo. Tieto úvahy nechajte na nás inžinierov, lebo po smrti docenta Ikrinského táto osveta prudko upadá a medzi ľuďmi kolujú úplné hlúposti. On občas napísal knihu, občas vystúpil v médiách, ale dnes by to asi aj tak už nikto nečítal a nepočúval. Motoristické relácie a časopisy u nás sú len hlúpa reklama. Rozoberá sa počet odkladacích schránok a grafika infotaimentu, ale použité technické riešenia a fyzika v ich pozadí sú španielska dedina. Mimochodom ten nárast spotreby s rýchlosťou, je len taká fyzikálna extrapolácia na základe energií, ale v reále do toho vstupuje účinnosť spaľovacieho motora v závislosti na zaťažení - úplná charakteristika motora.