Prvá jazda: Kia EV3 – najdlhší dojazd v triede nám zatiaľ nevyšiel
Aby to auto malo reálnu spotrebu 16,2kWh/100km by muselo vážiť menej ako 1400kg a čelná plocha by musela byť o 20% menšia. ...pri teplote okolia 20 stupňov Celzia. Kombinovaná spotreba. Nie diaľnica. Ak by sme chceli mať spotrebu 16,2kWh/100km na diaľnici, tak by musela byť čelná plocha menšia o 40%. Teda to auto by muselo vypadať úplne inak. Určite nie SUV, ale niečo nízke so splývavou zadnou časťou. Bavíme sa o znížení energetickej spotreby elektromobilu o tretinu. To je veľmi veľa. Na zvyšovanie rýchlostného limitu na diaľnici radšej zabudnime. Skorej to vypadá na 110km/h. Oproti 130km/h je to tiež úspora 40%. U elektromobilu. Európa si musí vybrať. Buď bude páliť energiu v hlúpo skonštruovaných autách, alebo vo fabrikách, ktoré nás budú živiť. Já dávam prednosť tým fabrikám. Len som chcel napísať, že elektrické SUV je úplná sprostosť. Ignorovaním tohoto faktu pácha Európa energetickú samovraždu. Rozumná elektromobilita ušetrí ekvivalent asi 66% ruského plynu na Slovensku.